Får man göra så här?
We received your order TXXXX, however, I regret to inform you due to a back log in the system the Yves Saint-Laurent Large Muse Handbag you ordered was available on-line when in reality the items were already purchased previously.This chronological mishap update on the site is rare and I wholeheartedly regret that we have disappointed you for the holidays.At this time, we will cancel the order and the value Euro 503.00 will be credited to your credit card.If you would like to place another order – (ANYTHING!!!) – WE WILL SHIP YOUR ORDER FREE OF SHIPPING CHARGES.Please see if there is anything else we can send to you - and again I regret the inconvenience and the disappointment we have caused you.
My warmest regards,
Mari
Customer Service Agent
LUISAVIAROMA.COM
Customer Service Tel: +39-055-28-36-21
E-mail: [email protected]
Skype: luisaviaroma
----------------------------------------------------------------------------------------
Jag är helt knäckt! Jag undrar hur det kan vara möjligt med tanke på att Luisaviaroma ringde mig i fredags och sa att de skickat väskan och att jag skulle få den idag (måndag). Nu väntar jag på att kundservice ska ringa tillbaka till mig (jag har väntat ett antal timmar) förhoppningsvis tänker de erbjuda något bättre än gratis leverens vid ett nytt köp för det ser jag som ett hån!!!
Jag är verkligen helt otröstlig! Jag tror inte ni förstår hur mycket jag längtat hela helgen efter att väskan ska komma....
Gud va dåligt!!!!!!
Jag lider med dig och tycker det är självklart att de får fixa fram en ny väska åt dig.
Det är ju helt galet ju! Se till att skälla på dem!
Näe, så himla himla himla trist. Och självklart ska de erbjuda bättre upp än en free shipping. Kram.
Gud så tråkigt!!! Så snopet! Så snöpligt! Jag vet att det kanske inte känns så nu, men det kommer att komma fler vackra väskor. Tiden läker alla sår.
äsch! samma sak händ emig när jag skulle köpa en Bayswater på rea online. Köpet gick igenom och nån dag senare meddelade dom att väskan tyvärr var slut. Jag blev helt eld och lågor och skrev ett långt patetiskt brev om att jag VILLE ha den väskan. Så till sut erbjöd dom mig 20% på valfri väska + gratis frakt. Helt ok för mig. Hoppas hoppas det löser sig på nåt sätt!
Kristin: ja lite så känns det...
Eleonore: Tack söta! Ja man kan ju alltid hoppas men de brukar ju alltid vara gnetna och inte så tillmötesgående, vad gör det om vi förlorar en kund, bättre det än att förlora 5000 kr brukar de ju tänka. Nu är jag mest irriterad över att de inte ringer tillbaka som de sagt att de skulle göra!
Lotta: Jag hoppas att de kommer med en lösning så jag slipper skälla...
kerstin: Ja eller hur, bättre kan man väl förvänta sig?
Stina: Ja verkligen snopet, jag har aldrig längtat så mycket till att det ska bli måndag och så blir mans å tokbesviken...
Linda K: Åh man blir ju så trött! Jag tror inte alls att du var patetisk, jag tycker att man har all rätt att vara besviken... Nu är jag mest irriterad över att de inte ringer tillbaka som de sagt att de ska göra!
Men vad dåligt!
Fy va tråkigt! Tycker att du ska höra av dig till dem och informera dem om din blogg (hur många läsare du har osv...) och hota lite med att du tänker hänga ut dem (på det sätt som nu nu redan har gjort, för jag tänker då inte handla från dom något mera!!!) och ifråga sätta hur de tänker kompencera dig för detta! Mer makt åt konsumenterna säger jag bara!!! Stå på dig vännen!
Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se
Nej, vad trist. :((( Jag försökte beställa ett par stövlar där men misslyckades med kortköpet. Jag vet att pengar finns där men köpet gick ändå inte igenom. Också trist. :( Fast jag måste erkänna att det är 100 ggr värre för dig.
