header to ads



Min tid är nu

Celine pre-collection 2010

Det ser ut som om modet går en mycket ljus framtid till mötes. Om vi bara kan glömma allt Alice Dellal-sunk och en gång för alla begrava de slitna och klorblekta jeansen (som övrigt, aldrig kommer att se ut som på Balenciagas catwalk - på någon) så känner jag att vi är inne på en mycket bra moderiktning. Helt i Hotspots smak - Välklätt men inte tantigt, maskulint men ändå kvinnligt, stark och självsäkert utan att vara rockigt och hårt.  Antingen är jag löjligt lättduperad av modets makt att jag inbillar mig att det är precis detta jag alltid efterfrågat, eller så kan det vara så att min modetid faktiskt är nu.

Ni minns väl att jag tidigare har skrivit att
Phoebe Philo har tagit över designrodret på Celine? Även om det första vi får se bara är en mellankollektion så tycker jag att den ger stora förhoppningar om vad som komma skall. Hon har lyckats uppdatera och modernisera sin stil så att den passar perfekt för modehuset Celine. Ska vi slå vad om att hon kommer att lyckas blåsa liv i det slumrande modehuset helt på egen hand?!

Kommentarer
Postat av: Utlandssvenskan

Ursnyggt! Jag tror du har rätt!

2009-06-12 @ 12:58:02
Postat av: Anna

Jag håller verkligen med dig! Är oerhört trött på allt vad en utstuderad rockig stil innebär med trasiga plagg och nitar. Och vi har väl alla hört att man ska "tuffa till en söt klänning med en skinnjacka" till leda nu? Phoebes framtid på Celine ser onekligen lovande ut!

2009-06-12 @ 13:48:33
Postat av: hotspot

Anna: Jag kunde inte sagt det bättre själv!

Postat av: Rebecka

Visst kan vissa känna sig trötta på slitna plagg och skinnjackor. Men det är ju en stil precis som alla andra. Bättre att köra på den stilen man har och inte haka på det som är trndigt just för stunden. Många, däribland jag själv, klär mig alltid i slitna jeans, skinnjacka och romantiska klänningar för att det är jag, inte för att det är inne. Visst har det varit extra trendigt nu, men har man den stilen så har man... Det handlar ju om vad man gillar och truvs i. Jag skulle känna mig utklädd i en strikt kavaj och vadlånga kjolar. Det passar enligt mig bättre på min mormor. Jag vill inte bli tant i förtid!

2009-06-12 @ 14:17:17
Postat av: hotspot

Rebecka: Självklart ska man vara sin stil trogen, därför har tex aldrig jag hoppat på slitna jeans och nitar. Men, jag tror att ens stil vare sig man tror eller vill det själv ändras över åren. Många var säkert övertygade om att deras stil verkligen var att vara hippie på 70-talet men hur många övervintrade hippies finns det egentligen idag - inte många. Med andra ord - även om man verkligen har en stil som man gillar och man vet vad man "aldrig" skulle sätta på sig så tror jag att man måste vara lite ödmjuk inför att ens smak och stil faktiskt kan förändras över tid och att det inte är något fel i det. Vad vi anser vara snyggt över tid är med andra ord inget konstant - och det är vetenskapligt bevisat. Jag är nyfiken på hur länge du har haft slitna jenas när du skriver alltid.

2009-06-12 @ 14:25:00
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vetenskapligt bevisat...? Då är jag lite nyfiken på vad för vetenskapligt bevis du funnit:-) "snyggt över tid" är ju ett hyfsat generellt begrepp..

2009-06-12 @ 14:39:30
Postat av: Caroline

Jag har känt ett behov utav att använda min korta pälsjacka med jeansshorts på senare tid. Om det nu abra ville bli lite lagom varmt.

2009-06-12 @ 14:40:52
URL: http://coffeechic.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Hej igen!



