header to ads



L'Officiel

image2385
Bilder: L'officiel från 1951 och 1975

Ingen älskar tidningar som jag och nu har jag hittat en ny passion när nya nummer inte längre fyller mina behov. Häromdagen köpte jag två nummer av L'officiel från 1951 respektive 1975 på ett antikvariat. Fantastiskt roliga att bläddra i men även väldigt dekorativa att ha liggandes framme!
För att kunna beteckna sig själv som samlare behöver minst 100 exemplar av något, redan nu kan jag med råge betrakta mig själv som samlare när det kommer till tidningar at large men det är säkert bara en tidsfråga innan jag aspirerar på samlar-rollen även när det kommer till gamla nummer.

Kommentarer
Postat av: Nina

Gamla nummer känns mer inspirerande, eftersom modehusen influeras av
20-, 30-,40-,50-,60,70-,80- och 90-talet.

Postat av: Axxa

Min mormor och morfar har en postorderkatalog från 1936, den är jätterolig att bläddra i! Många av bilderna är ritade och proportionerna är helt galna - kvinnorna är små jämför med männen och har milslånga ben ;D

2008-04-20 @ 12:18:06
URL: http://www.axxa.devote.se
Postat av: nina

hejsan! jag samlar också på många tidningar, men vet inte riktigt hur jag ska förvara dom snyggt och prydligt, framme! jag vill gärna ha dom framme så man kan titta i dom när man vill, därför undrar jag hur du förvara alla dina tidnignar? :) kram

2008-04-20 @ 12:48:06
Postat av: Ia

Hej!

Jag undrar om du vet var jag kan hitta Blammo/Cheapo i Göteborg? Mer specifikt är jag ute efter deras brillor; "Nowayfarer". Jag dyker ned till Gbg på torsdag och skulle bli jätteglad om du vet var man kan få tag på dessa :)
Tack på förhand!

2008-04-20 @ 12:49:01
URL: http://virgo.blogg.se
Postat av: hotspot

Nina: Jag tycker att det är kul att se hur modefotografiet har förändrats/inte förändrats genom tiderna, samt som du säger se designen så som den faktiskt såg ut på den tiden
Axxa: Ja kroppen har ju förändrats med åren, vi blir bara längre och längre och större och större :)
Nina: I travar på golvet, he he :) Inte optimalt men just nu är jag så trångbodd :)
Ia: Sorry, har ingen aning. Har du kollat på nätet? Har de en hemsida så borde det ju stå att finna där

2008-04-20 @ 13:43:08
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Mimo

Så fantastiskt spännande!

2008-04-20 @ 16:10:18
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: Frida

Åh jag älskar också tidningar, om än inredningsdito. Har ett perfekt tips till dig som är modeintresserad. Har beställt en handväska till mina favoritmagasin (läs de senaste jag köpt) via Designonline.se
- ett ställ som jag ska ha vid sängen. Kolla in länken nedan, svensk design dessutom och hur söta som helst. Skulle passa dig som hand i handske eftersom tidningsställen har just handväskan som form. Lanseras nu i vår, 2008.

http://husmusen.blogg.se/2008/february/varnyheter-fran-malin-lundmark.html

2008-04-20 @ 17:56:03
URL: http://www.husmusen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links