header to ads



Hotspot på studiebesök - New York Fashion Now

Studiebes?k - New York Fashion Now


Under min vistelse i London hann jag besöka
Victoria & Alberts utställning New York Fashion Now. Utställningen lyfter fram 20 New York-baserade designers som slog igenom under åren 1999-2004. New Yorks modescen blomstrar och nytänkande kreativa designers dyker upp som svampar ur marken - Zac Posen, Behnaz Sarafpour, Proenza Schouler för att nämna några. Men hur går man från att vara en ung, nyutexaminerad designstudent med stora visioner till att faktiskt bli ekonomiskt lönsam och en erkänd del av branschen? Utställningen vill berätta historien bakom dessa unga kreativa talanger, vilket man till viss del lyckas med men inte hela vägen fram.
Utställningen var intressant men kanske inte fullt så omfattande och djupgående som jag hade önskat. Utsällningsytan var liten vilket påverkade intrycket av utställningen och jag saknade även fylligare information kring personerna och deras kreationer.
Positivt är dock att utställningarna på V&A är gratis så man kan lätt slinka in för ett 5-minutersbesök bara för att kolla av läget. Värt ett besök, men jag har varit på bättre modeutställningar.

Translation: When in London I visited V&As exhibition, New York Fashion Now. Interesting and nice but not spectacular.

Kommentarer
Postat av: Minna / SPANbloggen

I love Tshirten från Proenza Schouler på bilden! Den är skitsnygg.
Kul att ha sett det iallafall va!

//minna

Postat av: Stina Klädstrecket

Gud vad bra din blogg är! Jag är imponerad hur konstant hög kvalité du har på den. Förstår at du lägger ner mycket tid. Det uppskattas!!!

Hoppas du får en fortsatt trevlig london vistelse!

2007-05-15 @ 11:00:37
URL: http://kladstrecket.blogspot.com
Postat av: Fröken SötSur

Trevligt att det var gratis i alla fall!

2007-05-15 @ 11:02:16
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Amistres

Checka in den supersnygga klänningen i min blogg!!! :p

2007-05-15 @ 12:30:05
URL: http://amistres.blogg.se
Postat av: C.M - FACTOTUM

Damn, vill också ha lite studiebesök i London...

2007-05-15 @ 12:34:38
URL: http://www.factotum.se
Postat av: hotspot

Minna: ja visst är den vansinnigt snygg! Ja det kanske lät lite väl neggigt, det var verkligen kul och intressant men hade kasnke lite för höga förhoppningar innan :)
Stina: Vad glad jag blir, tusen tack! Det är verkligen ett rent nöje att blogga, speciellt när man får så positiv feedback! Nu är man tillbaka i sthlm, hade kunnat stanna längre men det är ok att vara hemma också :)
Fröken Sötsur: Ja, det är faktiskt väldigt trevligt, är jätteledsen att det återigen kostar att gå på många av de svenska muserna som förut var gratis - jag gillar museer :)
CM FACTOTUM: Ha ha, ja det var trevligt trevligt trevligt i London! London är bra bra!

2007-05-15 @ 12:46:32
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links