header to ads



Exempel

Samtliga fyra designers som jag valde ut i tävlingen har gått till historien för deras signifikanta designuttryck och vågade modeinnovationer som inspirerat många efterföljande designers. Nedan ger jag er några talande exempel:

image2275
Christian Diors "New Look" kastade omkull modevärlden 1947, vida kjolar och smala midjor blev högsta mode.
Cristobal Balenciaga var mannen som tog fram cylinderformen och cocoonsilhuetten som har kopierats och modefierats i oändlighet.
Paco Rabanne gjorde sig ett namn på mer eller mindre en design. Miniklänningen med överdimensionerade metallplattor/paljetter
Thierry Mugler
gav getingmidjan, futuristiska rustningskreationer och de skarpa axlarna ett ansikte - "fetischmode". Alexander McQueens design har ofta drag av Thierry Mugler, se F/W 07-kollektionen.

Kommentarer
Postat av: catharina

Det är 50-tal till hösten, va?! Har känningar i ådrorna!

2008-03-05 @ 11:23:26
Postat av: twices

mode, mode. Haha jag ser inget fint i det, eller fast det är ju olika men de mesta ser ¨bara konstigt ut.. menmenm, det är väl som med modern konst och modern musik antar jag

Postat av: emma

ha en bra dag:)

2008-03-05 @ 13:58:34
URL: http://styleby.blogg.se
Postat av: Veronika

Jag har jagat både länge och väl efter Vogues moderepotage med temat ballerina. Vart går det att få tag på dessa underbara bilder?????

2008-03-05 @ 14:08:18
Postat av: Emmy

Hej!
Jag undrar om du Karolina, eller kanske någon annan, har beställt från Strawberrynet? Hur fungerar det i så fall? Det står på hemsidan att man ska slippa tull men nu blev det både tull och postens avgifter, så i slutändan blev ju allt mycket dyrare.

2008-03-05 @ 14:18:49
Postat av: hotspot

catharina: Visst kan man se influenser av 50-tal men jag skulle säga att våren 08 är en eklektisk mix av olika årtionden och stilar
twices: Då ser du och jag på det på väldigt olika sätt :)
emma: ?
Veronika: Dessa bilder letade jag efter i timmar igårkväll och hittade dem på massor av olika ställen. Mitt bästa tips är att googla, leta och googla igen...
Emmy: Jag har gjort det, fick också betala tull. Tydligen kan man dock skicka "tullkvittot" till Strawberrynet och få tillbaka pengarna, något jag aldrig har provat själv men som jag hört att man kan göra

2008-03-05 @ 14:38:52
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Disa

Ja OJ vad du satte mig på plats med Thierry Mugler-skapelsen i den senaste tävlingen! Kul att se en tävling som inte är lite väl lätt för en gångs skull, när du lottar ut något så fint så var det helt rätt tycker jag! Go Karolina - fram för mer riktiga modekunskaper :D

2008-03-05 @ 14:49:54
Postat av: Sandra

Chanel som jag trodde ang 3:e bilden var det inte alls i närheten av med andra ord :( Dålig koll.

Postat av: Burberry bags for sale



I really like the fresh perpective you did on the issue. Really was not expecting that when I started off studying. Your concepts were easy to understand that I wondered why I never looked at it before. Glad to know that there’s an individual out there that definitely understands what he’s discussing. Great job



2011-09-17 @ 12:43:03
URL: http://http://www.topburberrystore.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links