header to ads



Duellen - DiorShow vs YSL Volume Effet faux cils N1

26631-314

Två maskaror av högsta rang men vilken är egentligen bäst?

DiorShow
Resultat:
Ger tjock lösögonfrans-look utan att fransarna klibbar ihop sig till en enda stor klump. Perfekt maskara för festliga tillfällen även om den funkar utmärkt även till vardags om man är lite återhållsam när man applicerar. Betyg: 4/5
Hållbarhet: Imponerande under normala förhållanden. Första gången jag provade DiorShow hade jag en 17 timmars arbetsdag framför mig och den satt på plats hela dagen! Betyg: 5/5
Övrigt:
Troligtvis den mest omtalade (och ombloggade) maskaran och visst förtjänar den sitt goda rykte. Många är dock skeptiska till den tjocka borsten men personligen tycker jag att den är förvånansvärt bra och lätt att använda. Jag gillar även den fräsha doften. Många har haft lite problem med hylsan (inklusive mig själv) men det var inget som inte gick att åtgärda men för full pott så ska inte sånt strul uppstå. Betyg: 4/5

YSL
Resultat:
Precis det resultat som jag är ute efter! Fransarna ser otroligt naturliga ut men ändå långa och tjocka. Inga klumpar och inte en tendens till  att klibba ihop med varandra. Betyg: 5/5
Hållbarhet:
Smular eller kletar inte men vid dagens slut får man en känsla av att maskaran lite har gått upp i rök, effekten är inte riktigt densamma som när man applicerade den. Ett modernt mysterium? Betyg: 3/5
Övrigt:
Den guldiga förpackningen ger verkligen en lyxig känsla och necessären lyser helt klart upp om man har en touche eclat och en YSL maskara i den. Jag har hört rykten om att borsten blir dålig väldigt fort vilket inte är något som jag personligen kan bekräfta än men om så är fallet är det naturligtvis ett stort minus. Har inte riktigt samma mytbildning runt sig som DiorShow men enligt mig förtjänar den det garanterat. Betyg: 4/5

Total
DiorShow: 13 poäng
YSL: 12 poäng

Visst vinner DiorShow lite på sin stjärnstatus men det känns ändå helt rätt även om båda är otroligt bra.

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Har varit ute och funderat över vilken maskara jag köpa nästa gång det är dax. Tack vare ditt test blir det nog DiorShow! Perfekt tajming!

Postat av: Hotspot

Åh vad roligt att man kunde vara till någon hjälp :) Jag hoppas och tror att du kommer att bli nöjd. Båda är superbra maskaror så ingen av dem skulle nog göra dig besviken.

2006-04-01 @ 15:58:06
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: therese

Personligen tycker jag DiorShow är dålig. Efter att jag böjt mina ögonfransar, och tar på DiorShow, så åker de ner igen. Trots att jag har den vattenfasta varianten, som brukar torka snabbare, och därmed stannar fransarna so pass mycket som man böjde dem.

2006-04-01 @ 16:13:20
Postat av: Karoline

Har en fråga till dig, din lovely annabel væska ær det en ældre modell? hittar den inte på hemsidan...

2006-04-01 @ 16:24:05
Postat av: Hotspot

therese: ^Åh, jag brukar aldrig böja mina fransar så det vet ajg inget om men det lät ju inte bra... Jag tycker nog att mascaran i sig ger en fin böj.
Karoline: Jag köpte den på rean nu i julas så den var från höstkollektionen och det verkar som om den inte kommit tillbaka i vårkollektionen. Martha-väskan ut vårkollektionen är ju bara så fin, var och tittade på den idag.

2006-04-01 @ 16:31:15
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Weronica

Kul test! Jag har alltid köpt Mascara från Helena Rubenstein och snart måste jag köpa en ny. Kanske dags att prova på något annat?

