header to ads



Le Labo - en parfymälskares våta dröm

26631-1856

Ni som "känner" mig genom bloggen vet att jag älskar parfymer nästan lika mycket som jag älskar kläder. På
Colette i Paris har världskända Le Labo ett litet parfymlabb. Le Labo hyllar den anrika konsten att producera en tilltalande parfym men det som gjort de världsberömda är det unika konceptet att man tillsammans med en labbasssitent kan komponera ihop en egen parfym. Du får själv döpa din parfym och på etiketten kan man även läsa vad parfymen är uppbyggd av. Naturligtvis finns även färdigkomponerade parfymer att tillgå för den som vill. Själv höll jag mig på behörigt avstånd från Le Labo-disken för hade jag väl närmat mig så hade jag kunnat bli stående där hela dagen, provande och luktande, vilket det naturligtvis inte fanns tid för.

Kommentarer
Postat av: donnasandra

Vad kul! Var på något liknande när jag var 10 år och på besök i Paris. Vi köpte hem en massa olika doftkomponenter så man skulle kunna leka lite hemma hehe. Hade gärna gjort en egen parfym nu :-P

Postat av: Marie

älskar le labo, köpte en Rose parfym åt min pojkvän när jag var i New York som var helt fantastisk. kul när dofter som är traditionellt "Kvinnliga" luktar så gott på män. De hade även en baby - lukt till män, som försäljaren sa var super populär bland singelkarlar.

2007-10-15 @ 12:07:12
Postat av: Nina

Vilket kul koncept! Vilken dröm att ha en alldeles egen signaturdoft! :)

2007-10-15 @ 13:15:09
URL: http://fashionina.com
Postat av: hotspot

donnasandra: Åh vad härligt. Jag gillar verkligen konceptet
Marie: Nämen du ser! Kul!
Nina: ja eller hur!

2007-10-15 @ 15:15:38
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links