header to ads



A new season is here!

Så var hösten här! Dags att höstklippa håret (ska göras i eftermiddag), rensa garderoben på sommarkläder och plocka fram/tvätta alla höstkläder som legat undangömda (har redan börjat) och naturligtvis inventera garderoben på vad som finns och vad som behöver införskaffas. 

Jeans/byxor:
Acnejeansen med den höga midjan blir paradnumret den här hösten annars kommer de att varvas med mina kära stuprör från Åhlens. I reserv finns en hel del Acne hex och något par Cheap Monday. Jag anser mig nog vara ganksa kittad på jeansfronten även om ett par svarta raka cigarettjeans med mellanhög midja skulle sitta fint! Eventuellt ett par mörkgrå smala finbyxor (helst med paperbag waist).
Klänningar: Min denimskjortklänning från Whyred kommer att funka fint med en svart tunn polo under och ett par täckande svarta strumpbyxor, så även min Rodebjer. I övrigt har jag min svarta wrap från Nanso  och för lite festligare tillfällen min löjligt snygga DKNY klänning i mörkblå siden. Vad som bör införskaffas pronto är minst en skön tröjklänning och en "förklädesklänning" som gärna får vara i filt eller flanell.
Kjolar: Min svarta tulpankjol från Stella for H&M visade sig vara mer änvändbar än vad jag trodde så den kommer att användas i höst. Kommer även använda min Marc by Marc Jacobskjol och min French connectionkjol. Till fest även min DKNY-kjol. Skulle gärna köpa en grå kjol i filtigt material (typ som den från TopShop) eller en svart...
Jackor: Min svarta skinnjacka från H&M är så bokad! Sen har jag även en kort rutig Zara-trench och min korta svarta pälsjacka (OBS! Fuskpäls! innan någon hinner mordhota mig...). Sen när det blir lite kyligare min supersöta kappa från Bruuns Bazaar. I den här kategorin behövs inget mer (inte förrän vi börjar snacka vinterjackor...).
Skor: Här är det kaos på taket, de enda acceptabla höstskorna jag har är mina svarta mockastövletter från Whyred. (Ok, jag har även mina svarta älskade gummistövlar att ta fram när det öser ner). Sen har jag en drös fina pumps som kommer att användas så länge vädret tillåter. Måste införskaffa minst ett par snygga höga stövlar.
Koftor/tröjor: Tröjor kan jag mer eller mindre bortse ifrån, kommer inte att använda det i höst, det skulle vara min sjukt stora Angoratröja från Filippa K då... Annars i koftväg har jag; ljusblå/grå cashmerekofta (Acne), svart (Filippa K), mörklila (Tara Jarmon), Mörkblå Whyred med kimono-armar, Beige (Acne), Mörkblå grovstickad (Massimo Dutti), Vit myskofta (Boomerang). Det enda som verkligen fattas är en grå cashmerekofta....
Väskor: Jacquettan funkar garanterat även i höst, så även lilla Annabel och som komplement kör jag på min Svenskt Tenn väska. Det är den där grå väskan som fattas.... Jag har en på lut som det är mycket möjligt att jag slår till på inom en snar framtid...
Blusar & Toppar: Här är det ingen idé att lista vad jag har för det är plenty... Det som däremot MÅSTE inföskaffas är svart tunn polo (att ha under klännigar etc) och en fin svart blus (gärna med knyt).
Huvudbonad: Jag har min underbara mörkgrå stickade basker, den räcker
Övrigt: I övrigt vill jag "bara" ha nya glasögon (helst pradabågar) och Marc by Marc Jacobs äppelklockshalsbandet, sen skulle jag ju gärna vilja ha en missonihalsduk...

Vad som bör införskaffas i någorlunda prioriteringsordning: svart tunn polo, nya glasögon, höga stövlar, grå väska, grå kofta, förklädesklänning, tröjklänning, Äppelklockan från Marc by MJ, svarta jeans, "filtkjol", svart blus, missonihalsduk, mörkgråa finbyxor

Det var väl inte så farligt (ehhh)... Jobbigt att alla dyra grejer hamnar överst på prioriteringslistan... Men det är inte skrivet i sten...

