header to ads



Dagliga skönhetsprodukter

Atomflickan listade skönhetsprodukter och jag vill ju naturligtvis inte vara sämre...

Handtvål: Savon de Marseille, Olive Lavande
Shampoo: Bumble & Bumble thickening shampoo
Balsam: Bumble & Bumble thickening conditioner
Duschtvål: Dove cream oil shower
Peeling: Biotherm Biosenses (ok används inte riktigt varje dag...)
Tandkräm: Colgate Total Whitening
Mousse: Matrix vavoom
Lotion: Loreal Nutri therapy
Handkräm: Atrix Professionell handcreme
Ansiktsrengöring: Dr Hauschka rengöringsmjölk
Ansiktskräm: Dr Hauscka flytande dagcreme
Primer: Smashbox Photo finish
Concealer: YSL Touche eclat
Foundation: Biotherm Sense
Rouge: Becca creme blush
Ögonskugga: Becca creme eye colour
Läppglans: Becca
Läppsalva: Rosebud salve
Läppstick: Eight hour stick
Mer läppskit: Eight hour på tub (Ja, jag använder verkligen alla dessa läpprodukter dagligen...)
Mascara: Dior Show (skiten har pajat så jag måste köpa ny...)
Parfym: Varierande mellan ex antal olika

Sen finns det ju mycket som man använder ofta men inte varje dag:
Nagellack: Essie
Ansiktspeel: Kerstin Florian
Hårgloss: Elvital Nutri Gloss
Fotkräm: Scholl
Nagellacksborttagning: Mavala

Jisses, hur många blev det? Jag pallar inte att räkna...


Kommentarer
Postat av: emma

Hej!
Var köper man billigast sin DiowShow? På åhlens kostar den 245kr, men kan man få den billigare på nätet kanske??

mvh/emma

2006-02-23 @ 11:48:26
Postat av: hotspot

Emma: Åh, sorry jag ha rinte gjort någon efterforskning... Jag köpte min på tax-free...

Postat av: Li

Jag gillar inte hårkrämen Loreal Nutri Gloss. Den är ju jätteglittrig! Man ser ut som att man ska på mellanstadiedisco...

2006-02-23 @ 11:53:59
Postat av: Weronica

Vad kul att läsa! Kan inte alla skriva sina egna listor här för tips och inspiration!!?? Jag börjar.

Handtvål: Bliw
Shampoo: Paul Mitchell Awapuhi
Balsam: Paul Mitchell Conditioner
Duschtvål: Papaya från Bodyshop, men snart Amazing grace från Philosophy
Peeling: Jag är trött på min peeling från Bodyshop och vill testa en från Cake Beauty istället.
Tandkräm: Aquafresh
Mousse: Jag använder bara spray från Paul Mitchell.
Lotion: Bodybutter från Bodyshop, men vill testa något nytt.
Handkräm: Bodyshops handkräm. Jag rekommenderar speciellt den vattenfasta med kinetin för morgonbruk.
Ansiktsrengöring: Ole Henriksen On the go Cleanser och ansiktsvatten Pick Me Up- Face Tonic
Ansiktskräm: Ole Henriksen Norture me-Soothing cream. Ibland Pure Perfection som nattkräm samt båda ögonkrämerna från Henriksen varje dag.
Primer: Smashbox Photo finish
Concealer: YSL Touche eclat helst - just nu Diors penna.
Foundation: Jag letar efter en bra. Jag har Cliniques superbalanced make-up just nu, men använder inte den varje dag. Jag använder alltid Cliniques pore minimizer i T-zonen.
Löspuder: Lancomes praktiska i behållare med borste.
Rouge: Becca creme blush
Ögonskugga: Ingen just nu. Eyeliner från Kanebo ibland.
Läppglans: Lancome Tubes
Läppsalva: Rosebud salve och Eyekos Fatbalm.
Mascara: Helena Rubenstein
Parfym: Traditionella Burberry Brit


Sen finns det ju mycket som man använder ofta men inte varje dag:
Ansiktsmask: Firm Action från Ole Henriksen.
Ansiktspeel: Cliniques i Pore minimizer-serien, men vill byta till en peeling från Ole Henriksen.
Fotkräm: Bodyshop

2006-02-23 @ 11:57:31
Postat av: hotspot

Li: Ja, den är väldigt glossig så man får ta mycket sparsamt annars blir efekten inte så bra. Jag ahr den när jag går ut och stryker bara ett tunt lager när jag har gjort iordning frisyren så att den får en fin finish.
Weronica: Åh, vad skoj att läsa! Jag anar ett mönster av Bodyshop, Ole Henriksen och Paul Mitchell. Just nu är Burberry brit faktiskt en av de parfymer som jag också använder :)

2006-02-23 @ 12:02:13
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Weronica

Bodyshop är nog mer ett utslag för att utbudet här i staden är tämligen begränsat när det gäller "vill-ha" märken :-). Man skulle ju lätt kunna göra en "vill ha lista" där man byter ut produkter också. Men Ole Henriksen-frälst har jag blivit!