Jag förstår precis :( Ungefär samma sak har hänt mig också. Du får gorma på dem, ordentligt!
Åh, hjärtat! Fy fan vad elakt, orättvist och exeptionellt dåligt. Tusen stärkande kramar.
Jag som oxå väntat på att få se din fiiina väska! Vilket antiklimax!!! På de jävlarna bara!!!!
Men gud vad tråkigt! Förstår att du är ledsen, ring igen, och skäll ordentligt!
men vad tråkigt! är ju en sak om det står klart oh tydligt när man försöker köpa en vara, men att dom t.o.m sagt till dig att den är skickad är ju jätteskumt! hoppas dom hör av sig snart och har ngt bra att säga! (:
Jag tycker du ska be dom fixa fram en likadan väska för har dom sagt att den skall skickas så ska den fanemej vara på väg!
Nä vad jobbigt! Hur kan det bli så??? Hoppas det ordnar sig på bästa sätt!
Nej fy! Förstår dig verkligen! Sådär kan man inte göra! Speciellt om de ringt och sagt att väskan är skickat..herregud! Så de ljög alltså för dig i fredags också? Hur kan de ringa och säga till dig att de skickat väskan om de inte ens gjort något med din order ännu! Det verkar som att de inte ens rört din order förrän idag när de upptäckte det här "lilla felet". Stackare! Förstår dig verkligen!! Jag längtar alltid SÅÅÅ efter saker jag beställt, hade blivit helt knäckt också! Hoppas att det ordnar sig! Ge dem vad de förtjänar, skäll ut dem ;)
Men, vad dåligt! Så trist att sånt överhuvudtaget kan hända. Nää, skäll på dem, de kan de gott ta!
Åh nej! Gud vad trist! Men du, jag undrar en sak. Vad har hänt med dina outfit-bilder?
Jag hade brutit ihop! I'm with you sister, KRAMAR :(
Bjoti: Ja lite faktiskt...
Sophie: He he, like they care... De har fortfarande inte lämnat något besked så jag ger dem en ärlig chans att fixa till det på ett bra sätt innan jag sätter hundarna på dem ;)
Käthe: Hm, det låter ju inte heller skoj...
rn: Ha ha, ja de får en chans till att fixa till det annars blir det gorma av!
Peter: ja det känns helt ofantligt tråkigt!
Sofia: Ja verkligen antiklimax, jag som trodde att den skulle komma idag fick istället beskedet att den inte kommer att komma allls... Usch när jag tänker på det börjar jag nästan gråta... :(
Frida & fabulous: Ja de är helt otroligt dåliga att ringa tillbaka också, de har lovat att ringa 100 ggr men gör det inte... SUCK!
sofie: Tydligen har de en riktig butik i Florens och en person har gått in och köpt väskan efter det att jag beställt den, helt oacceptabelt!
Felicia: Ja det är lite den banan jag är inne på också, vi får se vad de erbjuder...
Sandra: Ja det kan man verkligen fråga sig... Tydligen har de en riktig butik i Florens och någon har gått in och köpt väskan där efter det att jag lagt ordern, helt oacceptabelt!
Christina: Härligt att få lite stöd för jag känner mig helt rabiat vid det här laget... Ja det har verkligen varit temat på hela helgen (och sen ajg beställde väskan) att den var den stora julklappen till mig själv :( Usch vad jag blir ledsen när jag tänker på det...
Lee: Tack för support, det behövs verkligen :)
MakeUpYourMind: Ha ha, få tankarna på något annat... Det ahr helt enkelt inte funnits tid för outfitbilder, har till råga på allt varit sunkigare än döden (överarbetad och sliten efter en lååång arbetssam höst) på senare tid så ni har inte missat mycket...
Mimo: Ja brutit ihop har jag mer eller mindre gjort men nu är jag arg för att de inte hör av sig....
