header to ads



Bort med med knappen!

image1928

Marc by Marc Jacobs är ett bra alternativ om man vill ha en designväska men känner att 10.000 kr kanske är lite utanför ens liga. En väska från Marc by Marc Jacobs brukar kosta ca 3000-5000 kr (i USA är de betydligt billigare) vilket i förhållande till andra designväskor får anses vara ett skapligt pris. Idag hittade jag
ovanstående väska på Net-a-Porter, modellen är fin och priset inte hårresande men jag undrar verkligen varför Marc, i de tre senaste kollektionerna, har valt att pryda väskorna med stora knappar där märket överexponeras. Enligt mig faller alla väskor från underlinjen på de odiskreta detaljerna.

Kommentarer
Postat av: yeh-yeh girl

Modellen var jättesnygg. Kan hålla med om knappen, ser lite sklaffigt ut.

Postat av: Bellezza

nja, vet inte om jag kan kalla det där överexponering men..liten text på en knapp..

2007-11-07 @ 18:45:06
URL: http://bellezzas.blogg.se
Postat av: Malin

Jag tycker faktiskt inte att det är så överdrivet. För min del skulle det gärna få synas att min väska kom från Marc, det vore ju skillnad om det var loggor över hela väskan. Jag tycker att det där är ganska smakfullt gjort.

2007-11-07 @ 18:55:48
Postat av: Malin (en annan!)

Kan hålla med dig till viss del, de senaste kollektionerna verkar ha en mycket mer exponerande design, som här med knappen, även om jag tycker att det faktisk ändå är rätt ok gjort ändå. Som Malin innan menar, det hade varit mycket mer smaklöst med loggor över hela väskan! Men ändå, gillar inte riktigt de nyaste designerna på väskorna nåt vidare. Det va bättre förr.. hihi.

2007-11-07 @ 19:19:03
Postat av: sofia

Nu är du väl ändå ute och cyklar??? Det är ju detaljer med loggor på, och liksom. Har du kollat din egen Pradaväska??? Det kan man kalla pråligt, Prada tryckt i guld, tacky!

2007-11-07 @ 20:08:28
Postat av: Filippas mode

Håller helt och hållet med dig Karolina!
Alltid synd när märket överexponeras, man minns ju med fasa loggornas storhetstid! Men för att vara ett märke är ju faktiskt MbMJ riktigt snyggt, och ska det nödvändigt synas gör det ju det snygast just på en knapp. Och inte i form av texter eller sigill...

2007-11-07 @ 20:10:43
URL: http://www.filippas.se
Postat av: Sigrid

och bautastora dragkedjor med marc jacobs trycket påpåpå? sakta i backarna med oversized logos.

2007-11-07 @ 20:14:58
URL: http://sigrid.webblogg.se
Postat av: Frida & Fabulous

Jättefin i övrigt!

2007-11-07 @ 20:18:54
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: shoebox

Jag tycker den var fin! Loggan tycker jag var helt okej, det finns de som är värre!

2007-11-07 @ 20:35:10
URL: http://shoebox.tjejsajten.se
Postat av: Linn

Det här tycker jag inte är farligt. Inte alls faktiskt, dock stora pråliga historier a´la D&G gillas inte.

2007-11-07 @ 21:03:13
URL: http://linngustafsson.blogg.se
Postat av: Sophia

Väskan var snygg ändå, bara inte är för mycket och det här var inte så mycket!

