header to ads



En blommig klänning

image1724

Jag har velat ha
en blommig klänning i evigheters evighet, men jag tycks aldrig hitta rätt. Antingen är det fel på printet, eller så är det fel på materialet, eller så är det fel på modellen... I torsdags när jag shoppade med Lotta för Aftonbladet så blev det inte bara hon som därifrån med något nytt. Jag hittade ovanstående klänning på Warehouse. Jag gillar den men vet inte om det är den perfekta blommiga klänningen... Sen var den förvånansvärt dyr så jag är inte helt övertygad om att det är något att behålla. Vad som talar till dess fördel är att den sitter bra och har mycket tilltalande färger. Svårt sa räven!

Translation: Ive been looking for a dress with a flower pattern for ages. I found this one at Warehouse the other day but Im not sure its THE one.

Kommentarer
Postat av: julia

om du planerar att använda den galet mycket i höst/vinter - behåll. om det är en sommarklänning, lämna tillbaks!

2007-09-08 @ 12:55:11
Postat av: Natalie

Blommor är fint, likaså den korta längden! Däremot är jag inte överfötjust i just det blommönstret, för min del hade det gärna kunnat vara lite murrigare.. Lycka till i valet och kvalet!

Postat av: Linn

Ser fin ut och blir nog perfekt med heltäckande strumpbyxor, gummistövlar och tjock kofta.

2007-09-08 @ 12:57:38
URL: http://linngustafsson.blogg.se
Postat av: Emma

Mycket fin. Perfekt i höst, med strumpbyxor. Väldigt fina färger. Jag tror den skulle bli använd.

2007-09-08 @ 13:03:41
Postat av: hotspot

julia: den är helt klart tänkt som en höst/vinterklänning med strumpbyxor och kofta!
natalie: Jag som tycker att den är hur murrig som helst :)
Linn: Det var precis min tanke men jag är ändå inte helt övertygad. Får prova den med lite saker i helgen
Emma: Jo, det var precis det som var min tanke. Nu känner jag mer och mer att den kanske är rätt. Ah svårt!

2007-09-08 @ 13:16:58
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: mathilda

gillar inte volangerna. lämna tillbaka !

2007-09-08 @ 15:58:33
Postat av: LIsa

Söt, men annars har Indiska en fin i lite mer höstiga färger som kostade ungefär 250 kr tror jag... Tänker direkt på gummistövlar när jag ser blommigaklänningar ^^

2007-09-08 @ 16:56:09
Postat av: Ulrika

Jag tyckte att den var underbar!

2007-09-08 @ 17:52:37
URL: http://ulrikass.blogg.se
Postat av: Louise

Inte alls min stil, men smaken är som baken. Mönstret var som du skrev inte det mest perfekta. Finns nog snyggare blommiga klänningar där ute :)

2007-09-08 @ 20:41:30
URL: http://rightnow.webblogg.se
Postat av: hotspot

mathilda: Jag tycker de funkar men är tveksam...
Lisa. Tack för tipset. Tycker dock ofta att Indiskas print känns sådär...
Ulrika: Ja lite söt är den....
Louise: Ja men var... jag har letat i 6 månader efter den perfekta utan resultat....

2007-09-08 @ 21:53:46
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: donnasandra

Åh så fin! Till ett par svarta eller bruna stövlar och en stor kofta skulle den kunna vara ett favoritplagg nu i höst...tycker jag då :-)

2007-09-08 @ 22:12:17
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Chloé

Hej, vart finns Warehouse i Sthlm eller handlade du klänningen på nätet? MVH Chloé

2007-09-09 @ 12:48:40
Postat av: hotspot

donnasandra: Åh vad jag är i valet och kvalet just nu...
Chloé: Warehouse finns SOUK-gallerian på drottninggatan

2007-09-09 @ 13:48:58
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: kia

söt var den iaf!

2007-09-10 @ 20:40:30
URL: http://kattak.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag tyckte den var riktigt snygg.

2007-09-10 @ 22:31:06
URL: http://hannafialotta.blogg.se
Postat av: Astrid

Neeej, herregud vad sjukt, jag som bor i England köpte samma klänning i lördags för en spelning jag hade på kvällen uppe i Glasgow! Jag tycker att den är skitsnygg! Supersmickrande och jag älskar att den är full av volym i kjolen. Den ser inte så rolig ut på galgen men på var den hur bra som helst. Ryggurringningen är också fin! Behåll såklart :)

2007-09-10 @ 22:49:17
Postat av: M

Lämna den tillbaka. Om den vore ett bra köp så skulle du inte tveka.

2007-09-11 @ 13:31:36
Postat av: Josefin

så himla fint med blommiga klänningar. Finns en superfin blåblommig klänning från det svenska märket permanent vacation. Har letat i sthlm efter den men har inte hittat den än, någon som vet vart den finns??? Det enda stället jag hittat den på är på www.ashtray.se men jag tycker inte om att handla på nätet.

2008-04-12 @ 19:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links