header to ads



Hotspot Top 10 - Best dressed!

image1753

Här kommer den, listan på mina bäst klädda-favoriter. Alla har de avslappnade, personliga och naturligtvis fantastiskt tilltalande stilar. Att de även känns som coola och opretentiösa personligheter gör ju inte saken sämre. Jag har skrivit om samtliga förut men här kommer de listade:

1. Charlotte Gainsbourg - Min favorit alla kategorier,
Charlotte, måste naturligtvis hamna på första plats. Ni som läser bloggen vet att min besatthet har varit total en längre tid. Fransk, dekadent och estetisk.
2. Chloé Sevigny - Jag vet att jag är långt ifrån ensam om att beundra Chloé Sevigny. Hon är skön och så är det bara. Även när hon klär sig fult klär hon sig snyggt på något mystiskt sätt...
3. Kirsten Dunst - Kirsten lyckas trots storflmer som Spiderman att stå över den något uttjatade och opersonliga Hollywoodstilen som Lindsay Lohan är ett praktexempel på. Kirsten känns inte så LA helt enkelt...
4. Sophia Coppola - Sophia har varit något av en idol sedan Virgin Suicides. Här sträcker det sig mycket längre än kläder, här är det heal personligheten och begåvningen man vill åt. Det är inte för inte som hon är Marc Jacobs musa.
5. Vanessa Paradis - Jag har varit fascinerad av Vanessa sedan Joe le Taxi. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är med Vanessa som gör henne så vansinnigt tilltalande. Hennes stil stämmer inte alltid, eller väldigt sällan, överens med min egna men ändå är hon en av de vackraste och stilsäkra personer jag kan komma på.
6. Irina Lazareanu - Själv tycker jag att hon har gått om polaren Kate. Irina är helt klart coolaste katten i modesvängen!
7. Michelle Williams - Det är en tragedi att världens kanske bästa par har valt att bryta upp men Michelle klarar sig säkert galant utan Heath vid sin sida. Hon har kommit långt sedan Dawsons Creek är idag en av Hollywooods största skådespelartalanger (iallafall enligt mig). Hon har även visat att hon besitter vad vi brukar benämna som den goda smaken.
8. Kate Moss - Visst känns det lite trött men det vore löjligt att förneka. Kate är fortfarande snygg på alla sätt och vis!
9. Margherita Missoni - Jag gillar att Margeritha är som en liten Missoni-docka. Alltid sockersöt med vintage Missoni. Hurra!
10. Lou Doillon - Än har vi inte sett så mycket av henne här i Sverige men jag är övertygad om att hon besitter samma stilkänsla som sin syster Charlotte Gainsbourg.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Alla har verkligen något speciellt på sitt sätt! Saknar dock Camilla Belle, hon är en riktig toppenpingla..

Postat av: Ida

Många fina brudar.. Ja Kate kanske känns urtjatad men hon kan verkligen klä sig! Många ovan har dock rätt lika stil, men det behöver dock inte vara något negativt.

2007-09-17 @ 12:56:38
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: hotspot

Natalie: Ja eller hur. Ja Camilla hade kanske kunnat platsa. Ho kanske får komma på bubblar-plats :)
Ida: Ja eller hur! Ja kanske det, en stil jag gillar i sånt fall :)

2007-09-17 @ 13:09:21
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Inte Bridget

Charlotte rockar. Tänkte väl att Lou och Charlotte var lite lika, hahaha!

2007-09-17 @ 13:16:49
URL: http://intebridgetjones.blogg.se
Postat av: Diana

KUNDE INTE SAGT DET BÄTTRE SJÄLV! :D

2007-09-17 @ 13:30:27
URL: http://shapeupdressup.blogg.se
Postat av: hotspot

Inte bridget: Jag älskar charlotte, jag är kär i henne!
Diana: Ha ha, :D

2007-09-17 @ 18:52:10
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Stina

Onekligen 10 välklädda kvinnor! Är löjligt faschinerad av systrarna Gainsbourg och Doillon.

2007-09-17 @ 19:39:12
URL: http://rubia.se
Postat av: natalia

Charlotte var med om en hjärn bllödning för inte så länge sedan.

2007-09-17 @ 20:38:34
Postat av: hotspot

Stina: eh, jag med....
natalia: I know

2007-09-18 @ 08:54:44
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anonym

YES! har dom gjort slut?! Heath, baby, here I come!

2007-09-20 @ 14:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links