2007-11-07 @ 21:30:21
URL: http://Sophiaalexandra.blogg.se
Postat av: hotspot

yeh yeh girl: Ja visst är modellen fin, jag vet inte vad det är med detaljerna på mbymj-väskorna som jag inte gillar, kan inte sätta fingret på det...
Belleza: Ok, överexponering var nog lite att ta i men jag har svårt för de stora knapparna och och knäpplåsen som varit på de senare kollektionerna
Malin: Nej, jag uttryckte mig nog slarvigt. Det är nog mest att jag inte gillar de stora knapparna och knäppdetaljerna som varit på de senare kollektionerna...
Malin: Jo, det är nog mer som du säger, det är något som gör att jag har haft svårt för de senaste kollektionerna av mbymj-väskorna, det är något med detaljerna...
Sofia: Hm, jag menade inte riktigt att det var namnet på knappen som störde mig, det är nog bara de stora detaljerna som jag inte gillar överlag... Jag har inget emot att ett varumräke står utsrkivet om det är gjort fint. Jag vet inte vad det är men jag gillar bara inte detaljerna på de sena MbyMj-väskorna...
Filippas mode: Jo, logoväskor är jag också trött men det är nog egentligen inte att namnet står utskrivet som stör mig det är nog mer att jag helt enkelt inte tycker att detaljerna på de senaste mbymj-väskorna är fina, jag vet inte...något är det iallafall som gör att jag inte känner hurra helt, synd för jag gillar verkligen denna modell
Sigrid: Jag vet inte varför men jag har verkligen svårt för detaljerna på de senaste mbymj-väskorna, synd för en del modeller är inte helt tokiga...
Frida & Fabulous: Ja eller hur
shoebox: Hm, det är inte loggan i sig som stör mig, jag gillar nog helt enkelt inte knappen bara...
Linn: Hm, nej det är inte att jämföra med logoväskor men jag vet inte, jag gillar inte de stora detaljerna på mbymjväskorna, vridlåsen och knapparna som är stora på ett sätt som jag inte riktigt gillar...
Sophia: Hm, det är nog bara jag som är överkänslig mot detaljer, allt måste vara perfekt och den rackarns knappen stör mig :)

2007-11-07 @ 21:49:40
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Jag tycker inte att detta var så farligt, känns inte så exponerat. Tycker att Miu Miu väskornas märke syns betydligt mer. Men väskan var verkligen inte fin.

2007-11-07 @ 22:13:17
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se/
Postat av: shifte

avskyr också de knapparna!

2007-11-07 @ 22:15:20
URL: http://shaft.blogg.se
Postat av: Linn

Kan hålla med dig om att vridlåsen inte är så roliga och att de senaste kanske inte varit hipp hurra. Tycker dock att det handlar mer om detaljerna och mindre att det står "Marc by Marc Jacobs". Jaja, min är fin i alla fall :)

2007-11-07 @ 22:20:17
URL: http://linngustafsson.blogg.se
Postat av: Anna Krimskrams

Det som stör mig med MbyMJ är att väskorna känns för mycket boho. Jag suktar efter de mer strama väskorna med hårda kanter. I USA är dock allt löjligt billigt nu, orättvisa värld :)

2007-11-07 @ 23:34:23
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: hotspot

Makeupyour mind: Som sagt var, det är inte själva namnet eller logotypen som stör mig direkt utan det är detaljerna generellt som jag inte gillar.
shifte::)
Linn: Din väska är superfin, den skulle jag säga kom från den sista kollektionen som jag tyckte var lyckad, det var sen han började med de konstiga knapparna och vridlåsen....
Anna Krimskrams: Jo, lite så kanske... Jag vet, hur mycket vill man till USA och shoppa???

2007-11-08 @ 08:18:30
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Cecilia

Jag har en sådan MJ väska med vridlåsen och tycker den är jättefin. Tycker dragkedjorna är jättesnygga också. Däremot var inte den väskan på bilden snygg enligt mig, med eller utan knapp! Men smaken är som baken. Vill man inte att det ska synas LITE i alla fall att man har en fin designerväska? Jag har inget emot det, men tycker precis som du inte om logos över hela väskan.

2007-11-08 @ 09:52:55
Postat av: Maria

På den väskan tycker jag det är snyggt iaf. Men det är ju inte alltid det funkar.

2007-11-08 @ 10:11:04
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Alinde

Tycker verkligen att överexponering är att ta i, vad ska man då säga om logoväskor tycker du? Väskan du visar är jättefin och smakfull. Om man väl unnat sig en designerväska gör det väl knappast något om det finns ngt som visar det oxå! Håller inte alls med dig.

2007-11-08 @ 11:08:56
Postat av: Anonym

Åh Nej herregud liksom! Nja det kändes som att du suttit och grävt efter något att skriva ungefär =) Annars vill jag berömma dig för en bra blogg i övrigt!

2007-11-08 @ 14:45:26
Postat av: Mirnesa

Nej jag tycker itne alls det är överdrivet när det stå på knappen el dragkedjan. Många gör så. men däremot har han haft väskor som loggan syns över hela väskan och det känns bara tacky.

2007-11-10 @ 16:15:05
URL: http://fabthings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links