header to ads



Semester hägrar


Bild: Make-up-Lisa sminkar Anna i bakluckan på bilen

Jag kom precis innanför dörren. Jag har varit ute och plåtat modejobb på stan hela dagen idag och det känns. Tack och lov så ska jag åka till landet imorgon för en veckas semester (först måste jag bara avsluta en lång lista med jobb ikväll). Jag behöver verkligen lite rehabilitering, det känns som om flytt och renovering i kombination med jobbstress börjar ta ut sin rätt. Jag är på väg att gå in i någon form av senilstadie där jag inte ens kan slutföra en tanke - så trött är jag.

Med andra ord kommer det nog att bli lite glest med inlägg på bloggen närmsta veckan men jag lovar att snart komma tillbaka full av liv och vitalitet.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hoppas du får en superhärlig semester! Känner igen det där med att inte kunna slutföra tankarna, som tur är är det dags för semester för min del också snart!

2008-07-24 @ 20:25:20
Postat av: Chewing Guns

Aloha girl! –



Humorbloggen som diskades på metro för att den var FÖR framgångsrik är tillbaka!



På 6 dagar skrämde vi skiten ur gratistidningskrängarna med vår framfart och nu har vi startat

om på nytt.



Drop by anytime och ha en grymt trevlig sommarkväll!



Chewingguns – ”vi äter oss hellre mätta än ser våra barn svälta”

Postat av: Irja

MEN OOOOORKA!!!! SLUTA ANVÄND FLICKOR TILL "MODELLER" SOM INTE ENS GÅTT UT GYMNASIET!!!!!!! Karolina, nästa gång kräver du att ha en modell med BMI över 18,5. Något annat är befängt. Förstår du inte att du direkt promotar den sjuka modellbranschen genom att jobba med såna här modeller?

2008-07-25 @ 17:06:42
Postat av: hotspot

Irja: Ja då blir bara problemet att det inte finns några kläder att ha med i reportaget då alla provstorlekar är 34 eller 36... Anna som jag jobbade med häromdagen är smal, absolut, men asolut inte sjukligt. Jag förstår inte nutidens hets mot smala personer. Jag tycker att det är hemskt att folk tar för givet att någon är sjuk och onormal när personen är smal? Det finns naturligt smala personer, precis som det finns naturligt kurviga. Det ena är inte bättre eller sämre än det andra.

2008-07-27 @ 10:56:55
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Irja

Tack för ditt svar Karolina. Jag vet att provstorlekarna inte är större än så - men ärligt talat - det är väl inte därför som de flesta modeller är smala? Jag känner till Anna A sedan länge och vet att hon är naturligt smal, hon är söt och har ett typiskt svensk modellutseende. Men. Anna är så ung. Varför inte ta någon utan orört dockansikte och underviktigt BMI? Att det så ofta används småflickor. Jag har själv erfarenhet av modellbranschen och är född samma år som Anna och är precis lika smal. Jag slutade jobba som modell för ett år sedan, det finns så mycket bättre saker jag som sextonåring kan syssla med.



Karolina. Du förstår inte nutidens hets mot smala personer. Jag vet, jag avskyr att få kommentarer som "du är så smal". När jag modellade debuterade min ätstörning. Aldrig har det varit så bra att inte äta som när jag var modell. Aldrig har jag varit så olycklig. Jävla skitbransch.

2008-07-28 @ 12:24:54
Postat av: winli

Where there is a will,there is a way! I believe!

Postat av: winli

Where there is a will,there is a way! I believe!

Postat av: winli

Where there is a will,there is a way! I believe!

2010-08-11 @ 11:34:51
URL: http://www.eluxurysall.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links