header to ads



Modeskvaller

image1874
Looking up the skirts of the world's most glamorous industry

Jag har velat läsa FashionBabylon sen den dagen boken lämnade tryckeriet men på grund av olika omständigheter har jag inte kommit mig för, förrän nu. Imogen Edward-Jones har intervjuat och granskat modevärlden och skrivit en bok där alla händelser och allt skvaller är hämtat direkt från verkligheten - med inställningen att inget är för heligt eller anstötande för att skrivas ner. Vill man ha hett skvaller och en verklighetsinblick i den glamorösa modeindustrin är boken att rekommendera, även om den emellanåt kan kännas något sökt och uppenbar.
Det är dock onekligen kul att läsa saker som vikten av en bra recension på
Style.com, hur kläder hetstillverkas inför Londons modevecka efter Marc Jacobs-visning i New York enbart för att producera plagg som som följer samma trender som de "gurun" har presenterat, eller hur det köps kläder på lågpriskedjor som man sedan visar upp på de flotta modevisningarna.

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med, skulle också vilja ta mig en titt i den jag med!

Postat av: Ullis

Boken låter intressant, samtidigt som jag gissar att bilden av den glamorösa modevärslden snabbt falnar. Vi får se om det är värt att läsa den.

2007-10-19 @ 12:32:28
URL: http://www.modette.se/ullis/blogg
Postat av: shifte

låter intressant, kanske borde ta och läsa boken jag med

2007-10-19 @ 13:02:09
URL: http://shaft.blogg.se
Postat av: Ms Vintage

Läs den!! Jag tyckte att den var otroligt underhâllande, skvallrig och dekadent. Precis som jag ville ha den, lite som man/jag tänker mig modevärlden....
Läsvärd iallafall.

2007-10-19 @ 13:21:08
URL: http://msvintage.bloggagratis.se
Postat av: maria

Du kunde fått min bok om du frågat efter den på bloggen. Jag har läst den, den är överhypad i media. Det kanske var en sak eller två som man blev förvånad över, resten känner man till.

2007-10-19 @ 13:45:38
Postat av: MiaShopping

Jag tycker boken är super! Jag lärde mig massor om modeindustrin.

2007-10-19 @ 17:15:09
URL: http://www.miashopping.com/blog
Postat av: stylefile.blogg.se

Har läst utdrag från den i en gammal ELLE, vart kan man köpa den? På ebay eller???

2007-10-19 @ 18:20:16
URL: http://stylefile.blogg.se
Postat av: Emelie

Har också läst den, riktigt intressant!

stylefile.blogg.se : Tror att cdon.com har den bl.a. Det var nog iaf där jag köpte den..

2007-10-21 @ 14:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links