header to ads



Fashion Horoscope - Jungfrun

Fashion Horoscope - Virgo
Så var det dags att gratulera alla jungfruar!

Perfektion är rätta ordet för att beskriva en jungfrus stil. Jungfrun överöser alla oss andra med skuldkänslor genom att frenetiskt tvätta, stryka och putsa sina kläder. Den dagen man får se en jungfru i skrynkliga kläder är den dagen helvetet fryser till is. Jungfrun är minimalist till naturen och håller sig på långt avstånd ifrån grälla färger och skrikiga mönster - svart, vitt och jordtoner är det som gäller. Tanken på plagg som inte går att röra sig i eller som känns allt för avancerade är helt främmande för en jungfru som älskar praktiska plagg med hög kvalitet och ett klassiskt snitt - kvalitet går alltid för pris! Jungfrun är ALLTID oklanderligt klädd! Jungfrun är inte mycket för smycken men ska det till att vara fest är det "naturliga stenar" som bärnsten, jade och onyx som gäller. Främsta tillgång är magen så om du är jungfru ska du inte vara rädd för att stoltsera i bikini på sommaren!

Favoritmärken: Calvin Klein och Prada

Skor: Praktiska och perfekta för jungfrun!
Marc by Marc Jacobs sammetsballerinas går hem!
Topp: Underbar topp från Chloé som faller "alla" jungfruar i smaken
Väska: Den moderna klassiskern, Bayswatern, är som gjord för jungfrun. Diskret men fabulous!
Klänning: Jungfrun älskar "den lilla svarta" speciellt om den kommer från Alberta Ferretti
Byxor: Calvin Kleins svarta raka byxor är sååå jungfrun


Kommentarer
Postat av: karro

hej, det här har inte med saken att göra, men jag undrade bara om du vet ngt om acne affären som har utförsäljning imorrn, dvs är det bara jeans där eller har de toppar etc som den på norrmalmstorg? tacksam för svar snart =)
din blogg äger förövrigt, vad folk än säger va du först med kollagen

2006-08-23 @ 19:40:51
Postat av: W

Åh, vilket stylish urval! Det här var verkligen min stil - kräfta som jag är :-)! Men jag är gift med en jungfru i alla fall! Jättesnyggt - jag vill ha allt!

Postat av: hotspot

karro: Det kommer nog att finnas mer saker än bara jeans (typ toppar etc), hur mycket och hur bra saker vet jag dock inte. Min erfarenhet är att Acnes utförsäljningar mest brukar vara gamla grejer, skåpmat från gamla kollektioner, men jag har ingen aning om hur den som börjar imorgon kommer att vara. Åh du anar inte hur glad du gör mig :) Tusen tusen tack! :)

2006-08-23 @ 19:49:03
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: hotspot

W. Du kanske är jungfru i själen eller så har det smittat av sig från maken :) Ha ha, tack så mycket!

2006-08-23 @ 19:49:45
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Sara

Alltid lika kul med fashion horoscope! Jag är dock jungfru och tycker inte alls att detta passar in på mig , snarare tvärt emot haha, men som sagt alltid lika kul!

2006-08-23 @ 19:52:53
Postat av: frida*

Väskan skulle jag inte säga nej till! Nu till dagens dilemma som jag behöver proffshjälp med (iallafall ett gott råd). Jag tänkte slå till och beställa den nya ullkappan från divaded som kommit in på hm. Frågan är om jag ska satsa på en röd, som jag tycker är klart snyggast nu men är rädd att jag snart tröttnar eller om jag ska satsa säkert på svart. Har dock en snarlik svart i en kortare modell... Suck, i-landsproblem!

