header to ads



Work, work


Imorgon ska jag ut på
äventyr med DN-bussen igen. Stor plåtning ute på stan. Än är det en del kvar att förbereda, som att stryka till exempel, zzzz. Så jag vet vad jag ska göra ikväll. Jag föreställer mig att det är som att ladda upp för ett maratonlopp ungefär. Man vet att det kommer att bli långt, slitigt och utmattande men samtidigt väldigt tillfredställande.

Kommentarer
Postat av: Louise

Vet du vad jag saknar? Hitta stilen! Hoppas på att få se en ny snart i min favoritblogg!

2009-08-23 @ 18:56:49
Postat av: Mimo (fashion stylist i Paris)

Vilka fina färger!

Postat av: MALIN

Gillar det jag ser!

2009-08-23 @ 19:40:04
URL: http://maaaliiin.blogg.se/
Postat av: annawii

Det låter väldigt kul om än slitigt :)

2009-08-23 @ 22:32:54
URL: http://annawii.devote.se
Postat av: Fredrik

Det är så tråkigt att alla dina repotage i DN är så fruktansvärt trista. Jag förstår inte varför det har blivit så mycket dagis-känsla på repotagen. Man förväntar ju sig värsta balla repotagen med lite känsla och inte bara "här är tre basoutfits" som Ingen tycker är speciellt snyggt eller kul att titta på för den delen

2009-08-24 @ 01:52:21
Postat av: linda

Hallå!



Kolla in mina egentillverkade tenntrådsarmband. Välj ett av de färdiga eller utforma ett efter egna önskemål. Ingenting är omöjligt, bara fantasin sätter gränser! Varje armband är unikt.



Perfekt som present till väninna, sambo, syster m.fl eller varför inte unna sig själv något extra?

2009-08-24 @ 11:44:26
URL: http://tenntrad.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Ja men är det inte det som är felet? Så fort man sitter på en redaktion så förändras helt plötsligt omvärlden och kunden förvandlas till något Helt annat. Titta själv på dina repotage, även om de är "greppbara" och "tipsiga som du säger så sitter t.o.m min pojkvän, som är datakonsult, och känner sig oinspirerad och bläddrar förbi. Meningen är väl att man ska sugas in och bli intresserad.h

2009-08-24 @ 12:10:43
Postat av: Jolin

Ska bli kul att se resultatet!

2009-08-24 @ 13:16:39
URL: http://jolin-alostshopaholic.blogspot.com
Postat av: Elsa

Fredrik: Du och din pojkvän kanske inte är målgruppen för tips riktade mot kvinnor?

2009-08-24 @ 15:58:49
Postat av: anna

kanske har fredrik och pojkvän inte samma smak som karolina. dessutom är det väl rätt självklart att ett modejobb i dn inte kan vara lika inspirerande som ett i ja säg, vouge italia, vilket ju är en fråga om budget.

2009-08-24 @ 21:44:20
Postat av: Fredrik

Eller så är det en fråga om talang. Herregud. Om du själv inte tycker det är speciellt bra så kommer förmodligen inte så många andra tycka det heller.

Använd din "riktiga" kreativitet istället så får vi se lite riktigt mode.

2009-08-24 @ 22:40:03
Postat av: Fredrik

Eller så är det en fråga om talang. Herregud. Om du själv inte tycker det är speciellt bra så kommer förmodligen inte så många andra tycka det heller.

Använd din "riktiga" kreativitet istället så får vi se lite riktigt mode.

2009-08-24 @ 22:40:17
Postat av: Lisa A

Fredrik: Jag tror du missbedömmer vad folk vill se och inte se i en tidnings helgbilaga. Om det tilltalar en 35-årig kvinnlig DN läsare i Bromma (undertecknad), då kanske det helt enkelt inte tilltalar en.. ja låt säga manlig datakonsult. Jag är säker på att du är övertygad att du hade gjort det bättre själv, fast.. tack, men nej tack!

2009-08-25 @ 00:21:04
Postat av: Fredrik

Ja, Karolina är säkert Jättenöjd med de 8-12 kommentarer hon får för varje inlägg om hur fint det var senast, jag payar faktiskt för DN och hon får betalt för att göra ett jobb som jag tycker hon gör skitkasst. Helt oinspirerande. Jag kommer ihåg när det var jättebra texter och analyser om vad som hände inom populärkulturen och hur det påverkade modet.



Nu är det typ, inget. Och snälla lilla Lisa, ingen vill veta var du köpt din tröja....tack... men nej tack.

