header to ads



Hitta stilen - Cool Britannia

26631-356

Blandar man punk, konservativ aristokrat, mods och lite rock så får man en cool "brit-look" som alltid går hem. Som ni vet är ju UK
hetare än någonsin...

Skärp: Mitt favoritskärp från Chloé i Union Jacks fagra färger.
Halsband: Punkccolt halsband från Shopintuition, Alexander McQueen scarfen börjar bli uttjatad så satsa på ett dödskallehalsband istället.
Kofta: Inget är så brittisk som en "cardie", denna i cool oversized-modell kommer från Miu Miu.
Solisar: Japp, det är kokosalakisarna.
Väska: I senaste numret av Elle kunde man läsa ett reportage om coola brittiska designern Luella Bartley.
Skor: Quiltade ballerinas från French Sole, Kates val när det gäller ballerinas.
Linne: Randigt linne från H&M som är hur snyggt som helst under den svarta koftan.
Jeans: De här jeansen ska jag springa till TopShop och leta efter. Smala stuprör med hög midja, snyggt!


Color match - Calming Blues

26631-355

Blått sägs ju ha en lugnande effekt vilket jag nog är benägen att hålla med om. Det känns dessutom otroligt fräscht så när du verkligen vill återhämta dig från den stressiga vardagen - satsa på blått!

Acqua di Parma, Blu mediterraneo, eau de toilette: Acqua di Parma har en serie som heter Blu meditterraneo som är inspirerad italienska medelhavsområden som Capri, amalfi och Sicilien. Helt underbart! Personligen gillar jag skarpt de eau de toilette dofterna och favoriterna är nog Capri och Amalfi.
Molton Brown, blissful templetree moisture bath & shower: Dränk din kropp i exotiska extrakt från indiska oceanen. Den här duschgelen är idealisk efter en dag i solen då den lugnar och svalkar en solbränd hud. Åhhh, jag vill ha!
Ole Henriksen, Muscle comfort Soak: Innehåller havsmineraler som gör mirakel på trötta och slitna muskler. Innehåller eucalyptus och Rosmarin som vårdar och lugnar.
Jacks Girl, Body Gloss: Body lotion som ger massor av fukt och lämnar huden svagt skimrande. Inehåller sheabutter och en patenterad återfuktande formula. Resultatet = glödande mjuk hud som ser hälsosam och frisk ut.
Anatomicals, No old bags allowed: Märket med de underbara produktnamnen har tagit fram den här krämen som ska göra underverk mot påsar under ögonen. Kan ju vara värt ett försök...
Bumble & Bumble, Sunday shampoo: Hur underbart är det inte att ta fram ett shampoo som ska användas på söndagar? Håret mår bra av lite variation för att undvika "shampoo-immunitet" så därför har Bumble & Bumble tagit fram detta shampoo som verkligen gör rent grundligt och rensar håret helt från gamla stylingprodukter mm.
Acqua di Parma, Blu mediterraneo arancia ralaxing body cream: Kroppskräm i mediterraneoserien som lämnar kroppen sammetslen och doftande av medelhavet. Baserad på apelsin, citron och tangerine, åhhh ta mig till Italien, NU - om inte annat köp mig lite härliga produkter från Acqua di Parma!


Hitta stilen - Shades of Sunset

26631-354

Varma klara färger känns helt rätt!

Linne: Fint enkelt linne från
H&M som är super med ett par jeans.
Kjol: Även den knalliga kjolen är från H&M som fattat ett det är färg som gäller!
Solisar: Löjligt coola solisar från Burberry
Skin Smootie:
Fake Bake gör diverse produkter som förbättrar och förhöjer brännan.
Diadem: Solgult diadem från H&M (hm, jag undrar var mitt tog vägen det är spårlöst borta)
Shorts: Shorts från Insight
Bikinitrosa: Jag blir glad av den här bikinin från Halens och enligt hotspot är en färgglad bikini ett måste!

What's hot and What's not - Fashion Cíties

26631-353

Upp: Det råder helt klart Brit-feber! På
Style.com hyllas London som modestad och i senaste numret av brittiska Vogue råder det Anglomania. De Brittiska designerserna är heta och jag är benägen att hålla med!
Mitten: På senare år har New York skjutit i höjden som modestad, fler och fler väljer att ha sina visningar i NYC och är man designer i USA finns det bara en stad som räknas, men kan det bli så mycket större?
Ner: Skräddade kostymer och välskurna skjortor i alla ära men det mest nytänkande och heta det kommer inte ifrån Milano just nu (med vissa undantag).

Hot hot hot - Baddräkt

26631-352

Övre raden:
Juicy Couture, Susana Monaco, Lisa Curran
Nedre raden: Michael Kors, Marc by Marc Jacobs, Ralph Lauren

Jag har dillat om det förut men det är knappt man vågar tro att den gamla präktiga baddräkten ska bli het igen och troligtvis kommer den inte slå igenom på bred front, men jag gillar den! De stora modehusen visar coola och snygga varianter och det är inte utan att jag blir lite sugen när jag hittar fina baddräkter som dessa på webbshopparna. Visst känns det lite ovant och konstigt men på något sätt lite retro och coolt. Hm, det är verkligen inte helt omöjligt att det blir en fin baddräkt till sommaren (gärna axelbandslös)...

Modefällor

Vissa plagg är helt enkelt svåra att bära upp. Jag säger inte att det är omöjligt men det krävs en hel del för att lyckas med t ex en byxdress eller en magkort topp. Detta är helt oberoende av trender, det spelar ingen roll hur modernt det än blir med nedanstående plagg det är ändå inget för 90% av befolkningen. Så fundera en extra gång och rådfråga gärna en ärlig kompis innan ni gör entré i något av följande plagg.

Klänning alá sjöjungfru: Har du minsta tendens till höfter så kommer den här klänningen att göra allt för att hjälpa dem på traven. Visst kan det lyckas och då bli en otrolig hit men exemplen som bevisar motsatsen är desto fler, så se upp!
Kort och urringat: Antingen eller är i 99% av fallen bästa alternativet här. Det är en svår konst att lyckas bära upp en kort klänning eller kjol och en djup urringning utan att se ut som något ur reahögen. Till och med coola Jade balanserar på gränsen... Visst finns det undantag även här men mitt råd är iallalfall att ta en funderare innan man kastar sig ut för stupet.
Byxdressen: Personligen tycker jag att den är cool och här finns det strålande exempel på coola donnor i snygga jumpsuits men även här är det en ytterst begränsad skara som klarar av konsten att med hedern i behåll anlända till ett partaj iklädd en byxdress då det krävs rätt attityd, rätt kropp och framförallt en exceptionell känsla för stil. Inget för nybörjaren alltså!
Långkappan: Få plagg är så osmickrande som en fotlång kappa. Så här på rak arm kan jag inte komma på ett enda exempel där det varit klädsamt men de finns säkert så därför slår jag inte igen några dörrar.
Magkorta toppar: Återigen, här har jag inte ett enda lyckat exempel men Jessica Alba kan säkert bevisa motsatsen. Bara magar är näst intill omöjligt (om inte helt omöjligt) att bära på ett classy och stylish sätt. Här är hotspots råd helt enkelt att avstå. Men, man ska aldrig säga aldrig...
Gauchos: Har du minsta tendes till att se bred ut så kommer ett par vida gauchos att få dig att se 10 ggr bredare ut. Många tror att den här typen av modell är förlåtande mot figuren men den har motsatt effekt. Just nu känns gauchos hopplöst omodernt men de kommer säkert tillbaka förr eller senare så behåll i minnet att en extra titt i provrumspegeln kan det vara värt innan du vandrar iväg till kassan för att betala.