2006-08-23 @ 19:53:14
Postat av: pumpan

Önskar ofta att jag vore en mer typisk jungfru. Kan inte påstå att jag känner igen mig, tyvärr. Fast LBD är aldrig fel... :)

2006-08-23 @ 19:55:47
URL: http://pumpan.blogg.se/
Postat av: Sunshine

Jag är jungfru men jag är inte ett dugg som du ahr skrivet. :(

2006-08-23 @ 20:07:15
URL: http://thwarty.blogg.se
Postat av: hotspot

Sara: Åh tackar! Ja man får nog ta det för avd det är, a bunch of crap ;) men ajg håller med - underhållningsvärde har det iallafall :)
frida*: inte jag heller... Åh svårt, en röd kappa är ju helt klart inte lika gångbar som en svart, risk föreligger att man tröttnar eller att man inte tycker att den passar till allt, men det är ju samtidigt helt otroligt fint! Hade det varit en dyr dyr kappa hade jag sagt den svarta direkt men en kappa från H&M hade jag lätt kunnat tänka mig att slå till på en röd, speciellt om jag redan ahde en svart kappa... Hoppas det var något tips på vägen iallafall, lycka till!
pumpan: Vem hade inte velat vara lika pedantisk och duktig med sina kläder som jungfrun?
Sunshine: ha ha, den här gången verkar det som om det stämmer alldelles ofantligt dåligt på alla... Ha ha ha :)

2006-08-23 @ 20:18:00
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Farangis

Jag är jungfru, & det passar in ganska bra! Jag gillar inte alls accesoarer, svart & jordnära färger är det som tilltalar mig mest. Perfektion var ordet =)

2006-08-23 @ 20:29:08
URL: http://Farangis.blogg.se
Postat av: Sandy-Bell

Jättesnyggt, som vanligt. Såg att klänningen inte var från Philosophy (blev förvånad då jag inte visste att de gjorde kläder) utan från Alberta Ferretti! Toppen var ursnygg!

2006-08-23 @ 20:30:18
Postat av: Elin

Åh vilken besvikelse! Förlåt, men jag har väntat i flera månader på jungfrukollaget (som för övrigt är lika snyggt som alla andra du gör, du är verkligen grym!), men så stämmer det inte in alls på mig! Typiskt, nu blir det till att byta stjärntecken ;)

2006-08-23 @ 20:36:27
Postat av: Emma

Jag är jungfru :D Toppen och den lilla svarta föll mig precis in i smaken, men i övrigt är det nog inte jag.. :) Fast, jag hatar att ha skrynkliga kläder, däremot är jag oftast för lat för att stryka dem haha

2006-08-23 @ 20:43:29
URL: http://emmas.bloggtopp.com/
Postat av: renata

Du gör så snygga collage :) med så snygga kläder, får man fråga hur du hinner blogga så bra och mycket? :)

Studier och blogg verkar inte gå ihop för min del. Men i alla fall, behöver smakråd av så många jag kan få, är det snyggt/fult med en svart, krokodil väska, i modellen hermes birkin? Fast dock inte hermes, utan en liknande modell men annat märke alltså.

2006-08-23 @ 21:29:52
URL: http://rightnow.webblogg.se
Postat av: Lin

Underbar blogg du har! Fantastiskt roligt att du lägger ner så mycket tid på den. Snart är det dags för mitt efterlängtade skorpion-horoskop! :)

2006-08-23 @ 21:44:22
Postat av: Hanna. F.

Åh, jag vill vara jungfru. Eller ha en? Önskar ofta att jag kunde se lite mer "nypressad" ut!!!

2006-08-23 @ 21:53:12
URL: http://dressforless.webblogg.se/
Postat av: sanna

toppen var verkligen riktigt fin, och ja jag är jungfru. ^^

2006-08-23 @ 22:29:10
URL: http://spaderdam.webblogg.se/
Postat av: PARTYPINGLAN

vem vill inte ha en Bayswatern? =)

2006-08-23 @ 22:30:17
URL: http://partypinglans.blogg.se
Postat av: Amanda

Chloé toppen är sååå fin!

2006-08-23 @ 23:18:56
URL: http://iloveny.blogg.se
Postat av: Ella W

Stryka? Nej, det gör jag nästan aldrig. Men så är jag inte någon jungfru heller. Dock håller jag helt med om att man ska satsa på "praktiska plagg med hög kvalitet". Därför brukar min plåbok vara tunn :)
Förresten, du borde ha en stövlar special! Jag letar runt och runt, men hittar inte någonting :-( Jag vill har ett par praktiska stövlar som man kan gå med när det snöar och fortfarande vara välklädd.