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åh, vilken bra lista. Måste nog inventera själv!!!

Postat av: Louise

När jag ser din lista så inser jag att jag är ganska rustad för hösten, har precis handlat fyra par skor, en svart trench från Filippa K och en fin skinnjacka. På önskelistan står nu en mysig kofta och en cashmerehalsduk samt diverse bastoppar av bra kvalité. Några tips på fina halsdukar i mellanklassen kanske?

2006-08-31 @ 12:21:54
Postat av: Sophie

Känner igen det där med höstens shoppinglistor. Som det ser ut nu så kommer Acne och Prada gräva enorma hål i min plånbok i höst! Vet inte riktigt hur det här ska sluta!;)

Kram Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2006-08-31 @ 12:34:46
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: sofie

alltid kul att läsa listorna hos dig ( :
jag vågar inte ens göra en för min garderob.. skulle jag ge mig på en skulle den bli galet kort! har i stort sett bara linnen, shorts och sommarkläder i garderoben. . . så jag borde nog skynda mig ut och fixa några plagg så jag slipper frysa ihjäl. ( : (litet plus i kanten ger jag mig själv då jag har ordnat höst/varm vinter-jacka och en svart polo)

2006-08-31 @ 12:43:19
URL: http://sofls.blogg.se
Postat av: hotspot

Kerstin: Ja herregud, det enda jobbiga är att man inser vad mycket det är man behöver (läs vill ha).
Louise: Åh skönt att känna så, jag känner att min höstshopping inte ens är i startgroparna...
Sophie: Ha ha, ja var ska man få alla pengar ifrån kan man inte utan att tänka...

2006-08-31 @ 12:44:06
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: hotspot

sofie: Ja herregud och det här är ändå bara en nedbantad version av allt jag skulle vilja fylla garderoben med, det hhär är bara det mest "nödvändiga". Vad roligt att du gillar mina listor, den här är om inte annat bra för mig själv för att få lite strukturkänsla inför höstshoppingen, även om jag nog inte kommer kunna följa listan slaviskt... ;)

2006-08-31 @ 12:46:09
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Cicci

"OBS! Fuskpäls! innan någon hinner mordhota mig..." - hehe, att folk orkar men jag vet också att folk blir helt galna när man skriver om päls. Min höstgarderob är allt annat än komplett och jag har totalpanik efter att ha tillbringat två eftermiddagar i stan och inte hittat nånting alls :(!!

2006-08-31 @ 13:03:31
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: Karolina

Tack, som alltid - fantastisk inspiration! La snabbt till ett par saker på min egen, redan långa, lista :-)

2006-08-31 @ 13:20:12
Postat av: Peter

Om du köper ett par Tom Ford-glasögon till mig så köper jag ett par till dig. Jag vill också ha nya. Deal?

2006-08-31 @ 13:20:58
URL: http://ten-thirtyone.blogspot.com
Postat av: Ebba

Det finns en mycker söt och enkel svart blus med knyt vid halsen på H&M, förmodligen med ett förmånligt pris:) Kanske något att kolla in?

2006-08-31 @ 13:23:08
Postat av: Fridaa

Åh, du har den mest avundsvärda garderoben någonsin.. Vet du hur mycket den grå kjolen från top shop kostar?

2006-08-31 @ 15:28:17
Postat av: Ida

Det ser onekligen snyggt ut med polo underklänning.. men polo är det värsta jag vet känns som jag ska strypas :( Jag ska gå och lägga in glas i mina nya bågar hittade hemma hos pappa. Det är ursnygga och nördiga ;)

2006-08-31 @ 16:05:15
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Caroline

Det är jättekul att läsa dina listor, men man får lite ångest över sin egen inte-fullt-så-innehållsrika garderob... ;) Hur går det med äppelklockan? Har du blivit något klokare på var den går att köpa?