Produktrecensioner

Jag har köpt en hel den  produkter på senare tid men inte tagit mig samman för att recensera dem så här kommer recensioner på några av dem:

Bumble & Bumble, Seaweed Shampoo och Balsam: Tidigare använde jag Bumble & Bumble thickening shampoo som jag var nöjd med förutom att håret var lite svårt att reda ut efter användning även om man använde balsam. Med deras Seaweed shampoo har jag inte det problemet och håret känns verkligen mjukt, rent och fräscht efter shampoonering, det luktar gott och naturligt fräscht vilket är ett stort plus. Det jag möjligtvis skulle kunna anmärka på är att shampoot ger förvånansvärt lite lödder och jag kanske tycker att håret blir lite väl snabbt smutsigt (det är på gränsen till att tvättning varannan dag räcker). Betyg: 4-/5

Bumble & Bumble
thickening spray: Eftersom jag har otroligt tunt hår så tar jag till all hjälp jag kan få för att få til lite volym och den här sprayen ger, om än minimalt lite, faktiskt extra volym. Det känns som om hårstråne blir lite grövre och enklare att arbeta med om man vill ge sig på att försöka få till någon form av frisyr. Betyg: 4/5

Archipelago Sugar Butter
White Sugar and MangoJag älskar det här kroppsmöret! Det luktar fantastiskt, är krämigt som smör och råder bot på dina torraste områden. Jag kan faktiskt inte komma på något dåligt med det... Betyg 5/5

Paul & Joe Eye make up remover: Jag brukar normalt inte använda mig av speciell ansiktsrengöring men visst är det egentligen väldigt bra, make-upen försvinner i ett kick och det känns milt och rengörande. Men jag vet ändå inte, inga mirakel och en extra procedur att gå igenom... Betyg: 3+/5

Paul & Joe Nail polish remover: Lacket försvinner lätt som en plätt och den luktar inte fullt lika starkt som många removers kan göra, sen är ju glasflaskan så söt, så söt. Här har jag inget att invända även om det kanske inte riktigt är nödvändigt egentligen att ha en dyr remover. Betyg 4+/5


Hitta stilen - Black Magic

26631-351

Vem vill inte se magisk ut? Svart är en otroligt smickrande färg som passar de flesta, så det är inte att undra på att det blivit en favorit i mångas garderober.

Klänning: Denna coola men ändå lite flickigt söta klänning kommer från
Vera Wang Lavender
Halsband: Shopintuition svämmar verkligen över av fina halsband så det är bara att välja och vraka
Topp: Omlottblusen som passar till det mesta kommer från H&M
Skor: Magiska askunge-skor från Accessorize
Kjol: Svart enkel kjol från Oasis som passar i alla basgarderober.
Diadem: Sött diadem med rosett från Asos
Väska: Åh den här kuvertväskan i lack är bara för fin!! Den finns även i rött på Asos.

Zimzalabim!

Organisk skönhet

26631-350

Något som verkligen är på tapeten just nu är organiska skönhetsprodukter, bort med alla kemikaliespäckade produkter till fördel för naturliga vårdande produkter. Men var ska man börja? Hur vet man vad som är organiskt och vad som utger sig för att vara det men som i själva verket är sprängfyllt med mineraloljor och andra onyttigheter? För att få lite hjälp på traven har jag listat några ämnen som man bör undvika och 5 organiska produkter som jag hört mycket gott om men som naturligtvis inte kommit innanför Sveriges gränser (ännu).

Akta er för
Mineraloljor: Majoriteten av alla hudkrämer och shampoon innehåller mineraloljor i form av t ex silikon. Mineraloljorna blockerar hudens porer vilket leder till att hudens naturliga skydd mot fria radikaler och andra föroreningar försämras.
Paraben:  Paraben återfinns i en mängd olika typer av skönhetsprodukter. Även om inget fastslagits vetenskapligt så finns det rön som pekar på att paraben är cancerframkallande. Usch!!
Petrokemikalier: Kemikalier framtagna från petroleum (!) som används för kemikalisk doftsättning och färgning av make-up produkter.
Formaldehyd: Billigt konserveringsmedel som används i nagellack, shampoo och balsam. Kan orsaka hudflagningar och irritation. Kan även leda till astma och huvudvärk. Sverige och Japan har faktiskt förbjudit formaldehyd i skönhetsprodukter men det kan ju vara bra att veta om man köper produkter utomlands.
Phthalates: Används som mjukgörande ämne men i en förlängning kan användande av phtalates leda till hormonrubbningar och astma. 

Organiska produkter
Monty's seaweed bodyscrub: Lyxig scrub innehållandes ämnen som citrusextrakt, sjögräs och eteriska oljor. Yum!
Juice Beauty: Ansiktspeeling innehållandes organiska frukter som äpple, apelsin och grapefrukt. Väldigt effektiv och ger huden den näring som den behöver.
Louise Galvin: Hårvård när den är som bäst! Supervårdande hårmask som ger håret styrka och vitalitet. 100% naturligt naturligtvis!
Mario Badescu: Ansiktsrengöring som lämnar din hud återfuktad och lätt exfolierad. Förhindrar att porerna kloggar igen och ger huden nytt liv!
Fushi: Organiska läppbalsam med olika vårdande egenskaper som anti-wrinkle, plumping och förhindrande av munsår och infektioner. Verkar hur bra som helst!


Hitta stilen - Hot babe

26631-349

Korta shorts, läderjacka, snortajta jeans, höga klackar och röda läppar... Lite
Grease, lite fashion-raggarbrud, lite rockchic - där har du stilen och den är het hela sommaren!

Linne: Randigt linne med halterneck-knytning från Newport News.
Örhängen: Inget för den blyga... Köp dem på TopShop
Jeans: Snortajta Sass & Bides
Shorts: Ultrakorta denimshorts från H&M.
Läppbalsam: Om ni gillar "lipshit" av olika slag och inte besökt LipMedic så rekommenderar jag er ett besök snarast!
Solisar: Mörka pilotbågar från H&M som funkar (nästan) lika bra som ett par från RayBan.
Skor: Jag väntar fortfarande på att dagen ska komma då jag tröttnat på de underbara Louboutinskorna så jag kan gå vidare och fokusera på något annat, än har den dagen inte kommit...

Who dressed the best - Sunglasses

26631-348
Att Hollywoodinvånarna gillar stora solisar att gömma sig bakom är ingen nyhet men vem har egentligen de hetaste bågarna?

Paris: Paris har helt klart en förkärlek till vita bågor och visst kan det vara snyggt men Paris lyckas alltid att få det att se tacky ut (även när det är ett par
Dior Glossy som faktiskt är riktigt snygga) istället för lite creddigt coolt. Betyg: 2/5
Kirsten:
Kirsten är så cool så hon skulle väl kunna få ett par buttericksglasögon att se häftiga ut! Kirsten är normalt väldigt förtjust i klassiska pilotbågar men här har hon vågat sig på ett par fyrkantiga solglasögon och enligt hotspot når det inte riktigt ända fram... Betyg: 3/5
Mischa: Det är svårt att avgöra om det är ett par Marc Jacobs eller ett par Sophia Kokosalakis men troligtvis är det förstnämnda, MJ. I vilket fall som helst så är de löjligt fina (även om jag kanske är lite partisk här). Betyg: 5/5
Jessica:
Jessica kör på ett par klassiska pilotisar från RayBan (som för övrigt verkar vara lite av favoriter även för Jess)  och det kan ju aldrig bli fel. Betyg: 4/5
Nicole:
Ett par karakteristiska Nicole-bågar som har blivit lite av hennes signum men frågar ni mig är de faktiskt liiite för stora. Jag gillar dock modellen och den fina färgen på bågen. Betyg 3+/5
Lindsay:
Personligen tycker jag att Lindsays solisar ser billiga ut, vet inte riktigt varför... Det kan vara att hon inte passar i modellen eller den mörkbruna bågen med nästan vinrött glas. Jag vet inte vad som är problemet men det blir långt ifrån toppbetyg för Lindsay. Betyg: 2/5

Vem tycker ni gjorde det bäst den här gången?

Slösa eller Spara

26631-347
Så var det dags att jaga budgetfynd igen...