2006-08-23 @ 23:43:16
Postat av: J

Jag är jungfru och blev genast helkär i allt på bilderna. (Utom möjligtvis byxorna. Men de skulle funka de med).
Jag kanske inte stryker "frenetiskt" jämt, men det har hänt att jag blir hånad av vänner för att ha strukit mina jeans...
Och jag får ofta säga till mig själv att "nej, nu räcker det med bruna plagg i garderoben"... varpå jag istället köper något svart.
Så helt fel ute är du inte. :)

I vanliga horoskop är jag verkligen den typiska jungfrun. Det är kul, men jag tror inte på dem för det...

2006-08-23 @ 23:55:33
URL: http://tankar.bloggagratis.se/
Postat av: hotspot

Farangis: Åh äntligen någon som tyckte att det fanns något som stämde ;)
Sandy-Bell: vad knasigt det kan bli... Jag tror dock att Alberta Ferettis "billighetslinje" heter philosophy så det var nog så jag blandade ihop det, tack iallafall :)
Elin: Åh vad trist att det inte stämde... men det är helt fritt fram att välja ett eget "modestjärntecken" efter behag ;) PS tack för söta komplimanger :)
Emma: 50% överenstämmelse ungefär, kanske??? Ha ha :)
renata: Åh tackar tackar. Ha ha, jag har slutat med alla andra fritidsaktiviteter som att träna och se på TV :) Men det tar faktiskt inte så lång tid som man skulle kunna tro, på söndagar brukar jag riva av och göra 8-10 inlägg som jag kan ha klara till veckan och sen är det mest att svara på kommentarer och mail satm föra något extra inlägg någon kväll om jag kommer på något speciellt. Angående väskan, klassisk väska som garanterat kommer att funka till och från i många år framöver men personligen är det nog inte riktigt min stil.
Lin: Åh tack rara du! Ja snart är det scorpio, håll ut!
Hanna F: Ha ha ha, Ja den pedantiska läggningen vad det gäller att vårda sina kläder skulle jag gärna få en släng av...eller ännu bättre som du säger - ha en egen jungfru... :)
sanna: Åh roligt att den föll dig i smaken :)
PARTYPINGLAN: Livets stora fråga ;) Ha ha
Amanda. It sure is!
Ella W: Ha ha ha, nej jag HATAR också att stryka men ibland är det oundvikligt, speciellt om man som jag älskar söta små blusar... Ja stövlar är svårt, har själv letat runt men inte hittat något perfekt så det blir svårt att göra ett inlägg om det... jag får se om det dyker upp lite bra alternativ. Gillar dock VERKLIGEN de Marc by MJ som var med i singin in the rain.
J: Åh vad roligt :) Stryka jeans, ha ha, ja du är garanterat en jungfru :)

2006-08-24 @ 07:30:20
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Jenny

Jag är inte jungfru, mer skorpion. Det kanske är typiskt skorpioner att ha TRASIGA kläder. Vet inte vad jag gör, men allt faller ju isär. Det som håller bäst är grejerna från Filippa K och kors i taket en gammal tunika från HM. Hotspot eller nån som har bra tips på att få favoritkläder att hålla?

2006-08-24 @ 09:27:33
Postat av: Cicci

Snyggt, trots att jag inte är jungfru!

2006-08-24 @ 10:03:45
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: helen

hej tjejen! tänkte bara tipsa dig att denna http://finnveden.nu/ytligheter/wp-content/themes/ytligheter/images/stores/hm_skinn.jpg heta skinnjacka säljs på h&ms onlinesida nu.. tänkte bara eftersom du verkade lite tveksam på den du hade köpt.. eller det va kanske bara som jag fått för mig.. : ) här är den i a f: http://shop.hm.com/media/products/442/ML442_0020_999_56338.jpg

ha en bra dag och tack för en superinspirernade blogg!!

