header to ads



Kändiskampanjer

26631-126

Under en period har det gått inflation i att använda sig av kändisar istället för modeller i modekampanjer. I vissa fall lyckas det otroligt bra medan det i andra fall bara känns fantasilöst och missriktat.

Här kommer en kort bedömning av några kampanjer:

Christina Ricci för Louis Vuitton: Hade kunnat vara helt fel då Ricci är lite av en goth-drottning, inte direkt det man förknippar med lyxmärket Louis Vuitton men till min förvåning kändes kampanjen mer lyckad än förväntat. Betyg: 4/5
Uma Thurman för Louis Vuitton:
Slätstruken kampanj som omöjligt kan ha skapat den uppmärksamhet de hoppades på. Betyg: 3/5
Jennifer Lopez för Louis Vuitton:
Helt fel person för Louis Vuitton! Bilderna var tråkiga och Jennifer har inte alls rätt image för att bära upp varumärket Louis Vuitton. Cate Blanchette, - där har vi en person som hade varit perfekt för Louis Vuitton.Betyg:  2/5
Demi Moore för Versace: Känns bara trisst! Betyg: 2/5
Paris Hilton för Guess:
Sämre kopia av Versaces kampanjer. Foto, miljö och känsla påminner lite för mycket om Versaces kampanjer för att det kan vara ett sammanträffande. Betyg:  1/5
Drew Barrymore för Missoni:
Kampanjen har ju inte dragit igång än så det är lite svårt att uttala sig. Spontant känns det helt fel, men bilderna ser ju fina ut. Betyg: Kan ej uttala mig än.

Sen finns det en rad skräck exempel: Christina Aguilera för ScetchersPamela Andersson för Iceberg och Sienna Miller för JC.

Hade gärna haft med kampanjen med Winona Ryder för Marc Jacobs men hittade inga bilder!


Kommentarer
Postat av: Ebba

Den med Christina Ricci gillar jag verkligen jättemycket. Jättevackra bilder! Och så gillar jag faktist den men Uma för LV, jag är inget fan av den eftersom jag inte gillar lv-väskor men jag tycker at hon är väldigt snygg på bilden och hon sätter väskan i förstahand.

Postat av: hotspot

Ebba: Jag gillar verkligen också bilderna med Christina Ricci. Ja Uma är verkligen snygg på bilderna men jag får ingen wow-känsla!

2005-12-22 @ 12:01:40
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Susanna

Jag älskar Christina Ricci kampanjen! En av de snyggaste genom tiderna,själv tycker jag att hon var en klockren tjej för LV. Men J.LO passar också på ett annat sätt,hon är en lyxdiva ,LV=lyx.

2005-12-22 @ 12:15:48
URL: http://fashionistas.blogg.se/
Postat av: hotspot

Susanna: LV (tycker jag) ska förknippas med sofistikerat mode för intellektuella spännande människor. Därför passar nog Ricci in förvånansvärt bra. JLo däremot kommer alltid att vara en fattig flicka från Bronx med alldelles för vulgär smak och stil för att passa ett anrikt modehus som LV. Men alla tycker vi ju olika så helt ute och cyklar var de uppenbarligen inte när de valde JLo.

2005-12-22 @ 12:25:27
URL: http://htospot.webblogg.se
Postat av: inkognito

skräckexempel är Gwyneth Paltrow för esteé lauders pleasures
Madonna passade bättre för versace ;-)
http://www.madonnalicious.com/images/2005/versace5.jpg

2005-12-22 @ 13:56:19
Postat av: hotspot

inkognito: Jag håller verklgien med Gwyneths annons för Esteé Lauder är bara för lam! Gillade inte Madonna kampanjen heller men jag håller nog med om att den iallafall var bättre än den med Demi, eller kanske inte - jag röstar nog lika på dem...

2005-12-22 @ 14:11:04
URL: http://hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links