Slösa
Väska: Alla känner väl igen den omtalade
Spy-bagen från Fendi.
Blus: See by Chloé gör många fina blusar och tunikor.
Halsband: Halsbandet är som bekant från Matthew Williamson

Spara
Väska: Minst sagt snarlik Fendiväskan... Köp den på Shopintuition.
Blus: H&M kan minsann också göra fina blusar!
Halsband: En ypperlig variant av hand-halsbandet från Asos.



Hitta stilen - Arabic Nights

26631-346

Dröm dig österut till
tusen och en natt. Svepande tyger i purpur, ockra och guld, varma ökenvindar och orientalisk musik i fjärran. Kanske inte något som faller alla i smaken men visst är tanken lockande!

Topp: Jordfärgat linne med skira guldtrådar från Milly.
Parfym: Klassiska Shalimar från Guerlain  för tankarna till fjärran länder.
Väska: Fint arbetad väska i guld från Valentino.
Sandaletter: Lila sandaletter från Jimmy Choo
Halsband: Hand-halsbandet från Matthew Williamson finns att köpa  på SkinDeep och själv har jag varit där och klämt vid ett flertal tillfällen... MakeUpYourMind upplyste mig om att handen föreställer profeten Mohammeds dotters (Fatima) hand. Handen sägs ha 3 betydelser nämligen: Att ge beskydd, 
de  5 fingrar symboliserar Muhammed, Fatima själv, och hennes 2 söner, de 5 fingrarna symboliserar även de fem grundpelarna som den islamska religionen bygger på.
Klänning: Keira Knightley fick oss att tappa andan när hon gjorde entré i denna vackra Matthew Williamson klänning och sen dess har den nog varit en dröm för många.

Nya Net-a-Porter

"Nya" Net-a-Porter får tummen upp av hotspot. Enklare navigering, snygg (som vanligt) och snabbare laddningar. Jihooo!

Make-up match - Red hot!

26631-345

De röda läpparna funkar fortfarande även om den värsta hysterin har lagt sig. Många är lite rädda för de röda läpparna och jag är nog beredd att medge att det inte är något för alla, men det är defintivt värt ett försök då det är "steaming hot" när rätt person får till det.

Tricket för att få till looken med de röda läppande är att utöver läpparna köra på en väldigt enkel och naturlig sminkning. Det ska se classy ut, inte billig transvestit. Grunda med en bra concealer (
MAC Cover-up) där det behövs t ex på röda små blemmor, runt näsvingen och under ögonen. Sen är det dags för foundation (Laura Mercier foundation mousturizing) och då är det som vanligt viktigt att hitta rätt färg, absolut inte för mörk! Det är inte ofta som jag personligen använder puder (Smashhbox Photo Matte Anti-Shine Pressed Powder) men till ett par röda läppar är det fint med en porslinsmatt hy så ta sparsamt med puder i hela ansiktet. Välj ett rouge (Jelly Pong Pong Flush Cheek Stain) i en varm röd ton som inte ger ett starkt och markant resultat. Få ordning på brynen genom att ta på lite vaselin eller varför inte ModelCos Brow control som är en genomskinlig gel som håller brynen i styr. Eftersom läpparna är väldigt markerade så är det viktigt att inte överarbeta ögonen, antingen eller är en bra regel! Välj därför en naturlig diskret ögonskugga (i.d bareMinerals Eye Shadow i färgen bisque) och en brun mascara (Pout Mascara). Sist men inte minst så är det naturligtvis dags för kronan på verket - läpparna. När man ska få till ett par röda läpparna är förarbetet A och O. Skrubba läpparna med din tandborste återfukta därefter med ett mjukgörande och vårdande läppbalsam (DuWop Buttercream Lip Balm) pensla därefter på det röda läppstiftet, bit av. För ett varaktigt resultat kan man ta ett tunt lager puder på läpparna innan man appilcerar den röda färgen (MAC 552)  igen. Klart, lätt som en plätt!

Våren är här!

Underbart är allt jag kan säga om den saken (att det är vår alltså)!
Började med en snabb runda och var sååå nära att slå till på de underbart fina
Michael Kors-skorna som jag suktat efter ett bra tag nu (spring inte och köp dem för jag måste nog ha dem när jag fått ny lön!). Jag såg dem på Domain, 1850 kr det är väl inte så farligt för ett par KORS-skor som dessutom är löjligt fina? Blev även väldigt intresserad av en  blommig See by Chloe-tunika på Domain. För övrigt såg jag söta Sofi inne på Domain (eller egentligen var det hennes nästan ännu sötare vovve som jag såg och det var mitt sällskap som i efterhand uppmärksammade mig på att det var Sofis hund). Annars provade jag Erotokritos-shortsen som jag vill ha från MrsH, är lite tveksam men det kanske kan bli något ändå... Nathalie Schuterman hade fått in mycket fina skor och väskor så man blev alldelles knollrig av att gå runt därinne, är även lite intresserad av en blus från Marc by Marc Jacobs som faktiskt inte var helt löjligt dyr så efter det var jag tvungen att varva ner med lite lunch i Berzeli park innan jag tappade kontrollen och kom hem med flera kassar fulla med saker.

Dagens outfit

26631-344
Åh vilken underbar dag! Nu bär det av ner på stan och jag hoppas att ni alla håller tummarna så att jag inte halar fram kreditkortet någonstans! Ha en underbar lördag!

Jacka: Mörkblå smal jacka från Diesel som jag fyndat på Barkaby för 50 kr
Blus: Cacharel, japp helt klart en ny favorit som åker på så fort den är nytvättad
Jeans: Acne hex
Väska: Manhattanväska från Svenskt Tenn
Halsband: Nya från
madebyme (love it, lagom diskret)
Skor: Japp, Vagabondsen. Sköna som mockasiner!


Day and Night

26631-343

Blommiga vippiga klänningar går hem hos Hotspot och det fiffiga är att det funkar minst lika bra på dagen som på kvällen...

Klänningen kommer från
Zara

Day
Skor: Bottega Veneta skor med halvhög klack som faktiskt funkar att ha när man ska ta en liten shoppingtur på stan.
Kofta: Våga färgmatcha! Plocka upp toner ur mönstret och matcha med en kofta eller ett smycke. Koftan kommer ifrån H&M
Väska: Fin fin väska från Asos (hmm, blir genast lite sugen, den hade passat perfekt med mitt nya halsband från Made by me)
Armband: Fint enkelt armband från H&M som piffar upp!

Night
Halsband: Vem har sagt att fina smycken måste kosta skjortan? Asos har ett helt gäng underbara smycken till väldigt förnuftiga priser
Skor: Chica sandaletter från Oasis
Väska: Åh, jag bara älskar den här modellen från MJ! Ge mig en i svart, eller grått NU!!


Fashion Horoscope - Oxen

26631-342

Net-a-porter

Idag går vi in i oxens tecken så då är det naturligtvis dags för ett nytt "Fashion Horoscope" från Hotspot.

Lets face it - oxen är en riktig klädsnobb. Endast det bästa är gott nog åt oxen som gärna investerar i material som cashmere och siden. Oxen drar sig inte för att lägga sina sista surt förvärvade slantar på en dyr väska av bästa kvalitet då hon vet att det är en investering för livet. Oxens stil är klassisk och tidlös, grälla färger och svulstiga mönster ratas för ljuva pudriga toner, chokladbruna basplagg och svarta klassisker. Ingen kan anklaga en oxe för att vara tacky! Oxens främsta tillgång är nacken som gärna pryds med ett vacker halsband.

Favoritmärken: Louis Vuitton och Chanel (eller någon av de anrika modehusen).

Halsband: Klassiska pärlor och flickiga rosetter faller oxen i smaken och det här halsbandet från Lee Angel är ett suveränt alternativ
Tröja: Ljusrosa tröja i mjukaste cashmere från klassiska modehuset Missoni
Väska: En Mulberryväska är ett måste i oxens garderob!
Kjol: Härlig men dyr vippig kjol i klassisk modell från Marc Jacobs
Nagellack: En oxe kör på en diskret variant även när det kommer till nagellack. Ljust rosa lack från Essie.
Skor: Ett par klassiska men ändå snygga loafers från Miu miu.