Jädrans otur! har faktiskt varit med om samma sak. Att man köpt ngt online som sagt funnits i lager men att det sen inte funnits där och så fick man reda på det jätte jättesent. Riktigt dålig polic och agerande. Hoppas det löser sig.
Åhh gissa om man blir sur på sånt då! Har hänt mig oxå, jag skickade efter ett par skor från Asos två gånger men de var oxå tydligen slut. Tredje gången gillt fick jag hem dem i fel färg dock. Försöker färga dem...går sådär.
Åhh vad TRÅKIGT!!! Ja hoppas du får nåt bättre än gratis leverans..
Stackars stackars dig! Jag kan berätta vad som hände mig i helgen så får du i alla fall veta att du inte är ensam i din olycka...
Jag var på middag, hade på mig mina nya örhängen (svindyra, sparat superlänge och längtat efter dem!).
När jag är på väg därifrån vispar en dam bakom mig till mitt öra med armen- örhänget flyger ur (hur det gick till vet jag inte, helt sjukt!) och, lyssna på det här, ÅKER NER I EN AVLOPPSBRUNN.
Så, nu fick jag delat med mig av mitt trauma...
Ida: Ja det som jag blir mest förbannad över är att de ringde och sa att min order var på väg och att den skulle komma på måndag... Jag beställde väskan i onsdags och NU har de uppstäckt att den inte finns, efter det att de sagt att varan varit på G.
Emma: Ja herregud jag har precis pratat med dem och jag var ingen kattunge direkt... Visst kan det kanske bli fel men då får de kompensera! Speciellt eftersom jag verkligen varit i kontakt med dem efter köpet och de sagt att den är på väg... Åhhhh vad upprörd jag är!
Johanna: Ja det var verkligen tråkigt. De har lovat att komma med en lösning inom 24 timmar och jag hoppas VERKLIGEN att deras lösning är godtagbar!
ompan: Jamen herregud, ditt var ju nästan värre!!!! Stackars dig! Vilket typisk otur! Jag har ju iallafall inte förlorat några pengar på kuppen! Vi får hänga läpp tillsammans!
jag förstår verkligen, det är ju inte vilken väska som helst. dom borde verkligen fixa fram en ny väska åt dig!! lider med dig :)
Liza: De ahr 24 timmar på sig att komma med ett alternativ och jag kan säga att jag väntar med stor förhoppning om att alternativet känns godtagbart!
Det verkar ju inte som att dom har speciellt bra koll på alla delar av sin egen verksamhet, en vara som inte finns kan ju inte samtidigt vara på väg till kund. Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig, hoppas det blir ett slutresultat som känns bra för dig!
fyfaaan alltsa, jag hade varit rosenrasande om det hande mig.
hoppas att de bjussar pa ett par riktigt dyra MJ-skor sa att du mar lite battre ;)
Kram!
oj, låter inte bra : (
jag väntar oxå på en väska från dem,
hmmm....man kanske borde kolla upp leveransen?
Otroligt dåligt!! Det är ju nästan så det luktar penningtransaktionsfusk där - om en massa personer sätter in pengar på deras konto som sen får stå där i ett par dagar tjänar ju Luisaviaroma räntepengar på det....
Sen verkar det ju mer än märkligt att de t.o.m. ringde och sa att väskan var på väg för att några dagar senare säga att så inte alls var fallet!!
Hade detta hänt i Sverige hade ju svensk konsumentköplag garanterat dömt företaget till att fixa en väska åt dig!
Ojojoj, hoppas du är lite tröstad av att vi alla verkligen känner med dig, och hoppas att det på något sätt ordnar sig till det bästa. God Jul!
Mary: Nej det gör ju inte det... jag var verkligen helt inställd på att kunna få den idag så förstå när jag fick mailet, jag trodde att jag läste fel...
veronica: Ja ungefär exakt så känner jag! Ha ha ha, ja det hade varit något...
catya: Nej maila och fråga, använd gärna mitt fall som referens till varför du är orolig!!!!