2009-08-25 @ 01:53:41
Postat av: hotspot

Fredrik: Jag har aldrig sagt att jag tycker att jag gör ett dåligt jobb, bara att det är anpassat för en stor och bred publik vilket gör att det måste presenteras på ett tydligt sätt. När jag själv vill inspireras så läser jag modepress för initierat intresserade. Man kan inte jämföra de tu och inget är bättre än det andra, det är bara riktat till olika läsare och har helt olika syfte. Alla kan inte tycka att allt är bra, så är det bara. Du är en betalande prenumerant av flera hundratusen. Du får helt enkelt se det som att modet i DN Söndag inte riktar sig till dig och så hoppas jag att du kan hitta någon annan del i tidningen som känns mer rätt för just dig.

2009-08-25 @ 10:32:45
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Patrik

Fredrik: Du har klargjort vad du tycker, nu tenderar du dock bara att låta som en bitter papegoja. Jag vet inte vad du lever i för illusion, men just det som du efterfrågar (populärkulturs inverkan på modet) är uppenbarligen inte slutresultatet av samma brief som när beställaren t.ex. vill ha ett uppslag med bilder på kläder som folk kan köpa även i en lågkonjunktur. Om en sådan artikel hade varit din lösning på en given brief är du inte kreativ, utan bara naiv och korkad och oprofessionell. Vissa gillar att läsa mode, medan en stor majoritet se på bilder av vad som finns i butik, detta kan man tycka vad man vill om men det är en anledning till att Sofis mode säljer lösnummer och inte Bon. Sist men inte minst, som folk redan påpekat, jag är också av det manliga könet men konsumerar gärna även dammode, men om någon vill undersöka vad just en artikel/uppslag riktat åt kvinnor skall innehålla så blir min röst ganska oväsentlig.

2009-08-25 @ 11:04:27
Postat av: Fredrik

Ja men vem riktar du dig till då? Hur många tror du gillar de där repotagen egentligen? Jag skulle gissa att 95% av de du tror ska bli intresserade bara bläddrar förbi utan att läggä märke till de repotagen. Det som är mest spännande att läsa är dina analyser i "trend"-delen i början.

2009-08-25 @ 11:37:04
Postat av: Patrik

Fredrik: haha, du är ju helt sjuk. Du gillar det inte, visst fattar, men jag VET att vad vanligt folk generellt sett är intreserade av är "tipsiga" enkla klädplock. Tro det eller ej. Basta!

2009-08-25 @ 14:11:19
Postat av: Fredrik

Patrik: Du, personangrepp för att jag kritiserar journalistik är inte ok någonstans. Dessutom, vadå vanligt folk? Definiera det begreppet, det skulle vara mycket underhållande.

2009-08-25 @ 14:36:33
Postat av: Patrik

Fredrik: Ursäkta om jag uttryckte mig så att du råkade tro att du var ovanlig, det var inte meningen. Vanligt folk, menar en större skara människor som inte är speciellt intresserade av modet som fenomen, utan rätt och slätt ser det som något som är kul att köpa och ha på sig. Även om du inte verkar tro det, så finns det folk som endast konsumerar och är intresserade av mode på detta "ytliga" sätt. Hoppas det var underhållande nog för dig. Nu lämnar jag det här forumet för den här gången, (vilket majoriteten redan gjort) så du får hänga kvar själv och älta.

2009-08-25 @ 16:04:35
Postat av: cheap beats by dre

<a href="http://www.drdrebeatcheap.com/">cheap beats by dre</a>Astronomers are reporting that they have taken the measure of the biggest, baddest black holes yet found in the universe, abyssal yawns 10 times the size of our solar system into which billions of Suns have vanished like a guilty thought. <a href="http://www.drdrebeatcheap.com/">monster beats</a>

<a href="http://www.drdrebeatcheap.com/">dr dre beats</a>Such holes, they say, might be the gravitational cornerstones of galaxies and clues to the fates of violent quasars, the almost supernaturally powerful explosions in the hearts of young galaxies that dominated the early years of the universe.

<a href="http://www.drdrebeatcheap.com/">beats by dre</a>One of these newly surveyed monsters, which weighs as much as 21 billion Suns, is in an egg-shaped swirl of stars known as NGC 4889, the brightest galaxy in a sprawling cloud of thousands of galaxies about 336 million light-years away in the Coma constellation.

<a href="http://www.drdrebeatcheap.com/">wholesale beats by dre</a>

2011-12-06 @ 07:40:07
URL: http://www.drdrebeatcheap.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links