header to ads



Hotspot synar i sömmarna - Carin Wester S/S 07

Hotspot synar i sömmarna - Carin Wester S/S 07
Bilder: Carin Wester

Jag fortsätter att beta av vårkollektionerna hos våra duktiga svenska designers.

När jag såg Carin Westers vårvisning på modeveckan i höstas blev jag genast såld! Den kändes lite franska rivieran på ett bra sätt (inte ett brackigt Roberto Cavalli-sätt). Rivieran så som jag föreställer mig att det var förr i tiden. Carin är helt klart på uppgång och jag vet minst ett par plagg som jag ska göra mitt bästa för att äga i framtiden.

- Färgerna är behagliga med mycket marinblått, grått och smutsiga pasteller men även en hel del inslag av svart och vitt.
- De starka färgerna lyser med sin frånvaro
- Den heta paperbagmidjan - snyggt!
- Turbanliknande trasa i håret (det har väl inte undgått någon att det är på tapeten, inte allra minst sen Prada visade upp det på catwalken)
- Volym, volym, volym!
- De överdimensionerade fickorna som ger en spännande silhuette må vara svårburna men det är fantastiskt coolt.
- Översizade skjortklänningar - fiiiint!
- Skärpen är smala så alla breda skärp kan vi skicka ner i källaren (skönt tycker Hotspot).

Kolla in visningen

Kommentarer
Postat av: Fröken Yster

wow, här syns verkligen trend inför våren, enfärgat, vita, svarta, grå och blåa toner, och oversized och lager-på-lager, superfint, men jag vill nog gärna ha lite färg på våren också!! ha en toppen-dag!

Postat av: Maria

Ja, jag tycker som du. Jag har aldrig passat i de där breda skärpen och har faktiskt alltid tyckt bättre om de smala :)

2007-01-31 @ 11:58:06
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: Elin

Kjolen på översta raden var jättefin!

2007-01-31 @ 11:58:13
URL: http://speedofsound.blogg.se
Postat av: Fanny

Jag tycker att alla vårens kläder från svenska modeskaparna ser nästan likadana ut. Fy vad tråkigt. Mer färg och våga-stå-ut-i-mängden-plagg tack! Man kommer ju att tröttna totalt på de där bleka färgerna efter ett tag.

2007-01-31 @ 12:19:48
Postat av: Hanna

älskar carin wester! hennes design är fräsch, söt och nyskapande!

2007-01-31 @ 12:21:27
URL: http://lilyrose.webblogg.se
Postat av: Minna

I LOOOOVE Carin Wester s/s 07!! jag har bloggat om henne tidigare och jag tycker att den här kollektionen är helt fantastisk!
dock gillar jag breda skärp väldigt mycket! ;o)

wiihoo! längtar, längtar, längtar tills man kan bära det!

kram m

2007-01-31 @ 12:22:10
URL: http://www.spanbloggen.se
Postat av: Linda K

mmm jättefräscha plagg. Nu blev jag lite extra nöjd över shortsen jag köpte nyligen, med slag och hööög midja.

2007-01-31 @ 12:59:52
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Mark

Carin Wester gör jäkligt snygga plagg. Höstkollektionen och förra vårkollektionen var enormt snygga.

2007-01-31 @ 15:48:49
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: Minna

Jag hade ju lyckan i att finna en av hennes underbara grå oversize kappor från i höstas på rean!
Lucky Me!

;o) m

2007-01-31 @ 16:32:33
URL: http://www.spanbloggen.se
Postat av: Benjamin

Det finns inget bättre än att ta en paus i franskapluggandet än en runda i din blogg. Den är fab!

2007-01-31 @ 22:13:13
Postat av: Elin

Dom marinblå shortsen ska bli mina!

2007-01-31 @ 23:17:49
Postat av: Ella W

Det finns mängder av fina vårplagg... Pengarna kommer inte att räcka till alla :-(

2007-01-31 @ 23:56:00
Postat av: hotspot

Fröken Yster. Ja de tär verkligen en stringent kollektion - jag gillar!
Maria: Framförallt är man så trött på dem...
Elin. Jag håller me
Fanny: Den svenska formen har ju ett speciellt uttryck, jag gillar stilen så jag säger ja tack!
Hanna: Det skriver jag under på!
Minna: JAg längtar överlag till vårgrejerna har kommit in helt i butik!
Linda K: Låter fint har jag missat dem på din blogg??? hur gick det i sånt fall till?
Mark: Carin är cool
Benjamin: Vad roligt, det tar jag som en stor komplimang :)
Elin: Det är nog många som kommar att klösas om dem :)
Ella W: Nej det var ju bara det lilla problemet... ;)

2007-02-01 @ 07:33:21
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links