header to ads



Louboutins "vanitaskampanj"

Reklamkampanj från Louboutin, klockren Vanitas-pastisch

Jag har alltid varit lite fascinerade av så kallade
Vanitas-stilleben och har under en period haft en tanke om att det vore roligt att göra ett accessoarstilleben i Vanitas-stil. Nu verkar det som om Louboutin har hunnit före mig med den ideén. Deras senaste kampanjbild är ju en klockren Vanitaspastisch.


Stilleben av Pieter Claesz, 1630

Ytterligare ett exempel på Vanitasmotiv, av Edward Collier

PS. Nu hoppas jag på att Prada gör en höstkampanj i Danse Macabre-stil. Det hade varit något...

Kommentarer
Postat av: R

Hur vet du så mycket? är grymt impad

2009-06-03 @ 12:54:05
Postat av: Magda

Men det finns ju massor av annat att använda (i accessoarstilleben menar jag), det hade till exempel varit fint med ett Morandiinspirerat jobb med alla nudefärger som man ser överallt:



GiorgioMorandi_Naturamorta_1956.jpg" rel="nofollow">http://english.mart.trento.it/UploadImgs/303GiorgioMorandi_Naturamorta_1956.jpg



Men vanitas är mycket snyggt!

2009-06-04 @ 10:31:52
Postat av: sandra

smart och en känga (hehe) till alla ytliga dårar. "du kan ingenting ta med dig dit du går".

2009-06-13 @ 10:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links