header to ads



Hysteriskt


Bild: Utförsäljning på +46

På förmiddagen begav jag mig till +46 lokaler på Kungsholmen för en utförsäljning som utannonserats. Jag gick aldrig in och det berodde i första hand inte på den närmast skrattretande långa kön utan det faktum att de tog 20 kr i inträde. Inträde, för att gå på utförsäljning? Har jag missat något, utförsäljnningar är inget nöje i sig, som att gå på bio eller en konsert, utan ett nödvändigt ont om man vill fynda avlagda plagg som märkena inte kan bli av med trots att de reats till 70%. Alltså inget man, enligt mig, borde ta inträde för, inte ens om summan kan anses modest.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Började undra, vad är det för plagg som är omöjliga att sälja. Ändock kan en lång kö med människor tänka sig att köpa dessa plagg!?

Postat av: Ida

Men inträdet togs för att man även fick se själva +46 utställningen. Det var så jag trodde det var. Tyckte nog att det var rätt okej grejer där.

2008-08-16 @ 19:35:33
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: hotspot

Ida: Aha om det var upplägget så känns det helt klart mer naturligt... Jag var ju som sagt var inte ens inne men vänner till mig shoppade på så det verkar ju ha varit skaplig utförsäljning.

2008-08-16 @ 20:03:29
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: stephie

Vill bara säga att din blogg är det bästa som finns! När jag klär på mig på morgonen tänker jag: vad skulle Karolina tycka om detta. Jag har själv en modeblogg. Den går väldigt bra och jag har många läsare. Men utan dig så hade jag aldrig startat den. Det är ifrån dig all min inpiration kommer ifrån. Min dröm är att få jobba inom mode, och även att få jobba med dig.

Hoppas du orkade läsa allt. Men allt stämmer faktiskt! Jag lovar!

Ha en underbar söndag!

2008-08-17 @ 00:47:29
URL: http://stephiesmode.blogg.se/
Postat av: Emma

Det var rätt gjort!

2008-08-17 @ 12:41:55
URL: http://emmmis.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fick just ett mejl från +46 att det varit 2300 besökare på utförsäljningen. Alltså en vinst på 46 000 kr i inträde. De tjänade en hacka. Smart.

2008-08-17 @ 14:54:57
Postat av: Anonym

Jenny: Girigt!!

2008-08-17 @ 16:32:22
Postat av: Jenny

Haha! Ja. ironin kanske inte framgick. Märkligt att folk gick med på det. Är utförsäljning den nya klubben?

2008-08-17 @ 19:29:40
Postat av: Cecilia/Fashion Affair

Men. Om märkena har utförsäljning med 50-90% rabatt så gör de ju väldigt lite vinst, om någon alls, på själva försäljningen av kläderna.



Men lokalen kläderna säljs i är garanterat inte gratis.

Inte heller personal, kontokortmaskiner, kassar, kvittoblock och annat som kan tänkas behövas.



Och förarbetet, bara att sno ihop ett event av den här kalibern kräver många arbetstimmar i anspråk. Så min spontana tanke är att inträdet nog gick till att täcka lokalkostnader och löner för +46:arna som anordnade hela eventet. Det kan väl inte vara för mycket begärt att folk som då får ta del av det pytsar en tjuga?

2008-08-17 @ 23:25:45
URL: http://blogg.stureplan.se/pub

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links