Jag upptäckte just att www.strawberrynet.com säljer många av Laura Merciers lyxiga kroppsprodukter. Jag är väldigt nyfiken på t ex Tarte au Citron. Nästan 200 kr billigare än på Cow, men jag har köpförbud gällande beauty-produkter från nätet nu :-). Men det kommer väl andra tider! Trevlig lördag!

2006-04-01 @ 16:31:39
Postat av: Hotspot

Weronica: Jag har aldrig provat Helena Rubenstein. Det kan ju vara kul att prova något nytt även om man är nöjd, man kan ju alltid byta tillbaka igen. Åh vilket hett tips! Detsamma gäller ju osm bekant för mig dock...

2006-04-01 @ 16:34:03
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Karoline

Den ær också fin, men annabel ær finare! Jag har fastnat før phoebe.

2006-04-01 @ 16:39:22
Postat av: Frida

Hotspot du måste genast börja böja dina fransar! ;)
Resultatet blir helt annorlunda du får en vaknare blick & ögonen ser större ut! Bra va?

2006-04-01 @ 16:45:19
Postat av: LadyLuck

Design Bazaar i Malmö,INKONST söndag kl 15-19
Oetablerade designers säljer egentillverkade alster.
Kakkalas!

2006-04-01 @ 16:48:53
URL: http://ladyluck.webblogg.se/
Postat av: Hotspot

Karline: Phoebe är lovely!!!
Frida: Jag har hört att det sliter så på fransarna och jag är så rädd om de få fransar som jag har... Naturligtvis vill man ha piggare och öppnare ägon dock... Hm, svårt!
LadyLuck: LÅter toppen! Synd att man inte är i närheten av malmö imorgon...

2006-04-01 @ 17:05:30
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Fröken Fröken

Jag var inte alls förtjust i Dior Show. Klumpig borste som mest kletade ihop ögonfransarna. Jag har väldigt långa och täta (tack för den genen!) så det kan ha med saken att göra. Maybellines Unstoppable som du har med i collaget är däremot kalas! Sitter som berget men går bort med vanlig rengöring, och inget smul!

2006-04-01 @ 17:53:34
URL: http://www.frokenfroken.blogspot.com/
Postat av: Estelle

DiorShow, borde komma med en ny förpackning.. Annars är det inget fel på den!

2006-04-01 @ 17:54:44
URL: http://estelles.blogg.se/
Postat av: hotspot

Fröken fröken: Det är så lustigt för det verkar som om man antingen älskar eller hatar DiorShow. Ja vi som behöver lite mer hjälp på traven kanske tycker att Diors krämiga konsistens är bättre... Jag har också provat maybellines UnStoppable och jag håller med, det är en bra mascara. Den är väldigt "tunn" så resultatet blir naturligt, vilket ju alltid är positivt!
Estelle: Ja den vinner ju inte mot YSL men jag tcker nog ändå att den är fin och bra mycket snyggare än många andra.

2006-04-01 @ 18:01:41
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Alice

Jag älskar DiorShow!
Håller verkligen med om allt du sagt om den.
Har testat YSLs någon gång, men aldrig köpt den..

2006-04-01 @ 18:47:17
Postat av: Hotspot

Alice: Åh ett DiroShow fan :)

2006-04-01 @ 19:21:49
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Rosanna

Gillar också DiorShow, men min absoluta favorit är chanels vattenfasta. helt super!

2006-04-01 @ 20:11:18
URL: http://rosannaashley.blogg.se
Postat av: S

Har du testat Maybellines nya mascara, den där med kammen? Är inte säker på vad den heter, men funderar på att köpa.

