header to ads



Årets CFDA-nomineringar


I måndags tillkännagavs nomineringarna till årets CFDA-gala. CFDA skulle närmast kunna beskrivas som modevärldens motsvarigheter till filmvärldens Oscars. Nomineringarna var motiverade men inte så överraskande överraskningar. Själv hoppas jag på Rodarte i damkategorin (lätt!), Band of Outsiders i herrkategorin och Proenza Schouler när det kommer till accessoardesign (de har börjat göra löjligt fina väskor!).

Årets damdesigner: Marc Jacobs, Narciso Rodriguez och Rodarte’s Kate and Laura Mulleavy
Årets herrdesigner: Calvin Klein Collections Italo Zucchelli, Michael Bastian och Scott Sternberg för Band of Outsiders
Årets accessoardesigner: Marc Jacobs, Vera Wang och Proenza Schouler’s Jack McCollough och Lazaro Hernandez

Kommentarer
Postat av: Mimo (fashion stylist i Paris)

Jag kan inte annat än att hålla med till fullo, iallafall när det kommer till dam och accessoar (herrdesigners varken bryr jag mig om eller är speciellt insatt i)!

Postat av: bjorn brink

Det är bättre med överklasstyrning

Betjänter och herrskapsliv

Eller ska alla gå arbetslösa

Jävla så mycket bättre med gammal engelsk lantadel

Bara utrota packet

2009-03-21 @ 12:39:30
Postat av: Mika

En fråga hur gör du de så coolt me bilderna att de ser ut som att de hänger på en tvättlina?photoshop?

2009-03-21 @ 22:50:26
URL: http://roxenmo.se
Postat av: Matilda

Marc Jacobs? Hans kollektioner var de ett tag sen de var fantastiska...



Men jag håller också tummarna för Rodarte!

2009-03-22 @ 11:22:22
URL: http://www.pusspjett.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links