header to ads



Vad som komma skall!


Bild: Preen S/S 09

Något av det roligaste med de internationella modeveckorna är att de fungerar som en kristallkula in i framtiden. Vissa saker har man kanske själv haft på känn att de är på gång och när man ser det på catwalken kan man tolka det som en bekräftelse på att man var rätt ute.
Min intuition har under en period sagt till mig att snörade effekter (som korsettsnörning) är något som kommer att komma tillbaka i olika former. Under en längre period har snördetaljer förknippats med, vad man med en elak tunga, skulle kunna kalla "white trash-mode" som ofta återfinns i billighetsbutiker som inte helt sällan är belägna nära centralstationen i många storstäder. Att det var ett bra tag sedan som snördetaljer hade ett anseende på catwalken bidrar, kanske något motsägelsefullt, till utsikten att det kommer att bli nästa heta grej. Vi har ju under en period sett det på skor så det är onekligen inte helt långt bort... Själv känner jag dock: inget för mig.

Kommentarer
Postat av: Fredrik Frisörem

coolt

Postat av: Malena

Fortfarande för mkt white trash för mig...

2008-09-08 @ 14:56:07
Postat av: Evelina

Det kommer aldrig gå hem för mig. Hatade det när det var 'inne' för ett antal år sedan. Minns att det fanns en hel del sådant på byxor, i stället för gylf och i slutet av byxbenet på sidan. Och på tröjan ifom av v-ring med snörning. Usch, hemskt! Känns som det tog ett tag att få bort de allra mesta utav de plaggen (även om de aldrig försvinner helt) och nu ska allt dyka upp igen. Bara att hoppas att de allra flesta delar min åsikt och bojkottar snörningen.

2008-09-08 @ 16:05:31
Postat av: hotspot

Evelina: Även jag känner att det känns svårt, väldigt svårt. Ja ja ja, de t-shirtarna minns jag, jag minns framförallt hur oförståeliga jag tyckte att det var.

2008-09-08 @ 16:18:29
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Nej usch :/ Var det inte runt 2002-03 det var väldigt mycket sådant? Kommer ihåg den v-ringade tröjan med snörning, hade flera par sådana, uh :S

2008-09-08 @ 16:56:47
Postat av: target

tror du har helt rätt i det där. Dock är det lustigt att en sån design i teorin kan verka så intressant/bra/kul men i praktiken i princip alltid faller. Även om Preen står för den. Kanske behövs en Prada för att det ska bli ngt av det ;)

2008-09-08 @ 17:14:21
Postat av: Line

Nope, snörning blir nog ingenting för mig, får hemska flaschbacks till mellanstadiet och de "coola" 6:orna iklädda Taxi -kläder, oftast med någon form av snörning inblandad;)

2008-09-08 @ 17:59:10
URL: http://www.vintageandstardust.blogspot.com/
Postat av: sandra

kul blogg du har! så roligt att kika in ! :)

2008-09-09 @ 19:41:03
URL: http://sandrarogers.blogg.se/
Postat av: nina

Kaxig klänning! :D

2008-09-13 @ 19:20:26
URL: http://lifebylinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links