Inventering av sommargarderoben

Nu börjar det att dra ihop sig mot vår och sommar, så inspirerad av Linda K insåg jag att det var dags för en rejäl inventering av garderoben på det sättet hoppas jag att få klarhet i vad som fattas för att uppnå den perfekta sommargarderoben 2006.

Skor - Skofronten är ganska lugn. I sommar blir det mina nya LK Bennet med kilklack, seglisarna från Vagabond, klumpiga pumps från Zara och mockasiner från Ash.
Väska - Även väskfronten känns ok. Botkierväskan i ljust grå/grön färg är bokad så även Annabelen från Mulberry och vem vet kanske till och med manhattanväskan från Svenskt tenn kan plockas fram ur gömmorna. Kvällstid blir det en guldig kuvertväska från Accessorize.
Shorts - Här krävs förstärkning helt klart, utöver mina shorts från Acne är shortsutbudet nästan obefintligt
Klänning - Rodebjerklänningen kommer att bli en favorit och även klänningen från H&M kommer nog att plockas fram men i övrigt är mina känningar förvånansvärt mörka och murriga.... Minst ett par klänningar behövs...
Toppar - Mitt senaste blusinköp bekräftade det jag redan visste söta blusar med något extra är min grej så fler blusar kort- som långärmade... Minst 4 st behöver införskaffas för en flexibel garderob...
Kjol - Den här sommaren är ingen kjolsommar även om jag älskar kjolar. Jag har väl ett par somjag kan tänkas använda bland annat en söt 50-tals inspirerad kjol från Tjallamalla med ett härligt fruktmönster på. Det blir troligtvis inga nyinköp dock...
Jackor - Det skulle vara en kort a-linjeformad jacka med stora knappar i sånt fall annars har jag nog så jag klarar mig till hösten.
Solisar - Här är jag verkligen kittad med mina nya Sophia Kokosalaki, trotjänarna från RayBan och favoritpilotisarna från Dolce & Gabbana.
Bikini - Måste införskaffas!

Läget är under kontroll men tydligen bör jag fokusera på shorts, bikini, klänningar och blusar - inga överraskningar direkt men det känns skönt att ha konstaterat det...

Wall of Fame - Jewelry

26631-341

Svindyrt naturligtvis men när man fyller 50 kanske...

Tiffany & Co – Det världsberömda företaget Tiffany & Co grundades 1837 av Charles Lewis Tiffany.  1886 introducerade Tiffany den än idag karakteristiska Tiffany infattningen som gjorde företaget vida känt. Tiffanyinfattningen låter diamanten träda fram och lyftas upp av sex tunna armar som ger en illusion av att diamanten nästan svävar fritt ovanför ringen. Troligtvis är Tiffanyringen en av de mest eftertraktade förlovningsringar som finns i världen (nu vet ni det alla som är ute i friartagen).
Cartier - Den legendariska juvelerarbutiken Cartier grundades 1847 av Louis-Francois Cartier. Cartier har under årens lopp skapat ett antal odödliga klassisker och få är väl de som aldrig hört talas om Cartier. Trinityringen är verkligen en av Cartiers många succésagor och många har nog ringen med de tre guldsorterna som sin absoluta favorit. Jag vet att jag inte skulle tacka nej iallafall...
Bvlgari – Bvlgari är en av världens mest hyllade och exklusiva juvelerare som sedan starten 1884 har skapat en rad legendariska smycken. Bvlgari är inget för den sparsmakade utan deras design är ofta synonym med extrem lyx och flärdfull utforming.
B.zero1 är en av deras mest sålda serier och ringen är idag verkligen ett signum för företaget Bvlgari.
Tiffany & Co – Pärlhalsbandet är verkligen en odödlig klassiker även om det i perioder kan kännas lite väl tråkigt och präktigt, men med modeikoner som Coco, Holly Golightly och Carrie som förespråkare så är det helt enkelt omöjligt att förneka dess legendstatus. Tiffany & Co har naturligtvis några av de bästa pärlorna som går att uppbringa

Presenter, presenter, presenter...

26631-340

Idag fick jag ett underbart paket av en kär vän från min favoritaffär Victoria Arena i Göteborg och i paketet låg 4 supersöta små askar från Paul & Joe innehållandes:

Lipstick - Läppstift i en härlig matt cremefärg. Vanligtvis är jag en gloss-tjej men snygga matta färger är ju toppfint så det blir helt perfekt nu när våren anlänt!
Nail color remover - Perfekt, hade ingen nagellacksremover hemma så jag har inte kunnat måla naglarna på ett par veckor... Sen är ju flaskan så fin så den får till och med stå framme i badrummet!
Eye make up remover - Jag brukar alltid slarva med ögonremover och köra på den vanliga cleansern i hela ansiktet men det ska det bli ändring på nu....
Nagellack - Ljust ljust cremefärgat lack som blir fräscht till brunbrända händer!

Är jag inte lyckligt lottad så säg?

Vem gör det bäst just nu?

26631-339

Det finns en hel del inspiration att hämta om man sneglar på våra kära kändisar och här är de som jag tycker gör det bäst just nu:
  1. Sophia Coppola – Trots en mycket enkel och klassisk stil lyckas hon vara både personlig och orginell
  2. Rachel BilsonSöt som socker och allt hon sätter på sig ser helt enkelt perfekt ut!
  3. Charlize TheronCharlize har allt en Hollywoodstjärna bör ha – hon är glamorös, har utstrålning och helt galet bra smak.
  4. Sarah Jessica Parker – Även om det var ett tag sen Carrie lämnade oss så lyckas SJP att hedra hennes minne genom att klä sig minst lika stylish!
  5. Maggie GyllenhaalCoolare katt är svårt att hitta. Jag önskar så att jag bara hade en uns av Maggis sköna karisma och ypperliga klädsmak
  6. Vanessa Paradis – En fransyska som vet hur man klär sig. Klassiskt franskt med en twist!
  7. Dita Von Teese – Många tycker kanske att hon tar det ett steg för långt men att titta på Dita är att beskåda ren perfektion – hår, make up och outfit är alltid oklanderligt.
  8. Nicole Richie – Det kan kännas slitet att dra upp Nicole men hon ser onekligen väldigt bra ut när hon hasar runt på Los Angeles gator och torg (sen att det är helt tack vare Rachel Zoe är en helt annan historia)
  9. Sienna Miller – Fröken Sienna har tappat det lite på senare tiden men ibland lyckas hon med fullträffar som iallafall får mig att tappa andan.
  10. Cate Blanchett – Här har vi en kvinna som vet vad som klär henne ibland med små snedsteg men det gör henne bara mänsklig. Värdigt, vackert och elegant!

Allt är Eleonores fel...

26631-339
Snart måste jag nog sluta läsa
ytligheter om jag inte ska bli totalt ruinerad... Eleonore tipsade om Madebymes halsband sen tog det ca en nanosekund innan det här fina halsbandet låg i varukorgen. Egentligen har jag verkligen INGA pengar men det är väl det man har kreditkort till, eller? Halsbandet kommer iallafall vara fint som snus i sommar och jag behövdes piggas upp lite nu när man är tillbaka på jobbet efter långledighet! Men nu, nu får det banne mig vara nog (till nästa lön iallfall).

What's hot and what's not - skor

26631-337
Skor kommer och skor går... Tur att man sliter ut dem så fort...

