header to ads



Trendrapport från Style.com


Bild:
Style.com

Style.com har sammanställt deras säsongsbaserade trendrapport. Vill man veta vad som komma skall gör man rätt i att ta en titt, de brukar veta vad de pratar om. Eller deras förutspåelser brukar i vilket fall som helst leda till att det blir någon form av självuppfyllande profetia. Bara det faktum att trenden nämns på Style.com gör det troligt att det är just en trend som det kommer att bli (hänger ni med?). Trenderna som de tar upp är iallafall:
  1. Depression chic
  2. Geometry lessons
  3. Goddess worship
  4. Marrakech express
  5. Sporting goods
  6. Trash and vaudeville
Personligen tror jag att det vi kommer att få se mest av på gator och torg är:
- "Trash and Vaudeville" - Den billiga white trash looken är verkligen något som många valt att ta till sig. Mycket kan vi säkert skylla/tacka Alice Dellal och co för.
- "Marrakech Express" - På vår/sommar-halvåret är det förvånansvärt många som vill känna sig lite lyxigt exotiska i tunikor och stora guldsmycken. En charter till Marrakesch gör vem som helst till en lyxig arabisk prinsessa, eller?

Själv känner jag mig mest svag för trenden "Geometry lessons".

Kommentarer
Postat av: Sanne

Jag gillar "trash and vaudeville", det är riktigt snyggt så länge det inte går till överdrift :))

Postat av: Mimo (fashion stylist i Paris)

Haha, jag håller med om att det alltid är som en självuppfyllande profetia. Mest av allt anammas det ju inom den svenska modebloggsvärlden. Alla jagar efter det som listats.

2009-01-14 @ 17:17:27
URL: http://mimostyle.webblogg.se/
Postat av: Passepartout

det där måste jag kika in.

2009-01-15 @ 07:07:43
URL: http://passepartout.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links