2006-08-24 @ 10:16:59
Postat av: Hanna

sött! underbara plagg o skor! är en kräfta fast ja är stilren, noggrann o minimalistisk som en jungfru! ;)

2006-08-24 @ 10:22:08
URL: http://lilyrose.webblogg.se
Postat av: Freddiee

Höstigt och fräscht

2006-08-24 @ 10:37:20
URL: http://www.freddiee.blogg.se
Postat av: Ida

Lillasyrran är jungfru! hon hade nog varit fin i dessa kläder. Fast hon är iofs söt i mycket ;) Ballerinaskorna var underbara

2006-08-24 @ 11:36:37
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Heléne

Ja, oj den där Chloé-toppen var sannerligen underbar :)

2006-08-24 @ 11:40:02
URL: http://twinkle.blogg.se
Postat av: hotspot

Jenny: Ha ha ha, har inte börjat göra research om skorpionen än så jag vet inte om det är ett typsikt karaktärsdrag - trasiga kläder. Hm, konstigt att dina kläder går sönder... Spontana tankar är naturligtvis - dålig kvalitet, feltvättning, ovarsamt användande.
Cicci: kanske en jungfru "in mind"
helen: Åh tack för tipset - beslutsångest.... Tror dock att jag är nöjd med min trots allt...
Hanna: You could absolut vara en jungfru!!!
Freddiee: Tack :)
Ida: Visst är de söta, de finns på MrsH, har varit där och glott ett par gånger...
Heléne: Visst är den - passar till allt dessutom... :) Trist att du slutat blogga tjejen!

2006-08-24 @ 12:11:47
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Sara

Undrar vart man får tag på den där ursnygga klänningen? Verkligen nice... Tack för en superinspirernade blogg!

2006-08-24 @ 14:50:47
Postat av: frida

Engla? haha

2006-08-24 @ 15:16:02
Postat av: hotspot

Sara: Åh sorry, glömt länka... Net-a-porter så ta fram stora plånboken ;) Tack så mycket :)
frida: Ja, Engla MÅSTE bara vara jungfru!

2006-08-24 @ 16:34:03
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: caroline

åh, söta ballerinas :)

2006-08-24 @ 20:30:38
URL: http://caroliiine.blogg.se
Postat av: hotspot

caroline: They sure are!

2006-08-25 @ 08:30:20
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Frida

Ser fram emot nästa månad när mitt tecken står på tur!

2006-08-25 @ 15:48:09
Postat av: Anonym

när kommer skytten? :P I wanna knooooow

2006-08-25 @ 20:00:00
Postat av: tove

haha, jag är jungfru men detta stämde inte speciellt bra på mig. För tillfället är jag väldigt förälskad i färger, och strikt är inte riktigt min stil. Kan vara snyggt på andra men som sagt..:P Väldigt fina kollage dock!

2006-08-27 @ 21:58:27
Postat av: hannahsthlm

åhh..jag är super slarvig med mina kläder..hi hi..men jag försöker bättra mig ständigt..en dag kanske jag står och stryker allt flera gånger=P!Hmm..jag gillar ju dock svart,Prada, Bayswatern och stilrent på ett visst sätt så..kanske stämmer lite;)!
Mönstrade kläder är min mardröm..=)
Dina Fashion Horoscope är soo fun!

2006-08-28 @ 18:44:47
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: hotspot

Frida: Åh då är det även hotspots tur ;)
Anonym: När det är skyttens tecken (vet faktiskt inte exakt när det är)
tove: Verkar som om det inte stämmer så bra den här gången, man kan inte lyckas jämt...
hannahsthlm: Inte helt klockrent men lite rätt ;) Tackar tackar!

2006-08-28 @ 19:15:49
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: malin

läängtar tills det blir vågens tur;)

2006-09-01 @ 16:51:56
Postat av: "Iica"

Njae, bra tips men stämmer inte det minsta in på mig fastän jag är jungfru. Tack iallfall.. :)

2006-11-01 @ 15:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links