header to ads



Semesterunderhållning


Än är julsemestern inte riktigt över (för min del iallafall). Just nu känns det som om jag skulle kunna vara hemma i all evighet så länge bra böcker och intressant film fanns att tillgå i oändliga mängder. Men varför inte kombinera nytta med nöje. Den senaste tiden har en rad intressanta modedokumentärer lanserats. Lagerfeld Confidentiel som följer Karl Lagerfelds spektakulära och annorlunda liv både som privatperson och i hans yrkesroll. Marc Jacobs och Louis Vuitton ger oss chefdesignern bakom ett av världens mest välkända lyxmodehus, Marc Jacobs. Sist men absolut inte minst - kritikerrosade dokumentären om Valentino "Valentino the last emperor" (har dock inte kommit på DVD än så vitt jag vet). Ikväll blir det Lagerfeld Confidentiel för min del (efter ett biobesök för att se Australia). Jullov - Älskart (som man tydligen säger).

Kommentarer
Postat av: tuzz

Vill också se Australia :)

Postat av: Ida

Lagerfeldfilmen såg jag för något år sen för att min fd kollega hade fått den med en fransk tidning. Det var rätt bra om jag minns rätt. Kom ihåg att jag tyckte han var sympatisk... Australia har jag dock inte sett ännu men den verkar mkt bra.

2009-01-03 @ 17:31:37
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: Mimo (fashion stylist i Paris)

Jag har sett Marc Jacobs filmen och den är väldigt rolig eftersom man verkligen får följa MJ i hans arbete. Du får gärna ge utlåtande om de andra filmerna!

2009-01-04 @ 12:24:11
URL: http://mimostyle.webblogg.se/
Postat av: Carro

Vart får man tag på dessa filmer? :)

2009-01-05 @ 10:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links