Upp: Okej, jag har inte riktigt vant mig vid tanken, men enligt 
Marc Jacobs, Balencianga, Jil Sander mfl så är det galet klumpiga skor med lite näbb som gäller i höst så det är väl bara att acceptera fakta och ge sig ut på jakt efter ett par klumpiga "näbbskor".
Mitten: Åh, de är så fina och de kommer garanterat att funka sommaren ut så njut ni som sitter på ett par klumpiga sandaler i läder och trä!!!
Ner: Finn tre fel: Ultraspetsig tå, logomönster och taxklack! De här skorna hör hemma i Pernilla Wahlgrens garderob och ingen annanstans (jo förresten kanske hennes bästis Charlotte kan tänkas ha ett par också...) Nej usch nu var jag elak, men det är ju sant...

Color Match - Röd

26631-336

Nu var man tillbaka i Stockholm efter en härlig påsk med släkt och vänner. Själv är jag mer än nådigt sugen på en helkroppsrenovering för att känna sig ny och fräsch inför den stundande våren och vad passar väl bättre än lite härligt sensuella och väldoftande produkter helt i rött. Hallon, jordgubb och smultron, mmmm.

Doftljus: Ebba Los Angeles är favorit balnd många Hollywoodstjärnor och hennes doftljus
Queen Ruby som doftar härligt av bär skulle gärna få brinna hemma hos mig!
3-i-1: Philosophys produkter är verkligen som en hel fruktsallad och rasberry sorbet  (duschkrämer+shampoo+bubbelbad) lockar lite extra...
Lipgloss: Philosophys Kiss Me Red vinner pris bara för det underbar namnet! Härligt gloss som ger aningen, innehåller bland annat kiwi och mandelolja, wow!
Lipgloss:  Även ModelCo vet hur man gör gloss... Glass Ultra Gloss ger en glamorös glans som sitter.
Deliciously Kissable Hot Body Topping: alla kvinnor älskar massage och med den här underbara massagekrämen med doft av körsbär och andra bär får en att smälta...
Cheek Stain: Den ska tydligen ge ett superfint och naturligt blossigt resultat och det skadar ju inte att den i dofter som melon, tranbär och persika....
Duschgel: Bara namnet, "another bloody showergel", gör ju att man vill klicka hem den här duschkrämen illa kvickt! Uppfräschande och uppiggande ska den dessutom vara...

Hotspot på blush

Varje månad kommer jag att prova en ny produkt ur blush sortiment och ge mitt hårda men rättvisa omdöme direkt på webbshopen. Den här månaden har jag granskat Jelly Pong Pongs Chic Shine. Läs gärna!


Hitta Stilen - Yellow feather

26631-335

Hotspot har lite problem med uppkopplingen så jag skyndar mig att lägga upp en hitta stilen. Jag fortsätter på påsktemat eftersom gult är en ny Hotspot favorit - det gäller att passa på.

Body lotion: Hotspot har en hangup på Ole Henriksen just nu så naturligtvis vill jag prova
Body Sleek.
Klänning:
Ingen har väl missat att det är vitt och klänning som gäller i sommar? Här är ett toppen alternativ från Zara.
Mössa:
Mössan från Burberry är helt klart en favorit och så långsam som våren är kan den ju fortfarande komma till användning.
Väska:
Vit väska kommer från Zara.
Essie Cuticle Pen:
Den här är bra för alla som liksom Hotspot har torra nagelband.
Skor:
Hotspot har fortfarande inte kommit över kilklack. Dessa är från Chloé.
Kappa:
Vem vill inte ha en Burberrykappa?



Stilstudie - Rachel Bilson

En gammal hotspot-kategori som dras fram i rampljuset och den här gången är det stilsäkra Rachel Bilson som ska granskas!

Rachel Bilson fick i början stå lite i skymundan bakom OCs ledstjärna Mischa Barton men allt eftersom tiden gick så insåg flera med mig vem som var den riktiga stjärnan! Rachel är helt grym på att hitta nya coola plagg och kombinationer. Hon sviker aldrig sin stil utan man kan tydligt finna en röd tråd. När Mischa ibland kan ta i från tårna för att få till en "cool look" lyckas Rachel alltid se bekväm och naturlig ut som om stil var något hon föddes med. Tummen upp för Rachel!

Nyfiken på...

Igår på tåget satt jag och bläddrade i senaste numret av Elle. Nyfiken i en strut blev jag på:

- Legendariska parfymhuset Jean Patou har släppt en ny unik doft 
Sira des Indes. Parfymen innehåller doftämnen från röd Champaca som är en extremt ovanlig blomma som slår ut i gryningen och måste plockas för hand.  Champacablomman i sig är inte en nyhet i parfymvärlden, den röda champacan är däremot mycket ovanlig och Sira des Indes är den första kommersiella parfymen att innehålla den exotiska blomman. Hur kan man inte vara intresserad av en sån parfym? Generellt ger hotspot tummen upp för de legendariska parfymhusen som Jean Patou och Carthusia, glöm parfymer från Armani och Dior!

- Agent provocateur säljer lip plumper och nipple balm (?) i de härligaste förpackningarna någonsin. Plutigare läppar och styvare bröstvårtor utlovas. På gränsen till smaklöst men ändå charmerande och ironiskt på något sätt...

Sen verkar den nya webbshopen Branten väldigt intressant...

GLAD PÅSK!

26631-334
Bilder: Luella, DKNY, Central St Martin, Blumarine, Burberry Prorsum, Vogue

Idag jobbar Hotspot halvdag sedan bär det av till landstället på
Österlen, UNDERBART! Jag kommer att fortsätta blogga under påsken men med något nedsatt förmåga då snigeluppkoppling via modem är det enda som finns att tillgå på Skånes slätter. Glad Påsk kära bloggläsare!

Hitta stilen - Arty Party

26631-333

Jag har alltid haft en dröm om att jag en dag ska bli en skön konstnärsbohem som bor i
Williamsburg, NYC. Hur det skulle gå till låter jag vara osagt då jag totalt saknar konstnärlig begåvning... Men skulle mina drömmar som genom ett mirakel infrias skulle jag se ut ungefär så här.

Solisar: Det finns mycket solisar som faller mig i smaken i vår... Dessa är från H&M.
Klänning: Afrika-inspirerad klänning från Antik Batik
Börs: Jag vill verkligen ha en liten Mulberrybörs som matchar min Annabel och Jacquetta...
Skor: Snygga lackskor från Burberry
Topp: Brun pösig topp från Marc Jacobs
Shorts: TopShop har fattat galoppen och producerar snygga röda shorts på löpande band.

Dagens Outfit

26631-332

Trots att
min klänning tydligen finns på Nitty Gritty 500 kr billigare (visserligen i en annan färg)  så kunde jag inte låta bli att använda den idag, så nu finns det ingen möjlighet att lämna tillbaka den och köpa den billigare. Jag får verkligen skylla mig själv att jag är totalt barskrapad redan den 11:e varje månad... Idag har vi finnar på besök i jobbet, härligt härligt...

Klänning: Rodebjer
Kofta: Filippa K
Väska: Mulberry Annabel
Smalt svart skärp: Sand
Svarta strumpisar: Troligtvis H&M

Ha en underbar dag!

Day and Night

26631-331

Jag har bloggat en hel del om den heta färgkombon svart och vitt och än har jag inte fått nog så ni får stå ut med en helt svart/vit "Day and Night".

Kjol från
H&M med fint flätat band i midjan.

Day
Skor:
Ett par snygga vita tygskor hör verkligen sommaren till. Klassiker är Superga annars funkar dessa från APC minst lika bra
Blomma: Kör en Carrie och fäst en fin tygblomma från H&M på linnet eller koftan
Linne: Snyggt randigt linne från H&M som verkligen passar in i alla garderober
Kofta: En svart enkel kofta är verkligen en räddare i nöden. Själv har jag en från Filippa K som har använts mycket flitigt från dag 1. Men jag hade gärna haft en från APC också...
Peel-pads:  Microdelivery daily peel pads från Philosophy är små peelingpads som med fördel kan användas varje dag för len och ren hud.