Jag menar inte att man har exakt samma stil från tonåren till döden. Men jag tror i mångt och mycket att grunden är densamma. Om man verkligen hittat sin stil kan man inte hoppa på en massa trender bara för att det råkar vara coolt. Jag kan se tillbaka på min stil i flera år tillbaka och tänka att jag verkligen gillar den och att jag hittat hem. Jag är idag 22 år och förstår själv att min stil inte kommer vara identisk under alla år. Men den har ett samband och en gemensam grund i färgval, material och andra saker som jag gillar. Det jag vill få fram är att även om exempelvis Bruce Springsteen eller Gwyneth Paltrow förnyar sina garderober så är stilen ganska lik från år till år. Man kan kolla på ett kort från tio år sedan och se att stilen är densamma.



PS. Mina första slitna jeans köpte jag i sjuan. Det är snart tio år sedan och antalet slitna jeans jag haft sedan dess är många, så jag vet att jag trivs i dem. Det samt vita linnen, klänningar och snygga skinnjackor är stapelvara i min garderob och har varit det länge.

2009-06-12 @ 15:49:58
Postat av: Josefine

åh, hon är duktig Phoebe Philo. Jag tror att det där kan bli riktigt bra.

2009-06-12 @ 15:52:16
Postat av: frida

Synes det er veldig mye Kate Lanphear over disse bildene - referanser til mange av hennes antrekk og stil generelt. Veldig fint og rent - men jeg som har litt former lurer pa hvor kledelig det er for meg. Er redd for a se ut som en 80-talls tante, spesielt i sanne bukser som er vide oppe og smale nederst..

2009-06-12 @ 15:54:42
Postat av: annahita

det ser riktigt lovande ut.

2009-06-12 @ 21:31:08
URL: http://whinar.se
Postat av: CrimsonAnna

Kul med olika smak-jag tycker det ser urtråkigt ut

2009-06-13 @ 09:21:43
URL: http://www.metalanna.blogspot.com
Postat av: sandra

Du anonyma som undrar vad det kan tänkas finnas för "vetenskapliga bevis" till att det man anser "snyggt" förändras genom tiderna, jag föreslår att du studerar t ex etnologi eller konstvetenskap.

2009-06-13 @ 10:46:58
Postat av: Rebecka

Har svarat men kommentaren blev inte publicerad...



Visst kan stilen förändras men jag tror att grunden är densamma. Kolla på ikoner som Gwyneth Paltrow eller Bruce Springsteen. Man kan se flera år gamla kort på dem och stilen är densamma. Och alla designers har ju sitt formspråk som inte förändras extremt mycket.



PS. Mina första slitna jeans köpte jag i sjuan. Är 23 idag, så jag vet vad jag gillar. Genom att känna sin stil kan man spara mycket pengar och slippa huvudvärk!

2009-06-14 @ 10:39:10
Postat av: Ms Shallow

Yes- snygga byxor! Hoppas bara att denna sorts välskräddade byxor letar sig ut i affärerna.

2009-06-14 @ 17:03:00
Postat av: Fredrik

Rebecka:

Släng inte jeansen. Köp bara nya fräscha. Ha kul med kläderna, man har bara ett liv.

2009-06-15 @ 00:27:53
Postat av: Passepartout

den där kollektionen är fantastisk!

2009-06-15 @ 08:46:42
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: chanel bracelet gold

I wanted to thank you for this great read!! I definitely enjoying every little bit of it I have you bookmarked to check out new stuff you post.

Postat av: supra trainers

Bruce Springsteen. Man kan se flera år gamla kort på dem och stilen är densamma. Och alla designers har

2012-02-20 @ 01:53:41
URL: http://www.supraskytoptrainers.co.uk/
Postat av: beats by dre cheap

I also run a website and if you want to ever serious in doing a bit of visitor writing for me if possible feel free to let me know, im always look for people to check out my weblog. Please stop by and leave a comment sometime!

2012-06-07 @ 07:32:15
URL: http://www.cheapdrdrebeats.biz/
Postat av: christian louboutin online shop

The first problem from yourself to blame, don't a constipation is strange earth have no gravity.

Postat av: michael kors factory outlet

Every time the morning wake up just know the evening want to go to bed early.

2012-07-11 @ 11:19:08
URL: http://www.michaelkorsoutletdiscount.com/
Postat av: michael kors factory outlet

Every time the morning wake up just know the evening want to go to bed early.

2012-07-11 @ 11:20:43
URL: http://www.michaelkorsoutletdiscount.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links