åsa: Åh det hjälper verkligen, det är toppen med allt stöd (Men jag vill ändå ha väskan, he he ;)). De har lovat att återkomma med ett förslag på hur de ska gottgöra mig under morgondagen så jag väntar med spänning på vad de har att erbjuda.... Jag kommer alldelles säkert att bli besviken för det enda som skulle göra mig glad är ifall de säger att de fixar en ny väska till mig som de skickar gratis på momangen, he he ;)
Kolla upp deras villkor som ju måste finnas på hemsidan. Står det där att de reserverar sig för att varor är slut o s v är deet nog inte så mycket du kan kräva. Fast att de ringde och sa att väskan var på väg måste de ju kunna förklara på något vis. Tyvärr tror jag inte att det finns skydd mot sådant här i någon lag. Det är ju trots allt människor som jobbar på företagen och människor gör misstag. Men jag lider med dig, fy katten vilken besvikelse!
Men gud vad taskigt! Stå på dig och skäll ut de ordentligt!
Fy och fy vad ledsen man blir. När man har ställt in sig på en sak och det inte blir så kan besvikelsen verkligen bli total. Själv halkade jag idag och fick repor i min Bayswater och skrapade upp handen. Life is a bitch (sometimes)and then you die. Men men, snart är det jul.
Oj, glömde skriva mitt namn innan. /Ingrid
Samma sak hände med min lillebror.. Han hade beställt och betalat för sina Dsqaured jeans.. Så väntar han i 5 dagar och inget händer. Sen ringer han dit men dom kan inte engelska. Till slut får han tag på någon som kan prata engelska och dom säger att jeansen är på väg.. Han väntar ytterligare 3 dagar och inget händer.. Han skickar mail och till slut får han ett mail tillbaka där det står att jeansen är slut. Han kan få välja vilka andra jeans han vill och fri frakt eller pengarna tillbaka. Lite dåligt kan man ju tycka.
Betyder detta förresten att du får välja vad du vill ur hela deras sortiment utan att betala någon slags mellanskillnad? Det låter ju nästan så.
Det låter precis som det som kan bli när man beställer från la Redoute, har hänt flera ggr. Även om det här är mkt värre! Jag lider med dig!
Men jisses. Vilken dålig webblösning de måste ha. Så där får det verkligen inte gå till...!
Hoppas att det löser sig så att du känner dig nöjd (dvs. att de fixar fram en likadan väska :))
Maria: Jag tror inte heller att det finns så mycket att göra men de borde ju för deras egna skull vara lite måna om deras rykte och fixa en lämplig kompensation trots att "de inte måste"
Lotte: Ja trist trist trist...
Ingrid: Fy katten det lät inte heller trevligt du, vissa dagar hade man kunnat hoppa över, idag var en sån - både för dig och mig verkar det som :)
Laura: Nämen det låter ju inte bra även om jag skulle vara hyfsat nöjd om jag fick välja vilken väska jag ville utan att betala mellanskillnaden! De jag har pratat med har pratat väldigt bra engelska (jag var överraskad). Nu återstår det att se vad som händer....
maria: Ha ha ha, om det ändå vore så väl.... Det tror jag nog inte...tyvärr :)
emilou: Webbshopparna får göra något åt det, det funkar ju inte att man tror att man köpt något som man inte har...
Annie: Ja något krux är det helt klart, de har kommit med ca 10 olika förklaringar och vissa har jag direkt kunnat avfärda som ossanningar... Vi får se vad som händer, även om jag fortfarande är arg och ledsen så orkar jag inte ställa till med onödigt bråk utan hoppas att de har vett att göra något bra!
Nämen gumman, STACKARS dig! Så här får det ju inte gå till! Själv var jag nästan lika spänd på väskan som dig. Och den var ju ändå inte till mig... Hoppas att de ger dig en riktigt bra kompensation eller ännu bättre fixar fram din Muse bag. En STOR tröstkram till dig från mig.