Night
Blax hårsnoddar:
Hårsnoddar från BLAX som garanterat inte fastnar eller sliter sönder håret. Om de här snoddarna håller vad de lovar är jag mycket intresserad!
Blus: Fin festblus från Miu miu som funkar både till jeans och kjol!
Skor: De här skorna från Halens har dykt upp på en hel del bloggar och jag kan förstå varför, bättre budget-finsko får man leta efter.
Örhängen: Fjäderörhängen från H&M
Väska: Japp, naturligtvis är den tramsigt fina väskan från Marc Jacobs! SUCK!

Hitta stilen - Horse show

26631-330

Själv är jag ingen "hästtjej" men en av mina bästa väninnor är och därför har jag alltid haft en ursäkt till att dra på mig lite preppy stallkläder utan att för den sakens skull behöva utsätta mig för livsfaran det innebär att försöka tygla dessa gigantiska djur.

Armband:
Hermés vet vad det innebär att vara "stable-chic"
Blus: Åh, den är så fin! Hade jag inte haft köpstopp hade blusen från Whyred nog varit min lagom till nästa helg!
Stövlar: Jag älskar mina bruna läderstövlar och har svårt att föreställa mig ett liv utan dem. Dessa liknande vintage-boots finns på underbara i-shop-therefore-i-am.
Blazer: Visst det kan kännas passé och väldigt töntigt men en riktigt snygg blazer med ett par snygga ridbyxor och ett par grymma stövlar ÄR snyggt, speciellt om blazern kommer från Vanessa Bruno.
Byxor: Sköna beiga byxor från Chloé som verkligen personifierar uttrycket casual chic
Skärp: Löjligt preppy men ändå galet fint skärp från TopShop!

Tallyhoo!

Nu måste jag lägga band på mig själv!

26631-329
Tog en underbar promenad på söder vilket resulterade i en ny klänning från
Rodebjer. Spanade in den redan på Elle-galan och blev löjligt förtjust i den fina fyrkantsringningen. Nu MÅSTE det vara köpstopp för den här månaden då det har varit galet mycket dyra inköp på senare tid, så om jag ska ha råd med nudlar månaden ut så gäller det att hålla igen. Men åh vad fin den kommer att vara med mina LK Bennet-skor från London!

"Världens bästa skönhetsprodukter" - enligt Costume

Costume listar 12 oumbärliga produkter som verkligen gör underverk. Naturligtvis vill jag dela med mig av denna roliga lista till mina bloggläsare.

1. Ansiktsolja - Aromessence Néroli från Decleor tränger snabbt in i huden och ger den en fantisk glöd.
2. Asiktsmask - Express flower gel från Sisley ger en fuktboost som är helt oumbärlig på sommaren efter långa dagar i solen.
3. Concealer - Cover-up från MAC Täcker alla små skavanker och den praktiska tuben gör den lätt att jobba med
4. Blushen - Cremerouge ger bäst resultat och Multi-blush från Clarins ger verkligen en härligt frisk glöd.
5. Ögonkräm - The eye balm från La Mer är visserligen svindyr men enligt Costume helt klart värd investeringen då den gör huden pigg och elastisk.
6. Läppbalsam - Aromessence Baume Lévres  från Decleor är otroligt dryg och en applicering om dagen räcker för att hålla läpparna mjuka och återfuktade.
7. Ögonskugga - Color Design frå Lancome håller helt ofattbart länge...
8. Mascara - Faux Cils No1 från YSL ger långa böjda fransar utan att klibba.
9. Lippgloss - Juicy Tube från Lancome är en klassisker som helt enkelt är bäst. Härliga färger, fin glans och underbar doft.
10. Foundation - Refill foundation från Tromborg ger en supernaturlig look och trots att den är i puderform blir den som flytande över din hud.
11. Bodylotion - Damask Rose Ramnose Body Cream från Ren är även den superdyr men den absorberas på ett kick och dina torra områden är som borttrollade.
12. Handkräm - Protective Nourishing creme for hands från Dior doftar friskt och tränger fort in. Innehåller solskydd för att skydda händerna på sommaren.

Wall of Fame - Perfumes

26631-329

Det finns något nästan mytiskt med parfymer. Troligtvis beror det på det delikata hantverk och den ganska komplexa metoden som krävs för att få fram de ljuva dropparna. Hotspot listar några av världens mest kända, mytomspunna och omtalade parfymer som "alla" bör känna till.

No 5, Chanel  -
Chanel Nr 5 skapades 1921 av Chanel och är än idag världens mest sålda parfym. Mannen bakom succén hette Pierre Wertheimer och var Coco Chanels partner inom parfymbranschen. Namnet kommer ifrån antalet prover som Coco gick igenom innan det slutgiltiga godkännandet av parfymen. Proverna döptes helt enkelt till No1, No 2 och det blev slutligen den femte formulan som föll Coco i smaken.
Arpége, Lanvin – Arpége skapades av Jean Lanvin 1927 som ett kärleksbevis till hennes dotter Marguerite.  Den klassiska art deco flaskan har blivit en symbol för den legendariska och mytomspunna parfymen och än idag är flaskan snarlik orginalet som designades tillsammans med parfymen 1927.
JOY, Jean Patou – Joy är näst efter Chanels No 5 världens mest sålda parfym. Den skapades 1930 av Henri Alméras för modehuset Jean Patou. När parfymen lanserades kallades den världens dyraste parfym och än idag ligger priset betydligt högre än medelpriset för en parfym. Det höga priset beror på de mycket sällsynta blomextrakt som doften innehåller, varje flaska sägs innehålla extrakt från fler än 1000 blommor!
Shalimar, Guerlain – Guerlain är ett av världens äldsta parfymhus som än idag har en bred och lojal kundkrets. Deras kändaste parfym är Shalimar som tillverkades 1925. Shalimar har en mycket karakteristisk djup och sensuell vanlijdoft. En annan mycket känd parfym från Guerlain är
Mitsouko som lanserades redan 1919.

En tur på stan...

26631-327
Som traditionen bjuder så blev det en lördagstur på stan. Jag började på min favvo-butik Nr 1,
Mrs H, där jag inhandlade nytt Bumble & Bumble shampoo. Tidigare har jag använt Bumble & Bumble thickening shampoo vilket jag har varit mycket nöjd med bortsett från att det är lite svårt att reda ut håret. Därför valde jag att prova Bumble & Bumbles Seaweed-shampoo  och conditioner istället och för att få volymeffekten köpte jag deras thickening spray som jag har hört ska vara mycket bra. På det sättet hoppas jag komma runt problemet med det toviga håret samtidigt som jag får volymeffekten som jag eftersträvar. De hade mycket fint på Mrs H, bland annat cacharel-blusen som jag köpte på Skindeep häromdagen. Produkterna packades ner i en underbart somrig kasse som bara den motiverade köpet.
Jag gick sedan till NK för att kolla in nya COW-butiken och upptäckte då att NK tagit in Philip Bs produkter som jag är mycket intresserad av. Jag blev hjälpt av en supertrevlig expedit som även gav mig prover (superbra miniflaskor som blir perfekta att ha med när man reser) på deras peppermint and avocado shampoo, conditioner och även ett prov på en leave-in conditioner. På NK köpte jag nya numret av Costume och Cover två löjligt bra tidningar från Danmark. Kollade snabbt in på H&M men hade inte riktigt energi att prova eller kolla seriöst så det fick bli raka vägen hem med bussen efter en snabb sopplunch på NK.

