header to ads



Upprättelse

image2276
Elin på
Östersunds-posten mailade mig och tipsade om en uppföljningsartikel angående Marc Jacobs Scarfstöld. Jag drar en lättnadens suck över att Göran Olofsson från Linsell har fått den upprättelse som han förtjänar! Göran är dock allt annat än bitter och sväljer gladeligen förklaringen "misstag i hantering". Scarfen ska enligt uppgift ha hittats på en loppis i USA och det är tydligen efter det den totala förvirringen inträtt, så till den milda grad att man helt missade att man kopierade loppisfyndet rakt av.

Själv är jag mer än måttligt nyfiken på vad det rör sig om för summor...

Kommentarer
Postat av: ediot

ja verkligen. man undrar vad den nätta summan i ersättning blev...

Postat av: Emma

Jag hoppas han fick bra betalt ivargefall

2008-03-05 @ 15:47:42
Postat av: the mediterranean style

marc jacobs sjunker sakta i allas ögon

2008-03-05 @ 15:47:56
URL: http://winterdiaries.blogspot.com
Postat av: Lina

Spännande! Jag är också intresserad av vad för summor det rör sig om men det kommer man säkert inte få veta.

Titta järna in på min blogg, lastyle.blogg.se

//Lina

2008-03-05 @ 15:50:10
URL: http://lastyle.blogg.se
Postat av: Lisa

Måttligt intresserad betyder ju att man inte är intresserad alls...

2008-03-05 @ 16:25:31
Postat av: hotspot

Ediot: Jag med...
Emma: ja det hoppas jag verkligen också så de inte blåste honom :)
the mediterranean: Jag är benägen att hålla med
Lina: Nej det kommer man nog inte...
Tyvärr :)
Lisa: Måttligt intresserad betyder att något/till viss del intresserad (inte att man inte är intresserad alls) och jag skrev att jag är MER än måttligt intresserad - alltså mycket intresserad!

2008-03-05 @ 16:32:12
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anette

Kul att han får ersättning och kan bara hålla med om att jag är nyfiken på hur mkt han fick ;)

2008-03-05 @ 17:20:03
URL: http://nettansliv.blogg.se
Postat av: Madicken Karamell

Tyvärr, jag har svårt att tro att han fick mer än 200 000 SEK. Kanske hälften eller ännu mindre.

2008-03-05 @ 21:09:30
URL: http://madickenkaramell.blogspot.com
Postat av: Madicken Karamell

Jag är jurist by the way...

2008-03-05 @ 21:10:12
URL: http://madickenkaramell.blogspot.com
Postat av: ej jurist

Madicken: Jurist i Sverige? Jag tror det är mer än 100´för de är livrädda att hamna i en domstol (då de inte kan vinna) och de vill också att stormen skall blåsa så fort som möjligt för att folk skall börja älska Marc Jacobs igen (för hans varumärke har fått sig en törn så mycket är säkert). Det sista de vill är att ha en utdragen process då alla ser hur onda LVMH gruppen är som ger sig på den lilla familjen i det pyttelilla landet... därför tror jag de gav honom ett ganska bra erbjudande. Inte ekonomiskt oberoende som han uttryckte själv, men ändock bra!

2008-03-06 @ 00:09:13
Postat av: Maria

Men är det bara jag som tror att detta är ett på förhand uppgjort pr-trick som genererar publicitet till Marc långt mycket mer värt än det "skadestånd" som den svenske mannen får?

2008-03-07 @ 09:37:29
Postat av: cheap Burberry hobo bags





Keep in mind that all of the reports seem to have somewhat different opinions, although they do seem to agree on some common results.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links