header to ads



Inventering av sommargarderoben

Nu börjar det att dra ihop sig mot vår och sommar, så inspirerad av Linda K insåg jag att det var dags för en rejäl inventering av garderoben på det sättet hoppas jag att få klarhet i vad som fattas för att uppnå den perfekta sommargarderoben 2006.

Skor - Skofronten är ganska lugn. I sommar blir det mina nya LK Bennet med kilklack, seglisarna från Vagabond, klumpiga pumps från Zara och mockasiner från Ash.
Väska - Även väskfronten känns ok. Botkierväskan i ljust grå/grön färg är bokad så även Annabelen från Mulberry och vem vet kanske till och med manhattanväskan från Svenskt tenn kan plockas fram ur gömmorna. Kvällstid blir det en guldig kuvertväska från Accessorize.
Shorts - Här krävs förstärkning helt klart, utöver mina shorts från Acne är shortsutbudet nästan obefintligt
Klänning - Rodebjerklänningen kommer att bli en favorit och även klänningen från H&M kommer nog att plockas fram men i övrigt är mina känningar förvånansvärt mörka och murriga.... Minst ett par klänningar behövs...
Toppar - Mitt senaste blusinköp bekräftade det jag redan visste söta blusar med något extra är min grej så fler blusar kort- som långärmade... Minst 4 st behöver införskaffas för en flexibel garderob...
Kjol - Den här sommaren är ingen kjolsommar även om jag älskar kjolar. Jag har väl ett par somjag kan tänkas använda bland annat en söt 50-tals inspirerad kjol från Tjallamalla med ett härligt fruktmönster på. Det blir troligtvis inga nyinköp dock...
Jackor - Det skulle vara en kort a-linjeformad jacka med stora knappar i sånt fall annars har jag nog så jag klarar mig till hösten.
Solisar - Här är jag verkligen kittad med mina nya Sophia Kokosalaki, trotjänarna från RayBan och favoritpilotisarna från Dolce & Gabbana.
Bikini - Måste införskaffas!

Läget är under kontroll men tydligen bör jag fokusera på shorts, bikini, klänningar och blusar - inga överraskningar direkt men det känns skönt att ha konstaterat det...

Kommentarer
Postat av: W

Vilken kul lista! Jag behöver sannerligen göra något liknande efter att ha satsat på Beauty-produkter lite för mycker :-). Jag har dock åtgärdat något alldeles nyss genom att klicka hem ett par Audrey från Pretty Ballerinas genom Shopaholics försorg. En avbokning då :-)

Postat av: Eleonore

Usch...måste nog inventera jag med. Behöver framförallt klackar tror jag...sedan finns det ju en massa annant jag vill ha :)

Känns Kokosalakisarna bra? Jag beställde aldrig utan tänkte prova dem när butiken öppnar, läste ngnstans att de var ganska stora och jag fasar för att de blir föör stora för mitt pyttefejs.

2006-04-19 @ 21:41:28
URL: http://www.jonkoping.nu/ytligheter
Postat av: hotspot

W: Ja ibland måste man nästan sätta sig ner och gå igenom vad det ör man verkligen behöver annars blir det lätt "beauty-träsket" för hela slanten ;) Åh vad skoj! Hm, ett par nya ballerinas skulle ju iofs vara ganska bra...
Eleonore: Ja ibland är det lite skrämmande att se sanningen i vitögat ;) Ja, klackar är fint till bvåde shorts, klänning och jeans så det skulle faktiskt kunna få finnas ett eller några par till i min garderob också...
Solisarna är verkligen superfina men de är stoooora. Jag velade lite ett tag om de var för stora men jag kom tills lut fram till att de var coolt stora. Nu är jag supernöjd!

2006-04-19 @ 21:50:14
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Eleonore

ja, jag får nog prova dem. Jag vill ha stora men problemet med mitt huvud är att bågarna ofta blir onormalt breda också...lite buttericks-varning :)

Jag hoppas verkligen att de funkar på mig också för de är ju suuupersnygga. Du får vandra runt i city nästa tisdag så ska jag spana efter kokosalakisar ;)

2006-04-19 @ 22:01:19
URL: http://www.jonkoping.nu/ytligheter
Postat av: Maria

Tycker att vårjackan från Arrogant Cat som Shopaholic fått in är jättesöt :)

2006-04-19 @ 22:11:05
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: maria

är det bara jag som har köpt alla sommarplaggen o redan tröttnat på dom, innan jag ens hunnit ta bort prislappen på flera av dom?

det kanske beror på att jag var ute o shoppade för tidigt på året...

