header to ads



Christopher Kane blev klar i tid

26631-1756
Trots en del
hinder på vägen lyckades Christopher Kane trots allt att visa den efterlängtade kollektionen igår på London Fashion Week. Den skotska designern gjorde en helomvändning och gick ifrån föregående säsongs figurnära och kroppskontrollerande modeller och material till böljande volanger och tunn chiffon. Christopher Kane är, enligt mig, en av få som med bibehållen trovärdighet kan ändra sin design så dramatiskt varje säsong, en annan som måste nämnas i sammanhanget är naturligtvis Nicolas Ghesquire. Jag saknar dock det fina detaljarbetet som imponerat stort de två tidigare säsongerna...

Kanske är det just det publiken av idag kräver - att bli hänförda, förundrade och överraskade, varje säsong...

Kommentarer
Postat av: Natalie

Det är spännande, och roligt att titta på, men särskillt bärbart vet jag inte..?

Postat av: catharina

Jag fick habegär med en gång, tycker det är massa som är bärbart!

2007-09-18 @ 10:10:58
Postat av: Maria

Så fort jag ser en blommig klänning, så tänker jag på dig Karolina! Spanade just in Luella på style.com är där var det ju som gjort för dig... Men som sagt, inga budgetpriser direkt... Ha en bra dag!

2007-09-18 @ 10:14:58
URL: http://www.beautybitchen.webblogg.se
Postat av: hotspot

Natalie: Åh jag som tyckte att det var hans överlägset mest bärbara och kommersiella kollektion
catharina: Jag håller med, jag tycker också att kollektionen kändes mycket bärbar
Maria: Ha ha, vad rar du är! Ja i Luellas senaste fanns det en hel del blommiga, kanske ingen i exakt den modell jag vill ha (du ser vad petig jag är), ha ha inte för att jag skulle ha råd att köpa någon ändå :)

2007-09-18 @ 10:20:27
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Angel

oh fint

2007-09-18 @ 11:07:27
URL: http://angelsmode.blogspot.com/
Postat av: Louise

Även på denna visning såg man mängder av bara magar. Ganska intressant att allt kommer tillbaka, verkligen allt, vissa trander inom en kortare tid och ibland tar det längre tid. Som om alla trender och kreaktioner är en sluten cirkel som går på repeat.

2007-09-18 @ 13:12:12
URL: http://rightnow.webblogg.se
Postat av: milk

Du valde ut flera av mina favoriter från den här visningen.. Jag är glad att jag inte blev besviken -Kane är nästan den enda designern som lyckats göra mig hänförd tre säsonger i rad!

2007-09-18 @ 13:34:06
URL: http://imilk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links