2006-02-23 @ 12:08:15
Postat av: Ida

Åh, vart köper du rosebud salve?

2006-02-23 @ 12:42:35
URL: http://pinky.blogg.se
Postat av: Michaela

Min DiorShow har också gott sönder vilket är lite trist eftersom att man kanske förväntar sig bättre kvalité på deras produkter, men annars är den super :)

Herregud, vilken bra blogg du har!
Jätte duktig är du! :D

2006-02-23 @ 12:46:41
URL: http://michaela.blogg.se
Postat av: hotspot

Ida: Mrs H (finns även på NK)
Michaela: Ja, jag blir faktiskt också lite irriterad för den är långt ifrån färdigförbrukad. Oj, vad snäll du är! Tack! Grymt skoj att du gillar bloggen :)

2006-02-23 @ 12:57:28
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Michaela

Det var samma för mig, nästan ny & allt!
Oj, ser att jag har stavat lite fel. Gått ska det ju stå :P
Vad tycker du om Becca creme blush? Är de det perfekta rouget? :)

2006-02-23 @ 13:11:36
URL: http://michaela.blogg.se
Postat av: hotspot

Michaela: Beccas creme rouge är helt GRYMT! Jag har lovordat det fler gånger här i bloggen och det är bra på alla sätt. Lätt att applicera, fina färger, sitter länge, ser naturligt ut, drygt så det räcker länge - jag kan helt enkelt inte hitta något dåligt med det...

2006-02-23 @ 13:15:04
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Bells

Hur är shampoot bra? ger det någon effekt?

2006-02-23 @ 13:23:25
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Cissan

Kul, jag vill också göra en lista!

Handtvål: Palmolive
Shampoo: John Frieda Sheer Blonde Shapoo
Balsam: John Frieda
Duschtvål: Cinnamon Buns och Piña Colada från Philosophy
Peeling: Använder ej.
Tandkräm: Stomatol eller Euroshopper (billigast möjliga...)
Mousse: Använder bara någon sorts blandning av vax och paste från Redken.
Lotion: Biotherm, den som luktar apelsin, minns ej namnet.
Handkräm: Vaselin intensive care
Ansiktsrengöring: Philosophys Purity made simple
Ansiktskräm: Laura Merciers oil-free moisturizer. När det är kallt använder jag även Clarins färgade dagkräm för att skydda ansiktet extra.
Primer: Använder inte
Concealer: Kanebos Exclusive Bio
Foundation: Laura Merciers oil-free
Löspuder: Bare escentuals Mineral Veil
Rouge: Clarins cremerouge
Ögonskugga: Växlar mellan Chanel, Lancôme och NARS
Läppglans: Estee Lauder
Läppsalva: Eight Hour Cream.
Mascara: Diorshow
Parfym: Lancome - Pôeme, Paul Smith - London och Marc Jacobs - Blush. Växlar beroende på humör, klädsel och väder

2006-02-23 @ 13:40:52
Postat av: hotspot

Bells: Jag gillar det och inbilla rmig att det har en viss effekt. Det är dock lite svårt att reda ut trots att man använt balsam, men min frisör sa att det ofta är så med volymshampoon. :)
Cissan: Åh vad skoj! Vad tycker du om Laura Mercier foundationen?

2006-02-23 @ 13:46:44
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Cissan

Hotspot! Jag gillar den jättemycket. Min hy ser ut som den är gjord av porslin :)

2006-02-23 @ 15:48:20
Postat av: Lolita

Kul lista men det känns lite som att du tagit allt det trendigaste just nu och sattit på listan.. :P

2006-02-23 @ 16:44:28
URL: http://lolita.blogg.se
Postat av: Li

Jag skulle inte ha nåt emot Loreal Nutri Gloss krämen om den bara hade varit glossig. Men den är ju galet GLITTRIG!

Jag gillar förresten Bloom Sheer Colour Cream. Ett krämrouge som luktar lavendel och ger en fin lyster.

2006-02-23 @ 17:19:38
Postat av: hotspot

Cissan: Hm, jag är väldigt sugen på att prova den och min foundation börjar till råga på allt ta slut...
Lolita: Ha ha ha, det är för att jag är en trendsucker som måste prova allt "hett", he he. Själv tycker jag att listan (läs jag) har mycket att önska som duschcreme från Philosophy och dermalogicas ansiktspeeling, he he...

2006-02-23 @ 17:21:38
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Julian

Kul lista, kanske blir så att jag också gör en. Länkar när den är klar! Blir dock lite att ta bort från listan, jag använder ju inte tex rouge ögonskugga och mascara haha.

2006-02-23 @ 17:33:00
URL: http://stray.blogg.se
Postat av: hotspot

Julian: Ja, vad roligt! Ha ha ha, jag vill väldigt gärna veta vad du använder för mascara och rouge!

2006-02-23 @ 17:46:47
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Matilda

åh vad roligt att läsa om allas produkter!! jag tror att jag lånar listan om det är ok? =)

2006-02-23 @ 18:17:42
URL: http://blanc.webblogg.se
Postat av: hotspot

Matilda: Visst är det skoj :) Naturligtvis!