2006-04-19 @ 22:38:33
Postat av: sofie

ah, du har ju så gaalet fina grejer! ( :
får nog ta en koll jag också... brukar alltid bli en chock i början på sommaren då det visar sig att jag har på tok för få plagg ( :

2006-04-20 @ 08:36:09
URL: http://sofls.blogg.se
Postat av: Ida

Jag har oxå köpt flera sommarplagg som bara hänger i garderoben och vill bli använda. Jag kommer nog införskaffa några skor till.. får se vad det blir har inte sett något jag går igång på ännu.. främst för att inga skor passar mina fötter... Varför tar de inte in strl 35 längre?? jag blir galen snart!! Ska nog sy ihop några klänningar till.. en vit i trikå blir det nog..

2006-04-20 @ 08:45:50
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Hanna

söta blusar o klänningar är självklara i min sommar garderob! ;)

2006-04-20 @ 10:27:48
URL: http://lilyrose.webblogg.se
Postat av: hotspot

Eleonore: Ja det var det som gjorde att jag först tvekade också för de är rätt breda men efter att ha frågat några nära och kära bestämde vi att det ändå såg ok ut.
Maria: Åh jag vet, den är verkligen super!!!
marisa: Ha ha ha, jag vet precis vad du talar om det har hänt mig ett flertal gånger... Det är risken med att köpa saker för tidigt men annars riskerar man ju att det tar slut (+ att det är ju så svårt att hålla sig när det ska införskaffas nya härliga sommarplagg så man lurar sig och köper kläderna och hoppas att sommaren ska komma snabbare för det...)
Sofie: Åh tack, själv tycker jag att min garderob har STORA luckor, men så känner nog alla. Ha ha ha, jag lever i konstant chock då jag varje morgon har grymt svårt att hitta ett endaste plagg som jag vill ha på mig.
Ida: Jisses 35... Söta små fötter! Men ajg förstår om det är kämpigt att hitta skor... Åh, en vit trikå klänning låter verkligen fint det tycker jag absolut att du ska knåpa ihop!
Hanna: Då kommer vi att satsa på samma saker då :)

2006-04-20 @ 11:08:03
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ida

Yep.. minifötter.. fast jag vet inte om de är så söta ;) de gillar inte att vara instängda i vinterstövlar allt för länge.. Jag syr hellre än köper dyra designkläder får då kan jag få fler kläder för samma pris ;)

2006-04-20 @ 11:34:44
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: hotspot

Ida: Om jag hade någon som helst kunskap i att sy och lite om hur man designar kläder skulle jag nog sy mer eller mindre alla mina kläder själv (om tids fanns förstås). Helt grymt att kunna välja modell/tyg och exakt anpassad storlek, det är mer lyx än dyra designerkläder enligt mig!

2006-04-20 @ 11:36:47
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: vardag

jag säger som jag sa hos lindaK inventering betyder städning efter betyder hela kvällen betyder...nehe nu lägger jag ner den tanken....

2006-04-20 @ 12:17:47
URL: http://vardagsont.blogspot.com
Postat av: hotspot

vardag; Ha ha ha, jag brukar vara väligt bra på strutsmetoden jag med, nu gjorde jg ju mer en tankeinventering och ingen riktig inventering så vi får väl se om jag får till även det någon dag, för det skulle onekligen behövas...

2006-04-20 @ 14:23:02
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Cicci

Rolig lista! En inventering skulle vi nog alla behöva, hm..iaf jag!

