header to ads



Hotspot Obsessions!

image1766

Vad radarn är inställd på just nu:

Vinrött - Både jag och Eleonore har gått och mumlat om vinrött ett bra tag. Det känns helt enkelt rätt! Ann-Sofi Backs vinröda nyans är perfekt men även ovanstående klänning från Dries van Noten är i rätt färgskala.
Prints - Jag är på konstant jakt efter fina mönster. Det är helt ofattbart vad svårt det ska vara att hitta plagg med fina mönster. Det underbara mönstret från Proenza Schoulers S/S 08-visning är snudd på perfektion! Se så H&M, plocka fram lite fina prints!
Body - Kanske världens mest svårburna plagg men det har utvecklats till att bli en fetisch för mig - att titta på långbenta modeller iklädda enbart Body. Hur tror ni jag kände när det här klev fram på catwalken under Fifth avenue Shoe Repairs visning? Jag höll på att gå av!
Mönsterstickade tröjor - Jag trodde att koftan skulle vara grejen även denna höst men jag har bytt fokus. Rundhalsade stickade tröjor i lite avslappnad passform - gärna mönsterstickade!
Surrealismen - Elsa Schiaparelli är i och för sig konstant aktuell och närvarande men just nu är det tydligare än någonsin. Jag vet inte hur många jag mött som pratat sig varma om surrealismen. Själv är jag på jakt efter Elsas biografi som tydligen ska vara fantastisk!

Translation: My latest hang ups! Bordeaux: the colour of choice! Prints: its so hard to find good prints at a reasonable cost. The print from the Proenza Schouler S/S 08 show was perfection! Body: Its some kind of fetish. impossible to wear... Knitted sweaters: The cosier the better! Surrealism: everybody is talking about Elsa Schiaparelli and the Marc Jacobs show that so obvioulsy was inspired by the surrealism era.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag har hittat en alldeles underbar jeansjacka från en gammal leviskollektion men vet inte om det känns rätt att satsa på. Det börjar ju bli kallt nu och det känns inte som det finns så många tillfällen att få använda den i år, tyvärr.
Tror du att jeansjacka, den kortare modellen, funkar till våren också?

2007-09-20 @ 13:36:23
Postat av: shifte

åhh den mönstrade M by MJ tröjan är så fin!

Postat av: hotspot

Sofia: generellt brukar jag alltid råda folk att köpa kläder till den säsong det är just nu för i vår är det säkert 20 andra saker som du vill ha. Undantag från denna regel är naturligtvis om man hittar något som är perfekt på alla sätt och som man velat ha länge, länge, länge.

2007-09-20 @ 13:43:01
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Annie

Vinrött känns verkligen rätt, trevlig som accentfärg också :)

2007-09-20 @ 15:58:11
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: Linnea

Vinrött är en superfin färg. Jag vill ha ett par strumpbyxor i vinrött.

2007-09-20 @ 16:22:55
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: Anna

Hittade denna på H&Ms hemsida, ganska söt, vad tycker du? :)
http://shop.hm.com/shop/do?action=viewshoppingwindow&dept=DAM_OVR_YTT

2007-09-20 @ 16:28:51
Postat av: fanny

fyndade en vinröd lite längre kofta på second hand för någon vecka sidan, super fin höstfärg :)
mvh fanny - all about me and the gossip

2007-09-20 @ 16:30:29
URL: http://fannyf.webblogg.se
Postat av: Lisa

Har också fått abstinens efter bodys (bodies?). Är på jakt efter en svart med djup rygg och lång ärm, i äkta dans-stil, men icke, jag hittar ingen!

2007-09-20 @ 19:21:50
URL: http://fashiongeek.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links