header to ads



Breaking Fashion News - Miuccia gillar Liselotte

image1828

10 dagar innan
Miu Mius visning ringer telefonen hos svenska illustratören Liselotte Watkins. Miu Miu har sett hennes illustrationer och vill ha dem med i S/S08-visningen. Coolt! Det är två saker som fascinerar mig något oerhört i denna historia. 1. Det är så imponerande att de har koll på Liselottes fantastiska illustrationer. Vem hittade bilderna? Miuccia själv? 2. 10 dagar innan visningen, herregud, det är inte vad jag kallar framförhållning. Jag undrar om det är så det funkar eller om det bara är Miuccia som gillar att jobba med sjukt korta deadlines.

Så skoj!! (tack för tips Qelly)

Translation: Miu Miu used illustrations from swedish illustrator Liselotte Watkins in the S/S 08 collection. Cool!

Läs mer

Kommentarer
Postat av: Fettot

Miu Miu blir bara hetare och chicare för varje säsong!! Man blir galen när man ser deras kollektioner. ALLT!

Postat av: Victoronia

Då sitter L Watkins och ritar för fulla hus nu då! Denna möjlighet är hon verkligen värd. Älskar hennes signum.

2007-10-08 @ 13:17:46
URL: http://victoronia.blogg.se
Postat av: hotspot

Fettot: Jag gillar också Miu miu - massor :)
Victoriana: He he, det är nog lite sent nu. Det var kollektionen som visades igår som hade hennes illustrationer :)

2007-10-08 @ 13:20:43
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Qelly

hihi va kul att du skrev det! vilken fin tidningsbild du gjorde.
jag hittade det via en intervju med Liselotte på Rodeos hemsida, där står det också att en av bilderna föreställer Maria i The Concretes! Liselotte ska också ge henne en klänning! För hon får en av varje!
kolla:
http://www.rodeomagazine.se/intervju.php?id=163
+ så sa hon att hon fick jätte dåligt betalt! :(

Postat av: H.

AH, är fullkomligt förälskad i senaste kollektionen. Sitter bara och gapar...

2007-10-08 @ 22:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links