header to ads



Eley och Kishimoto har gjort sitt för Cacharel

Bild: Fotad av mig på Cacharels S/S 09-visning under London Fashion Week

En av de roligaste visningarna som jag gick på under London Fashion Week var Cacharel. Mark Eley och Wakako Kishimoto (kända för egna märket Eley Kishimoto) blev nyligen utnämnda till chefsdesigners för Cacharel men efter bara två kollektioner (FW 08 och SS 09) får rensa skrivbordet. Anledningen sägs vara en dispyt kring vilken kreativ riktning märket ska ta. Kan det vara så att VDn, Jean Bousquet som är grundade och orginaldesigner av märket, har lite svårt att släppa taget?
Som vanligt ska det bli spännande att se vem som blir ersättaren. Jag gillar Eley och Kishimoto även om deras estetik kan vara i det naivaste och barnsligaste laget för min smak. Det vore kul med ett lite vuxet, kvinnligt och något mer sofistikerat Cacharel.

Kommentarer
Postat av: Ida

Förvånande, jag tyckte de gjorde ett ganska bra jobb. Spännande vem som tar över. Hoppas det blir nån helt annan nu... Det kanske kändes lite konstigt att gå från Clements Rebeiro-paret till relativt likartade Eley Kishimoto-paret.(Kul att stora grova Mark blev Mary, ibland slinter fingrarna på de mest roande sätt :) )

Postat av: hcgb.blogg.se

Vi är för närvarande mycket mer aktiva än vad du är

2008-11-19 @ 14:19:49
URL: http://hcgb.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tyckte om det "barnsliga" men det kan ju inte gå helt åt fanders med ersättaren (vem det nu än blir), så det ska bli spännande att se vad det blir för något hädanefter.

2008-11-20 @ 09:15:17
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: Poppe

Hon ser då inte ut att må bra.

2008-11-21 @ 17:28:23
URL: http://poppe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links