Hitta stilen - At the poolside

26631-325

Okej, ni kanske börjar ana ett mönster... Hotspot är i desperat behov av lite sol och värme... Vid poolen är det helt rätt att köra en lite glassigare stil än på beachen där man med fördel kan se lite soft nonchalant ut.
Bikini: Personligen köper jag nästan aldrig dyra bikinisar då jag gärna har flera att växla mellan och av erfarenhet vet jag att de slits väldigt fort så efter en säsong vill man helt klart satsa på något nytt. Därför är denna bikini från
Ellos ett ypperligt alternativ.
Halsband: Bara för att man har bikini på sig behöver det inte betyda att man skippar smycken och accessoarer. Här har vi mycket att lära av damerna på rivieran som hänger på sig allt guld de äger innan de lägger sig och steker i solen (detta är dock naturligtvis inget att eftersträva - lagom är bäst!).
Topp: Vitt funkar, spets=tummen upp, så den här toppen från Newport News är helt rätt i sommar.
Shorts: Åh om jag ändå hade ben som tillät kort korta shorts från TopShop...
Väska: Tre väsktrender i ett - vitt, kedja och quiltat. Fynda på TopShop.
Ansiktskräm: Själv är jag närmast besatt av att återfukta huden efter en dag i solen. Jag älskar att sola men är väldigt nojig vad det gäller obehagligheter som cancer och rynkor...

Hot hot hot - Badkläder

26631-324
Övre raden: Pucci, Louis Vuitton, Michael Kors
Nedre raden: Alessandro Dell'Acqua, Chanel, Missoni


Snart är det dags för att på allvar gå ut i butikerna och jaga rätt på årets bikini. Sneglar man på de stora modehusen så ser man åt vilket håll vindarna drar.

Pucci visar en ganska klassisk bikini med bandå-topp, glada färger och det utmärkande Pucci-mönstret. Väldigt fint och fräscht! Överlag dominerar baddräkterna på catwalken men det brukar aldrig riktigt slå igenom bland folket. Louis Vuitton med flera (bland annat
Christian Lacroix och Gucci) visade gulmönstrade baddräkter i blekta toner. Fint som bara den, även om Hotspot har lite svårt att föreställa sig själv i någon av skapelserna... Michael Kors-bikinin föll ner som en bomb redan när jag såg den första gången på catwalk-bilderna och besattheten växte helt klart när Lindsay bar den i en fotoserie i Vanity Fair (helt gudomliga bilder). Skulle säkert känna mig obeskrivligt obekväm i den men för ögat är det en fröjd! Vad det gäller baddräkter kan man ana två trender axelbandslöst som hos Alessandro Dell'Acqua eller assymetriska skärningar som hos Chanel. Frågar ni Hotspot så föredrar hon helt klart det första alternativet. Även Missoni kör på axelbandslöst, så nu är det bestämt - när och om jag ska köpa en baddräkt ska den definitivt vara utan axelband.

En trend som jag inte ens ville visa men som är svår att blunda för är den enligt mig fruktansvärda metallictrenden som bland annat Stella McCartney och Versace visar.

Hitta stilen - Hawaiian Tropic

26631-324

Jag fortsätter att drömma om sol och saltstänkta bad - på Hawaii....

Klänning: Enkel och fin klänning från
H&M som är perfekt att dra på sig över bikinin.
Klänning: Den har varit med förr men det är lite av en hotspot-favorit så den får vara med igen.
Gummisnogg: Söt gummisnodd från Asos
Skor: Söta sommarskor med kilklack från Mango
Läppsalva: Mama Coco's produkter ser ju bara för coola ut och smaker som cocos och ananas för ju tankarna direkt till Hawaii.
Bikini: Bikinin i mina drömmar är från Missoni (naturligtvis...)

Aloha!


Slösa eller Spara

26631-326

Så var det dags att leta ypperliga budgetalternativ igen...

Slösa
Väska: Fin sadelväska i mocka från
Burberry
Flip flops: Även om flip-flopsens högtid kanske är förbi så kan det ändå vara praktiskt att ha när det bär av till stranden och då vill man naturligtvis helst ha ett par från det brasilianska märket Havaianas.
Bikini: Härlig bikini (även om jag inte är så förtjust i glittret...) från Tara Matthews

Spara
Väska:
Praktisk och snygg väska från Accessorize
Flip flops: Även om Flip-flopsen från Havaianas inte är så dyra så är dessa från H&M ändå mycket billigare och de funkar precis lika bra.
Bikini: H&M är grymma på att göra fina bikinis, det enda negativa är att man riskerar att ha samma bikini som halva badstranden...

Hitta stilen - Prom Night

26631-325

Det börjar att dra ihop sig mot student- och avslutningstider. Tyvärr är det svunna tider för Hotspot men om någon skulle få för sig att bjuda in mig på en studentskiva så är inte Hotspot den som säger nej där till!

Väska: Ursöt väska från
Accessorize som är perfekt för vårbalen eller studentskivan.
Scarf: Det kan alltid vara bra att ha med sig något som värmer och den här snygga sjalen från Chloé fixar nog biffen.
Hårspänne: Just nu är trendigt att ligga lite lågt på smyckefronten. Halsband eller örhängen, inte både och. Ett fint hårspänne från Accessorize kan vara ett ypperligt alternativ!
Sko: Underbar askunge-sko från Jimmy Choo
Parfym: Jean Paul Gaultiers parfym Fragile kan vara en av de mest spektakulära flaskorna någonsin.
Klänning: Det är säkert ingen som missat denna dröm från Michael Kors - som gjord för studentbalen!

Trendgalan

Tydligen har jag röstats fram som en av de tolv bästa bloggarna (jiihooo) på trendgalan som går av stapeln på fredag (man kan rösta ända till på fredag).  Tack alla söta snälla läsare som röstat på mig!

Undies

26631-324
Övre raden:
Hanky Panky, Underglam, Underglam
Nedre raden: Cosabella, Hanky Panky, Muse


Så här till våren brukar det kännas kul att investera i lite nya fräscha underkläder. Här är några söta alternativ som Hotspot gärna skulle uppdatera sin underklädesgarderob med. Lite extra nyfiken är jag på Underglam som Sofi pratade om på Sofis mode. Hm, det prickiga setet skulle inte sitta helt fel...



Color match - Yellow

26631-322

Eftersom våren aldrig vill komma kan man behöva en rejäl energikick så frossa i härliga produkter fyllda med vitaminer och uppiggande ämnen.

Doftljus: Härligt doftljus från klassiska
Acqua di Parma
Duschgel: Uppiggande duschgel med grapefruktextrakt från Ren
Tvål: Tvål från Korres full med e-vitamin som funkar utmärkt både till ansiktet och kroppen.
Ögonskugga: Jag är lite nyfiken på Paul & Joes smink, mest på grund av de söta förpackningarna...
Lotion: Bodylotion från Ole Henriksen full med D- och A-vitamin som trollar bort torr hud i ett kick.
Serum: Detta serum från Burts Bees sägs reducera fina linjer. Innehåller grönt te som skyddar mot fria radikaler och luftföroreningar.
Badkräm:  Denna produkt från Laura Mercier gör din hud mjuk och fräsch samtidigt som ditt bad får en härligt lyxig känsla

Hitta stilen - Beach Bunny

26631-321

Om nu solen bestämmer sig för att dyka upp någon gång så gäller det att vara förberedd...

Topp: Fin somrig topp från
H&M
Halsband: Fint halsband med lite tema havstema från Asos
Bikini: Härligt solig bikini från H&M - våga färg på bikinin!
Kjol: Catherine Malandrino är lite av en Hotspot-favorit och ni kanske förstår varför när ni ser den här underbara kjolen...
Skor: Jag ska nog ta och investera i ett par Dr Scholl sandaler till sommaren. Snygga och praktiska!
Solskyddsfaktor: Hotspot är alltid noga med solskyddsfaktor och Clinique är den mest använda.

Nya solglasögon

26631-321

Jag är hopplös...
Eleonore skrev på sin blogg att Shopaholic hade 25% rabatt på stora delar av deras sortiment och då kunde jag naturligtvis inte hålla mig borta från dessa Sophia Kokosalakis solglasögon som jag trånat efter ett bra tag. Så var det slut i kassan igen...

Wall of Fame - Mönster

26631-319

Den finns vissa mönster som till och med en modenovis kan peka ut. Ibland är de hetare än annars men en sak är säker även här, de kommer alltid upp på tapeten igen förr eller senare. Ni som läst bloggen ett tag vet att min personliga favorit är Missoni-randen!

