header to ads



It's all over!


Så var det över för den här gången, något som jag nästan (!) är glad för. Jag är helt slut, helt slut! Idag hade jag tänkt att jag skulle vara en duktig bloggerska eftersom jag inte har varit det de senaste dagarna men... det har blivit strul med några bilder till ett jobb som jag lämnade till DN inatt så troligtvis måste jag kasta mig iväg dit snart.
Modeveckan var iallafall fantastisk! Jag försöker ge mig på någon form av kort summering:

- Veckans bästa:
Utan tvekan Minimarket som imponerade stort med en otroligt genomarbetad och vacker kollektion som höll oerhört hög nivå även med internationella mått mätt. Tack för en fantastisk visning!
- Veckans sämsta: Det är faktiskt otroligt svårt att komma på något som var riktigt dåligt, och det säger jag inte för att vara snäll. Jo förresten, om jag måste hitta något att "klaga" på, kanske den absurda trängseln på Bon-festen och att drinkarna tog slut snabbare än snabbt.
- Vad pratar man om på en modevecka: Veckans vanligaste mening som utbyts måste vara "Ska du gå på XXX". Jag vet inte hur många gånger jag ställt och blivit ställd den frågan under de senaste 3 dagarna.
- Veckans vackraste: Carins utomhusvisning blev en succé. Trots ostadigt väder under hela veckan bestämde sig solen att visa sig från sin bästa sida. Stockholm var som när det är som vackrast - magiskt! Var ni där?
- Veckans roligaste överraskning: Coco Summer som spelade och sjöng på Hopes visning. Hon var fantastiskt duktig, cool och snygg!
- Veckans trevligaste: Personer som jag har otroligt stor respekt för har ofta en konstig inverkan på mig, jag blir nervös och blyg när jag hamnar i deras direkta närhet. När Johnny Johansson helt otippat slår sig ner vid vårat bord på Acnes middag blev jag onekligen lite stirrig. Det visade sig dock att han var världens kanske trevligaste och ödmjukaste person så nu behöver jag inte vara "rädd" längre. Skönt!
- Veckans bäst organiserade: Filippa K är överlägsna när det gäller struktur och ordning. Allt går ofta snabbt och smärtfritt och alla möter en med ett trevligt leende (trots det faktum att de troligtvis är så sönderstressade och nervösa att de håller på att gå av).

I LOVE FASHION WEEK!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fort det har gått! Så mycket intryck! Håller med om att pärondrinkarna tog slut alldeles för fort. Ville man ha något fick man armbåga sig fram till baren... :)

2008-07-03 @ 11:31:14
Postat av: fashiondarling

Vad fort det har gått! Så mycket intryck! Håller med om att pärondrinkarna tog slut alldeles för fort. Ville man ha något fick man armbåga sig fram till baren... :)

Postat av: Ida

Men de där "kändisarna/designers" är ju vanligt folk de med. Jag brukar dock bli väldigt öppen och pratig när jag möter folk jag tycker är coola.. haha fast sån är jag ju i alltid.. hm...



Känns som det gick snabbt.. veckan.. eller halva veckan som det faktiskt var. Då får vi räkna med mer uppföljning snar här eller.

2008-07-03 @ 11:48:30
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: hotspot

fashiondarling: Ha ha, ja mer pärondrinkar till modefolket :)

Ida: Jo det är så klart, men jag blir ändå lite "starstrucked" när jag träffar folk som jag tycker är fantastiskt duktiga och som jag har otrolig respekt för proffesionellt. De behöver inte varit någon kändis eller superstor, det räcker med att jag beundrar dem och jag blir lite pirrig och kollrig. Samma sak kan hända när jag träffar onaturligt vackra människor.

2008-07-03 @ 11:54:58
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Nina

gud så kul med modevecka, jag önskar att jag vore inbjuden.

Men jag får lite miu miu s/s 08 av minimarket bilden där, tänkte bara du ville veta. =) ha en bra dag

2008-07-03 @ 12:05:34
URL: http://lilldabz.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh vad jag älskade Carin Westers visning. Det är så kul när någon vågar ta ut svängarna och skilja sig från mängden. Den var helt otroligt vacker!

2008-07-03 @ 12:23:34
Postat av: angelica

XXX?

2008-07-03 @ 12:33:37
Postat av: hotspot

angelica: ja xxx som i - byt ut mot valfri visning, fest, möte osv

2008-07-03 @ 12:41:05
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Hedda

Jag tycker Carin Westers visning var intressant eftersom den är den enda som är öppen för allmänheten. Berzelii Park är en så fantastiskt vacker visningsplats.

2008-07-03 @ 12:59:37
URL: http://sorbonne.blogg.se/
Postat av: M a l i n - L i v i n g r o o m

härligt det står DN va.. :)

2008-07-03 @ 21:38:08
URL: http://livingroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links