Fy vad hemskt! Jag vet mycket väl hur det känns att verkligen verkligen vänta på att få något, och sen visar det sig att man inte kommer att få den. Lider verkligen med dig nu. Vi får försöka hålla tummarna för att du nu får ett bättre erbjudande än fri frakt. Bamsekram, Sandra
Nej vad tråkigt, hoppas att det fiar sig ändå på något sätt!
Lider med dig! Den perfekta väskan snos rakt framför näsan på en.. :( Stackare.
Hoppas att du hittar något annat!
Boxi: ja det känns lite hårt - faktiskt.... :( Tack tack!
Sandra: Ja det är väldigt jobbigt, speciellt eftersom jag trodde att jag skulle få den idag... :( Tack ialalfall!
fliickan: Det hoppas jag med :) Tack!
Annika: Ja den var ju typ min.... SUCK! tack iallafall :)
AAAAAARGH! Nu blir ju jag förbannad... Jag hade ju läääängtat efter att se vad Hotspot skulle matcha den urläckra väskan med....
Uj. Väsktrauma såhär i juletider! Du förstår väl att du måste rapportera om hur det går. Att bara NÄSTAN få sin drömväska gör lite ont. (Och du Ingrid; repan i din Bayswater kommer snart inte synas. Lita på mig, min har repats miljontals gånger!)
Neej, usch! Hur kunde de göra så här mitt i juletider, inte bara bekräfta beställningne utan även ringa och bekräfta att den skickats! Ojoj, lider med dig!
Nä fy vad elakt! Håller tummarna för riktigt bra kompensation! Hota med att du är en riktigt stor modeblogg i Sverige ;)
Marie: Du hur arg tror du jag är!!!!
Missy: Ja verkligen väsktrauman, ha ha ha! Jag får väl se mig om efter en ny väska även om det känns hårt.... Jag vill ju ha musen ju!
Lisa: Ja det var faktiskt lite deppigt, jag trodde ju att jag skulle ha väskan lagom till julhelgen :(
Anna: Jag fick precis mail av dem, där de bara skriver massor av ointressanta bortföklaringar och säger att jag gärna får beställa något nytt från sidan som de skeppar gratis. Ja säkert att jag någonsin kommer beställa från dem igen...
Nämen, så får man väl inte göra!!!!! Antingen så ger de pengarna tillbaka eller så fixar de fram en ny väska. Det där med att erbjuda fri frakt och att du ska köpa något annat, gå inte på det.
DU har ju INTE gjort något fel. Det är de som är lata och inte har hållit sin hemsida up-to date!
hahahahaha, skämtar ni? du fick väl tillbaka pengarna, det stod ju i mailet. ja för isåfall så fattar jag absolut inte meningen med att gnälla och bli helt förstörd...! och över en väska dessutom. suck
Get a life.
Samma sak hände mig på Mulberry när de hade rea. Jag tycker det är jätte tråkigt när man hoppas och drömmer om väskan...
Get a life
Kära nån.
"Stärkande kramar"
"Lider med dig"
"Trauma"
"Förstår dig verkligen"
"Stackare"
Mina damer (eller är det småflickor?). Kika här istället och se vad pengarna kan göra om man lyfter blicken från sin Cosmo ett ögonblick och lee med tanken att världen kanske kanske kanske är större än Net-a-Porters webshop.
http://www.oxfamunwrapped.com/ProductList.aspx?CategoryID=4&BrowseType=price&CategorySelector1:BrowseByPrice=4&Page=1
5000:- för en väska. Samma summa hade räckt till att utbilda en lärare i Afrika. Eller att skapa två odlingslotter rör att föda två hela familjer. Eller till rent vatten för 65 personer. Eller till vård och omsorg för ett föräldralöst barn.
Hmm... Ett barns liv eller en Saint-Laurent. Tricky, very tricky...