2006-04-20 @ 15:06:30
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: Anna

Hej! Jag tycker jättemycket om din blogg och läser den varje dag MEN för att kunna läsa så måste jag kopiera texten och klistra in den i word för att se den efter som att den är så tiny! Skulle du inte kunna ändra inställningar så att den blir större, det skulle vara till stor hjälp när man ska läsa din underbara blogg :D Kram

2006-04-20 @ 15:06:53
Postat av: hotspot

Cicci: Ja, det mår nog alla garderober bra av även om det ibland kan kännas lite jobbigt att ta tjuren vid hornen. Det är ju lätt (iallafall för mig) att inse att alla impulsköp gjort att man totalt hamnat på villovägar och investerat i "fel" saker.
Anna: Nej men jisses, det låter ju inte bra (konstigt på de datorer jag kollat är texxten visserligen inte stor men fullt läsbar...). Hm, jag är ju ingen hejare på kodknackning men jag ska kolla om jag kan justera upp storleken lite. Åh vad glad jag blir att du gillar bloggen, det känns helt overkligt att folk faktiskt tar sig tid att kolla in vad jag skrivit. Tack!!!

2006-04-20 @ 15:11:51
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Nan

Idag tänkte jag på dig när jag såg mig i spegeln imorse... har svarta shorts, vit blus med tunna ränder från twist and tango och svart karen millenkofta över. Kändes som du! hade och blogga på, gillar!

2006-04-20 @ 15:16:15
Postat av: Tepe

Anna: Om du har svårt att läsa html text kan du själv ändra inställningarna i din webläsare. Gå till menyn "Visa" och sedan väljer du "textstorlek" och där finns det lite olika alternativ så du kan testa dig fram. Det borde göra att du ser texterna bättre för hos mig är det inga problem.

2006-04-20 @ 15:39:10
Postat av: hotspot

Nan: Ha ha ha, ja det låter som om det hade kunnat sitta fin fint på Hotspot :) Vad skoj att du uppskattar bloggen!!!
Tepe: Tack för info Tepe!

2006-04-20 @ 16:13:17
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: suratanten

Efter en grovinventering kom jag fram till att jag verkligen behöver skor, klänningar och basplagg, ganska mycket med andra ord. Men det är ju bara trevligt:)

Väskor, jackor, shorts, kjolar och blusar är nog avklarat, observera "nog"...ha ha:)

2006-04-20 @ 19:29:06
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: hotspot

suratanten: Åh en applåd från mig. Måste kännas bra även om det var mycket som kvarstod att önska från garderoben... Ha ha ha, ja jag har många "nog" i vad som bör och inte bör införskaffas också...

2006-04-21 @ 11:22:41
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ella W

Åh, du har en underbar sommargarderob! Jag vill har dina toppar, båda från Cacharel och Eley Kishimoto :-)
Förresten, jag gillar mina Acne shorts mycket. Nu har jag bara haft dem på festen med svarta strumpor. Känner mig lite för fin klädd så på jobbet bland de datornerd ... Hmm, behäver vara lite snäll mot mina kollegor :-)
Jag faktiskt passar på att lära mig svenska när jag läser din blogg. Har inte varit så väl motiverad...

2006-04-21 @ 15:30:31
Postat av: hotspot

Ella W: Man är ju så kritisk mot sin egna garderob och tycker jämt att alla andra har så mycket fina grejer men det är väl bara så det är... Nya cacharelblusen är verkligen en favorit! Vad roligt att du är nöjd med acne-shortsen!! Jag tycker dock absolut att du ska våga ha dem på jobbet!! Du skriver jättebra svenska! Vilket är det modersmål och hur länge har du bott i Sverige (jag antar att du bor här nu). :)

2006-04-21 @ 16:28:47
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anna

Såklart att jag läser den, den är ju underbar! En liten inspirationskälla till garderoben :)
Hmpf, jo jag förstår att det är svårt att fixa. Hoppas att du kan lösa det
Kram

2006-04-21 @ 16:57:01
Postat av: hotspot

anna: Tack, du är för rar! Tydligen kan man ställa in storleken själv:

Postat av: Tepe
Anna: Om du har svårt att läsa html text kan du själv ändra inställningarna i din webläsare. Gå till menyn "Visa" och sedan väljer du "textstorlek" och där finns det lite olika alternativ så du kan testa dig fram. Det borde göra att du ser texterna bättre för hos mig är det inga problem.

2006-04-21 @ 17:33:55
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links