header to ads



Elizabeth and James; by Mary Kate och Ashley Olsen

image2219
Bild: Kläder från nya märket Elizabeth and James av Mary Kate och Ashley Olsen

För något år sedan släppte de (ö)kända systrarna Olsen deras första klädkollektion för det egna märket The Row. Nu är det dags för en ny sportinfluerad kollektion för deras nya märke med namnet Elizabeth and James, det efter systrarnas äldre bror James och yngre syster Elizabeth. Kollektionen kommer att finnas i butik i höst och enligt systrarna själva är den skapad för en sofistikerad ung kvinna som har en lekfull sida men som ändå vill vara chic. I jämförelse med de extremt dyra kläderna från The Row kommer priserna på plaggen från Elizabeth and James att vara överkomliga, en t-shirt kommer att kosta ca 300 kr och en fuskpäls runt 3500 kr.

"It's a sophisticated, but a smart, shopper. It's someone who understands the design aspects of fashion [and] the designer product, but also doesn't want to pay designer prices,"

Ashley Olsen

Kommentarer
Postat av: shoebox

Hmm, det låter ju bra! Och att döma av bilderna så ser det ju bra ut också. Och 300 för en T-shirt är ju inte så farligt!
Tror du det kommer att gå få tag på plaggen i Sverige?

Postat av: Frida & Fabulous

Spännande! Och bra priser.

2008-02-14 @ 19:39:56
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Fredrik Inredning & Mode

snyggt

2008-02-14 @ 20:34:13
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se
Postat av: linnea.

underbart, i love it!

2008-02-14 @ 20:35:26
URL: http://linneaah.blogg.se
Postat av: shifte

ser helt okej ut :)

2008-02-14 @ 20:43:43
URL: http://shaft.blogg.se
Postat av: Lisa

Snygga kläder ju, ser spännade ut ;)

2008-02-14 @ 21:12:22
URL: http://theoneiam.blogg.se
Postat av: Eyra

Låter ju kul!
Tyvärr hinner jag inte läsa så många modebloggar som jag vill, men följer din och några till i alla fall. Jag har inte möjlighet att köpa så mycket från net-a-porter och liknande ställen men brukar gilla Odd Molly´s tunikor, toppar och koftor. Klär mig mest från Acne och Filippa K och det behöver ibland lättas upp lite om du förstår hur jag menar.
Något som slagit mig är att INGEN av de bloggar jag läser brukar ens nämna Odd Molly, vad tror du det beror på?

2008-02-14 @ 22:01:57
Postat av: S

Det enda jag ser är deras ben och önskar att mina oxå bara kunde förlängas och smalna av bara sådär över en natt :/

Postat av: Lolllo

ser ut att vara fina kläder! skorna var ju fina med men dte är ju Louboutin. annars var shortsen superfina!

2008-02-14 @ 23:38:37
URL: http://www.confessionsbyme.blogg.se
Postat av: nina

det där pressmeddelandet var ju det löjligaste jag läst. får dom helt fria händer av sin publicist eller?
för det första finns det absolut inget motsättande i sophisticated och smart. det framgår inte alls att smart syftar på att kunden är ekonomiskt smart (vilket jag antar är meningen pga nästa mening). därför ser men:et helt malplacé ut. sen att lägga in ett ", but a ...," ser bara ut som ett pretantiöst och misslyckat försök att skriva korrekt. "sophisticated and smart shopper" eller "sophisticated but smart shopper", men då vill jag byta ut smart. möjligtvis ett komma mellan sophisticated och but för att betona men det är MKT bättre utan. efter det: ".., but also doesn't want to..." som bara är tokfel. ta bort also.
dessutom vet jag inte riktigt med att använda "designer prices" i det här samanhanget. DELS så blir det som att dom skiljer sin egen produkt från "designer"-produkter, vilket blir väldigt konstigt eftersom "designer-products" används som ett positivt laddat ord i först halvan av meningen. dels så spelar dom in på bilden av att alla kläder som är designade (egentligen, WTF? ALLA kläder är designade till viss grad) och välgjorda är jävligt dyra och det stämmer ju inte och det är en kass inställning som många har, speciellt i usa.
det hela sticker i mina ögon men alltså nu fattar jag inte varför jag skriver så mkt om det här, det är inte ens så att jag är genuint upprörd utan bara förvånad och lite lite äcklad. haha, jag som inte ens skrivit en enda kommentar här innan. vafan!?

2008-02-14 @ 23:47:28
Postat av: Mariah

Hej Karolina!
har du ngn aning om vad det är för brun stor väska Carolina Gynning äger? Vet inte om du sett hennes program.....ngn annan som vet kanske???
Tack för en fin blogg....
M

2008-02-15 @ 09:19:00
Postat av: Ida

Såg ju rätt okej ut gillar luvsaken. Krävs nog en pyttetvilling för att bära de där shortsen :)

2008-02-15 @ 09:19:13
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: B-M

Tycker att deras kläder mest är för folk som väger max 45 kg, typ.

2008-02-15 @ 09:27:46
Postat av: EyeOnBeauty

Snygga kläder:) Btw såg dig hos Malou nyss:) Ha en bra dag!

2008-02-15 @ 10:09:36
URL: http://eyeonbeautygirl.blogspot.com
Postat av: patsy

var kommer den lila klänningen/tröjan ifrån som du visade i morgonprogrammet med malou?

2008-02-15 @ 10:57:15
Postat av: M

The models look sick sick sick! Especially the one on the right! Äckligt.

2008-02-15 @ 14:35:15
Postat av: cecilia

men det här har ju varit ute jätte länge? deras vår kollektion kommer snart ut i butik tom ;)

www.elizabethandjames.us :)

2008-02-16 @ 10:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links