header to ads



Tricks of the trade

image1300

När jag provade Clarins Beauty Flash Balm för
recension var min uppfattning om legendkrämen inte direkt översvallande positiv. Men nu förstår ni så har jag hittat det ultimata användningsområdet för Clarins Askungekräm.

1. Lägg en klick Beauty Flash Balm i handen
2. Addera sedan en klick foundation (själv använder jag just nu Biotherm Light men valfri foundation borde funka)
3. Blanda i handen
4. Smeta ut i ansiktet

Ger ett fräscht och lätt resultat, perfekt nu till våren då det obarmhärtigt starka ljuset gör det extra viktigt att undvika en täckande foundationmask i ansiktet.

Translation: For perfect "spring finish" mix Clarins Beauty Flash Balm with foundation of choice!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Bra tips! Nästan synd att man använder mineralpuder/foundation :-P

Postat av: Pernilla

Bra tips!

2007-04-26 @ 16:25:35
URL: http://pluttan.blogg.se
Postat av: Ebba

pratade med en kvinna som jobbade på Kicks om Beauty Flash Balm och hon sa att ung hy får ABSOLUT inte andvända krämen pga. sin lyftande egenskap. Stämmer de?

2007-04-26 @ 16:30:19
Postat av: hotspot

Sandra: Ha ha, ja men gud vad jag är sugen på mineralsmink! Måste testa någon gång men då känns det som om man vill löpa linan ut och köra på rubbet, vilket jag iiinte har råd med :)
Pernilla: vad kul!
Ebba: Tur att man inte har ung hy längre då, he he ;) Jag har hört många olika versioner att man inte ska använda rynkräm etc innan man har rynkor, att man ska börja tidigt etc. Jag vet faktiskt inte riktigt vad som stämmer...

2007-04-26 @ 16:36:01
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Fröken SötSur

Bra tips! Jag gillar beauty flash balm när min hy är fin, annars tycker jag nästan att finnarna lyser mer om man använder den...he he.

2007-04-26 @ 16:46:55
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Niki

Haha ja brukar alltid göra så! (är inte så bra på att applicera foundationen och gillar inte när det blir mycket) =) Fast blandar med Biotherms återfuktande kräm

2007-04-26 @ 16:49:17
Postat av: Felicia

Smart!

2007-04-26 @ 17:39:56
URL: http://feliciastyle.blogg.se
Postat av: Hanna

Det är perfekt att blanda en kräm med foundation, ser mindre makat ut, huden känns skönare och det känns som foundation(en) räcker längre ;)

2007-04-26 @ 17:54:47
URL: http://worldisnt.blogspot.com
Postat av: Missy

Oooh! Intressant tips :-)

2007-04-26 @ 19:48:14
URL: http://www.missybloggen.blogspot.com
Postat av: lisa

Jag måste fråga; vad är det den där BFB egentligen gör? Stramar upp, slätar ut, fräschar till? Alltså vad använder man den för/till/mot? Vad är skillnaden mot en primer (som jag iofs också undrar lite över)?

2007-04-26 @ 19:54:35
Postat av: hotspot

Fröken Sötsur: Åh det har jag inte tänkt på men det stämmer säkert!
niki: Ja, det blir bättre dosering och lättare att få jämnt om man blandar ut :)
Felicia: japp :)
Hanna: Ha ha, ja foundationen räcker längre men krämen går åt snabbare ;)
Missy: Ja, jag kör på det varje dag nu för tiden!
lisa: Det är ett så kallat beauty-serum som gör ungefär exakt det du skrver. En primer är ju bara en bas för make upen men många använder bfb som primer.

2007-04-26 @ 21:18:49
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: lisa

Tack för svar! Jag kanske måste prova det här. tur att man inte har nån "ung hy" *fniss*
Det är väl mest AHA-syror och liknande som man ska skippa innan typ...35-årsåldern eller så. Men BFB innehåller väl inga syror? Nä jag ska kolla upp detta! Kanske man kan sneaka till sig en tester nånstans...

2007-04-27 @ 18:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links