2006-02-23 @ 21:20:32
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Emma

Ger eight hour-tuben någon glans? Pris? Är den lika bra som Rosebud? Nyfiken ;)

2006-02-23 @ 22:53:42
URL: http://www.emmasgarderob.webblogg.se
Postat av: ELC

Hotspot: Även jag använder Beccas cremerouge och är helnöjd. Har du någon erfarenhet av deras foundation? Sugen prova den och ville höra om du testat den. Tack för en suberb blogg!

2006-02-23 @ 23:51:10
Postat av: hotspot

Emma: Personligen tycker (och tror) jag att eight hour är bättre för läpparna än Rosebud. Ja du jag vet faktiskt inte exakt vad en tub kostar (köper alltid på tax free) men kanske runt 200 kr. Den ger lite glans men väldigt tillfälligt.
ELC: Visst är cremerouget toppen! Nej jag har inte provat deras foundation men är mycket nyfiken! Jag står i valet och kvalet om jag ska köpa Becca, Laura Mercier eller Vincent Longo när min foundation tagit slut... Åh, tack så hemskt mycket, roligt att du uppskattar bloggen :)

2006-02-24 @ 07:19:59
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: frida

Jakten på den perfekta foundationen är ständig! att det ska vara så svårt!! Vad ger biotherms sens för resultat? Hmm jag misstänker att du plöjt dig igenom en del foundations. Kan du inte göra en liten utvärderings lista för att hjälpa dina kära bloggläsare i djungeln. Skriva vilken hudtyp du har och vad foundationen ger för resultat. Det skulle vara kanaon!

2006-02-24 @ 07:38:41
Postat av: hotspot

Frida: Ja foundation är verkligen tricke, det är mycket som ska stämma; färg, konsistens, hur täckande resultatet är, finish, hållbarhet, lukt, förpackning (hatar tub, älskar pump) och slutligen ska den ju passa ens egna hudtyp. Jag har nog ganska mnormal hy som kan tendera att vara torr runt ögonen och i perioder lite risig i T-zonen. Så många har jag nog inte provat, länge körde jag på Clinique superbalanced make up och den är väl helt ok men sen fick jag höra att cliniques produkter innehåller så mycket parfym etc. Sen har jag provat Mac och Face som båda är ok (Mac är lite rinnig i konsistensen men resultatet blir mycket naturligt, den är dock inte så täckande). Sen har jag faktiskt även provat lite billiga avrianter från Loreal och Maybelline som jag fått gratis och ingen har de har kommit upp till ok nivå (största problemet här är enligt mig hållbarheten inte resultatet i sig). Nu använder jag som sagt avr Biotherm Sense som är lite för täcknade, det blir lite matt pannkaka av det hela. Jag skulle dock kunna prova Biotherm light för jag gillar biotherm och deras pumpflaska är super! Jag kanske gör ett lite mer ingående "test-inlägg" i bloggen men jag hoppas att denna korta redogörelse är ok så länge :)

2006-02-24 @ 07:54:11
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Julia

Kul lista! Jag tror jag lånar listan till min blogg om det är okej?

2006-02-24 @ 10:16:44
URL: http://prick.blogg.se
Postat av: hotspot

Julia: Självklart, låna på!

2006-02-24 @ 10:17:41
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Hanna

essie är bäst! så sött o stylish! ;)

2006-02-24 @ 10:36:27
URL: http://lilyrose.webblogg.se
Postat av: hotspot

Hanna: Jag gillar också Essie!

2006-02-24 @ 10:42:19
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: caroline

Handtvål: Savon de Marseille, Olive Lavande
Shampoo: Biolage från Matrix (tror jag)
Balsam: Biolage
Duschtvål: Palmolive
Peeling: Apoteket
Tandkräm: Pepsondet
Mousse: Sunsilk för extra volym luktar såå gott
Spray: Sunsilk för extra volym, samma lukt som ovan, finns inget värre än tant-parfym-lukt på spray, uh.
Lotion: SPA från Åhlens och Bodybutter
Ansiktsrengöring: Clarins
Ansiktskräm: Clarins 24 hour nånting..
Concealer: MUS och Clarins
Foundation: Nivea anv. ej så ofta
Rouge: MUS
Ögonskugga: MUS
Läppglans: Biotherm
Läppsalva: Rosebud salve
Mascara: Maybelline
Parfym: Dolce Gabbana Light Blue och Clean


Ett par ggr i veckan
Nagellack: Mavala favoriter är Las Vegas och Acapulco
Fotkräm: Åhlens eget märke med pepparmint, fantastisk!
Nagellacksborttagning: H&M faktiskt riktigt effektiv, trodde jag inte

2006-02-25 @ 11:15:27
Postat av: Nathalie

På din Diormascara, var det så att "pluppen" längst upp liksom ramlade av så att hela borsten blev kletig såfort man öppnade den? Isf får du nämligen reklamera den.. har hänt två av mina :( svara gärna till min blogg.

2006-02-25 @ 17:45:35
URL: http://nattis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links