header to ads



En kort fråga

Alexa Chung för Pepe Jeans S/S 10

Varför väljer man att ha en populär stilikon som Alexa Chung som frontperson i sin kampanj när man sen väljer att styla henne i någon ful och töntig stil som som hon aldrig skulle kännas vid i vanliga fall. Kids som gillar Alexa gillar henne för hennes stil så jag förstår inte hur modemärken kan vara så dumma att de tror att de kan sätta på henne vad som helst och att ungdomarna sedan ska tänka - Ah, det där måste jag ha för Alexa har ju på sig det.

Detta är ett mycket vanligt fenomen (det finns värre exempel än detta) och jag vill veta hur marknadsföringsmänniskorna tänker! Är det inte bättre att välja en frontperson vars stil faktiskt stämmer överens med varumärkets?

Kommentarer
Postat av: Marina

Det här handlar ju inte om att varumärket vill ha någon som representerar deras stil, utan mer någon som kan sälja deras kläder. Och visst, alla som tycker om Alexa är inte dumma men det finns säkert 14 åriga brittiska flickor som ser henne för Pepe Jeans och köper deras kläder på grund av det, precis som de vill. Valentino känns inte särskillt Dree Hemingway heller, men hon är ett stort namn nu och dem utnyttjar det.

Tråkigt nog är det sällan vi ser en modell/kändis representera något de verkligen står för.

Postat av: hotspot

Marina: Du har förstås rätt men jag tycker att det är märkligt att konsumenterna inte reagerar och ser igenom sånt... Självklart förstår även jag att det är någon form av renommésnyltning som Pepe är ute efter och om det funkar så är det förstås inga konstigheter. Det är nog snarare så att jag är förvånad över att det funkar...

2009-12-15 @ 12:56:31
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Vad var det för fel på de kläderna Alexa har på sig där?

Det är väl bra marknadsföring att ha Alexa? Om man är en stilikon kan man väl få en sopsäck att se bra ut? Eller?

2009-12-15 @ 13:00:48
Postat av: hotspot

Emelie: Det kanske bara är jag som tycker att kläderna i annonsen känns väldigt icke-Alexa?!?

2009-12-15 @ 13:15:25
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Stay Inside

Jeansshorts, tshirt, halsduk och skinnjacka låter väldigt alexa men i det här fallet känns det inte så. Thisrten är alldeles för tajt! Skorna kanske..ifall de vart svarta

2009-12-15 @ 13:27:17
URL: http://stayinside.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag undrar hur Alexa tänkte när hon ställe upp för Pepe Jeans. Hon måste ju ha insett att hon inte kan representera det märket i enlighet med sin egen stil. Men det är väl pengarna som gör att hon väljer att bortse från sin egen stil.

2009-12-15 @ 19:31:00
Postat av: Sara

Stilen hos Pepe jeans är verkligen inte Alexa!! Förresten vem minns inte Sienna Miller för JC, ryyys!!

2009-12-15 @ 21:42:15
Postat av: Emma

Ehh. Jag tycker inte att det var något större fel på kläderna. Känns ganska Alexa tycker jag, fast det är klart...hon har aldrig varit någon favorit för mig, så har väll inte sådär asbra koll på henne.

2009-12-16 @ 01:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links