2006-08-31 @ 16:40:36
Postat av: Anna

Vad söt äppleklockan var :) Jag kan för övrigt tipsa om att Mint&Vintage fått in en snygg grå väska...

2006-08-31 @ 17:16:45
URL: http://annaingridmargareta.blogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Kan tipsa dig om en svart tunn polo på H&M Divided. För endast 98 :-. Finns i alla möjliga färger, så som senapsgult, grått osv. När den är så billig så blir det pengar över till annat dyrare ;)

2006-08-31 @ 18:52:30
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Lisa

Har ett hett tips vad gäller grå väskor!! På NK:s skoavdelning säljs en så otroligt fin stor påsig väska i grått läder!! Ahh... den är verkligen drömmen. Tror inte att det är något speciellt märke, den kostar ca. 3000 tror jag.

2006-08-31 @ 19:18:59
Postat av: hotspot

Cicci: JAg har ju lidit av total shoppingambivalens men nu kännsd et bättre när jag strukturerat upp det hela (även om jag uppenbarligen inte tänker följa mina planer)
Karolina: Ja skulle jag spåna fritt hade listan kunnat bli huuuur lång som helst...
Peter: Hm, låter som de är dyrare, jag har iallafall bestämt mig nu ska garanterat köpa min aälskade prada-bågar...
Ebba: Åh tack för tipset, får hoppas att det inte är en massa konstiga material i bara för då går det inte..
Fridaa: Oj tack, själv tycker jag att den är allt annat än fantastiskt men så är det väl alltid med ens egna garderob... Kolla på toshops hemsida det brukar vara ungefär samma priser i sverige (lite dyrare kanske...)
Ida: Ja polo är lite knepigt innan man vant sig. Åh jag vill också hitta snygga bågar hos pappa...
Caroline: Åh tack, vet inte om den är så mycket att ha (min garderob alltså...) Jag har gjort efterforskning om klockan och har ett shoppingombus som ska till LA och spana efter äppelklockan åt mig, håll tummarna!!!! (så vitt jag vet finns den inte att få tag på i sverige...)
Anna: Visst är den! Åh love mint & vintage, nu måste jag genast in å kolla...
MakeUpYourMind: Åh PERFEKT var på H&M och letade polos häromdagen men då hittade jag ingen, nus ka jag tillbaka och leta på divided...
Lisa: Åh tack för tipset!!!

2006-08-31 @ 20:38:47
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Hanna

Morr, jag är avundsjuk på din garderob! Den är ju så gott som komplett med sköna investeringar i i de flesta kategorierna. Lucky you.

2006-08-31 @ 23:18:14
URL: http://clementin.blogg.se
Postat av: Ella W

Jag skriver sådana listor ibland också. Men det är svårt att följa dem. Blir ofta några spontana köp... Titta här, tröjklänning(Cacharel) i min dröm och redan slut på net-a-porter:
http://www.net-a-porter.com/product/16476

2006-08-31 @ 23:49:24
Postat av: hotspot

Hanna: Jag måste nog börja uppskatta min garderob lite mer, själv tycker jag att den är döden döden...
Ella W: Åh den var jättesöt! Jag vill dock nog ha en som inte är fullt så figurnära, lite mer loosefit...

2006-09-01 @ 12:35:14
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Elin

Hej
Din skinnjacka från HM, är den verkligen svart? Jag har bara sett den i mörkgrått. Den är i alla fall skitfin!

2006-09-01 @ 15:00:02
Postat av: Astrid

Ah, hotspot, du borde aka till England..! Jag fyndade igar en ljusgra (100%) cashmerekofta i kladavdelningen pa Tesco (typ som Coop Forum ungefar...) for 485 pix! (£35) Ar SA nojd, den ar sjukt len och fin!

2006-09-01 @ 19:39:36
URL: http://www.astridw.blogspot.com
Postat av: hotspot

Astrid: Åh du skulle ju köpt en till mig osså ju... ;)

2006-09-01 @ 20:58:46
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links