2006-04-01 @ 20:17:32
Postat av: Hotspot

Rosanna: Åh, den har jag aldrig provat! Jag tycker dock att det är lite meckigt med vattenfasta maskaror...
S: Jag tror att du menar volume shocking och ja, den har jag provat och gillar den INTE. Kolla här:
http://hotspot.webblogg.se/220106152507_hotspot_varnar.html

2006-04-01 @ 20:23:54
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: S

Nej, inte volume shocking från L'oréal, utan Maybellies variant. Håller med om att Volume Shocking inte är bra alls, tyvärr, gillar formen på förpackningen :)

2006-04-02 @ 00:14:17
Postat av: hotspot

S: åh jag har så svårt att hålla isär loreal och maybelline... Nej i sånt fall har jag inte provat den... Om du provar vore det kul att få veta vad du tyckte :)

2006-04-02 @ 10:14:20
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Anna

Jag har provat båda mascarorna och måste nog lägga min röst på diorshow. Ysl-mascaran var superb till en början men blev tyvär klumpig ganska snabb, men den har tjusigast förpackning :) Min favorit mascara är Esteé Lauders Magnascopic, fina långa svarta fransar, och dessutom lång hållbarhet!

2006-04-02 @ 10:33:19
URL: http://www.mullenu.webblogg.se
Postat av: Li

Stavas det inte mascara?
Vilken mascara från YSL är det du har skrivit om. Dom har väl flera?

2006-04-02 @ 11:39:04
Postat av: Hotspot

Anna: Hm, låter mycket trisst att Ysl maskaran blir dålig så fort... Det ska bli intressant att se hur länge den varar! Tack för estee Lauder-tipset, den ska jag se till att prova någon gång.
Li: Jag tror att man på svenska kan stava både med c och k. Det står i rubriken vilken YSL maskara jag menar, nämligen:
YSL Volume Effet faux cils N1.

2006-04-02 @ 11:48:55
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Frida

Åh, får nog investera i en Dior då... (:

2006-04-02 @ 17:53:21
URL: http://fridavarld.blogg.se
Postat av: Hotspot

frida: Det gör du helt rätt i ;)

2006-04-02 @ 21:26:54
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Li

Ojdå. Det missade jag.
Hehe. Jag missar alltid rubriker men läser underrubriker och finstilt ;)

2006-04-02 @ 22:21:46
Postat av: Hotspot

Li: Lätt hänt :)

2006-04-03 @ 07:16:04
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Cicci

Jag har använt YSL mascara länge, har inte kunnat sluta använda den sen jag började! Tror att båda mascarorna aär likvärdiga, men vissa mascaror passar ju bättre på vissa än en annan..

2006-04-05 @ 12:25:25
URL: http://stockholmsliv.blogg.se
Postat av: Hotspot

Cicci: Jo det är klart. Mycket beror ju på vad man har för kvalitet på fransarna och vilken effekt man är ute efter...

2006-04-05 @ 12:27:40
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Piraya

Heter det mascara eller maskara? Är maskara en "försvenskning" av mascara?

2006-08-13 @ 17:13:33
Postat av: Anika

Eeehm , jag vet alla köper Diorshow "mest för att det står dior såklart daa" , men öhh Diorshow har en tendens att klibba i hopp sig efter att man använt mascaran ett tag , så sen måste man applicera varsamt.

// ANVÄND inte diorshow , ifall du redan har långa tjocka och täta ögonfransar som jag, då blir det klibbigresultat .. men ifall du har smala ögonfransar blir det bra.

Diorshow - Bra för tunna fransar.
Masterpiece Max - Den bästa mascaran , och mkt hållbar, funkar på allas ögonfransar och ser ursnyggt ut , rekommenderar denna. 5/5 i alla tester. KLIBBAR INTE IHOP SEJ .

2007-05-14 @ 14:57:48
Postat av: foyer entryway

Very nice post. I really like this tips. Thanks a lot for sharing such a nice post. keep it up.

Postat av: london finance internship

Great work!! I really need this right now. Truly inspirational! The lightings will be very effective. Such a wonderful idea. Keep on posting!

Postat av: study spanish in colombia

I was checking this blog continuously and I am impressed with this useful information. Thanks for sharing this article.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links