Missoni – 1958 presenterar Ottavio Missoni en färgstark randig skjortklänning i ett skyltfönster i Milano, på insidan av de randiga klänningarna är märket Missoni fastsytt. De randiga klänningarna blir en omedelbar succé och börjar snart synas i de största modemagasinen - vilket de gör än idag...
Burberry – Det röd-/vit-/svart-/ kamelfärgade mönstret som även kallas Nova har blivit synonymt med Burberry. Första gången den berömda rutan dök upp var redan 1924 då den prydde fodret på en Burberry trenchcoat (vilket den även gör idag). 1967 varumärkesregistrerades mönstret och idag kan man se rutan på ett flertal av Burberrys produkter.
LV – Det monogramprydda tyget designades faktiskt inte av Louis Vuitton i egen hög person utan av hans son, George år 1896 (!). Det var även George som gjorde Louis Vuitton till det globalt erkända väskföretag det är idag. Inspirationen till monogrammönstret fick George från japansk och orientalisk desgin som var mycket trendigt vid tidpunkten.
Pucci -  Emilio Pucci började inledningsvis med att designa sportkläder (skidkläder). 1950 öppnade han en liten couture-affär på Capri där han snabbt blev välkänd för sina vågade mönster och starka färger som än idag är signifikant för Pucci.


Day and Night

26631-318

Rött och vitt är en fräsch färgkombo som passar utmärkt till våren. Så låt dig inspirerars till en fin preppystil med röd och vit som ledord.

En kortärmad vit blus är ett nyckelplagg som passar i alla garderober. Den på bilden kommer från H&M.

Day
Skor:
Perfekta slit och släng-skor från
H&M som passar till det mesta.
Shorts: Glada röda shorts med den trendiga "paperbag bag"-midjan från TopShop
Armband: Randigt polkagrisarmband från Asos
Väska: Praktisk canvasväska med repdetaljer från H&M
Visst kan man vara snygg även om det är budget från topp till tå...

Night
Läppstift:
Våga läppstift och då gärna rött.
Kjol: Preppykjol från Celine
Väska:  Liten vit clutch från Miu miu
Skor: Röda och vita Mary-Janes från TopShop

Bags, bags, bags....

26631-318
Övre raden: Chloé, Fendi, Chanel
Nedre raden: Marc Jacobs, Luella, Louis Vuitton


Väskor är ju alltid ett kärt ämne så Hotspot har spanat in några av höstens hetaste trender.

Chloé lyckas som vanligt med en fullträff! Den djupt vinröda färgen är bara för snygg och
modellen känns bara mer och mer rätt! Fendis B-bag är redan nu i vår en given succé. Den har redan synts i sällskap med en rad kändisar så vi kan räkna med att vi kommer att höra mycket mer om denna väska i framtiden. Chanel fortsätter att köra på de "oh så populära" kedjorna - inte mig emot - och det fina quiltmönstret. Marc Jacobs har fattat galoppen och kör hårt på tre av höstens trender - vinrött, kedjor och koffertliknande väskor som måste bäras i handen och inte på axeln (en genomgående trend, inte så praktiskt men väldigt snyggt!) Luella kör också på den lite koffertliknande doktorsmodellen med de karakteristiska hjärtdetaljerna och mycket lack, inte överdrivet spännande men ändå ganska fint. Louis Vuittons höstväskor impar inte på Hotspot. De har hakat på trenden med lacket men i övrigt är det många frågetecken.

Hitta stilen - Fabulous Housewives

26631-316

Inga desperata hemmafruar här inte... Cardigans och klänningar är hetare än någonsin så kör på den lite präktiga stilen!

Klänning: Söt klänning  från
Catherine Malandrino som faktiskt påminner lite om ett baby-doll natllinne.
Halsband: Sött halsband från Shopintuition
Väska: Underbar väska från YSL med en stor rosett!
Parfym: Det anrika parfymeriet Carthusia på Capri gör exklusiva parfymer som Hotspot ofta drömmer om...
Kofta: Fin chokladbrun kofta från H&M som passar både till kjol, klänning och byxa, helt perfekt!
Klänning: Det är nog ingen som missat denna dröm från Chloé men den måste bara exponeras!

Make-up match - Sunkissed!

26631-315

Visst vill väl alla se härligt solkyssta ut nu när solen tittar fram! Det finns genvägar och trix som man kan dra nytta av innan man hunnit få en naturlig bränna. OBS! Solarium är INTE en av dessa genvägar!

Börja med en brun utan sol för ansiktet (
Clinique Self Tan). Personligen tycker jag att det är svårt att få till ett perfekt resultat och det fulaste som finns är orangefläckiga ansikten så se till att använda en bra brun utan sol som är speciellt anpassad för ansiktet. För bästa resultat rekommenderar jag även en peeling innan man applicerar. Glöm inte att tvätta händerna! Ta därefter en primer (Face Base från ModelCo) för att få en jämn fin yta. Ta ett tunt lager av foundation (Dream matte mousse) för ett så naturligt resultat som möjligt. Använd en stor borste när du applicerar solpudret (Guerlains solpuder är legendariskt). Lägg med svepande rörelser på kinderna och lite lite på näsan och pannbenet. Till den solkyssta looken passar det utmärkt med en ljus ögonskugga (Urban Decay) i färgen Vapor) som öppnar ögonen och ger en pigg och fräsch look. Börja inne vid ögonvrån och lägg skuggan uppåt och utåt. Försök få ett så jämnt resultat som möjligt. Lägg ett tunt lager maskara (Maybellines Unstoppabble sägs sitta på plats i 20 timmar) som vanligt är det viktigt att se till att det inte blir klumpar eller klet. Avsluta med en lipplumper (Too Faced Lip Injection) för härligt fylliga och glansiga läppar.

Lycka till!

Duellen - DiorShow vs YSL Volume Effet faux cils N1

26631-314

Två maskaror av högsta rang men vilken är egentligen bäst?

DiorShow
Resultat:
Ger tjock lösögonfrans-look utan att fransarna klibbar ihop sig till en enda stor klump. Perfekt maskara för festliga tillfällen även om den funkar utmärkt även till vardags om man är lite återhållsam när man applicerar. Betyg: 4/5
Hållbarhet: Imponerande under normala förhållanden. Första gången jag provade DiorShow hade jag en 17 timmars arbetsdag framför mig och den satt på plats hela dagen! Betyg: 5/5
Övrigt:
Troligtvis den mest omtalade (och ombloggade) maskaran och visst förtjänar den sitt goda rykte. Många är dock skeptiska till den tjocka borsten men personligen tycker jag att den är förvånansvärt bra och lätt att använda. Jag gillar även den fräsha doften. Många har haft lite problem med hylsan (inklusive mig själv) men det var inget som inte gick att åtgärda men för full pott så ska inte sånt strul uppstå. Betyg: 4/5

YSL
Resultat:
Precis det resultat som jag är ute efter! Fransarna ser otroligt naturliga ut men ändå långa och tjocka. Inga klumpar och inte en tendens till  att klibba ihop med varandra. Betyg: 5/5
Hållbarhet:
Smular eller kletar inte men vid dagens slut får man en känsla av att maskaran lite har gått upp i rök, effekten är inte riktigt densamma som när man applicerade den. Ett modernt mysterium? Betyg: 3/5
Övrigt:
Den guldiga förpackningen ger verkligen en lyxig känsla och necessären lyser helt klart upp om man har en touche eclat och en YSL maskara i den. Jag har hört rykten om att borsten blir dålig väldigt fort vilket inte är något som jag personligen kan bekräfta än men om så är fallet är det naturligtvis ett stort minus. Har inte riktigt samma mytbildning runt sig som DiorShow men enligt mig förtjänar den det garanterat. Betyg: 4/5

Total
DiorShow: 13 poäng
YSL: 12 poäng

Visst vinner DiorShow lite på sin stjärnstatus men det känns ändå helt rätt även om båda är otroligt bra.