header to ads



Visning - Fifth Avenue Shoe Repair

Visning - Fifth Avenue Shoe Repair

Idag drog dagen igång med creddiga
Fifth Avenue Shoe Repair. Svart! Skräddat! Draperat! Svart! Så hade man kunnat sammanfatta visningen kort och koncist, men jag tänker naturligtvis inte nöja mig med det... Jag hamnade bakom alltid lika söta och trevliga Sofi Fahrman som berättade härligt skvaller från New York Fashion Week - jag mådde fysiskt dåligt av avundsjuka. Tillbaka till visningen.

Plagg: Skräddade och detaljarbetade klänningar, spekatkulära korstetter, galna tajta glansiga sparkdräkter.
Detaljer: Detaljerna är hela grejen med Fifth Avenue Shoe Repair och jag är verkligen fascinerad av vad man kan göra med en i grunden ganska enkel svart klänning. Jag vet inte ens vad man ska kalla de olika teknikerna men det är som om de trollar med tyg.
Övrigt: Jag har sagt det förr men det var verkligen svart!
Bäst: Jag älskar älskar älskar att många av plaggen hade som stora "tygknutar" i ryggen som gjorde att massor av tyg formades i vackra draperingar. Fantastiskt!
Sämst: Kanske att en hel del plagg mest var spektakulära att titta på och kanske inte så "bärbara" i verkliga livet - inte i mitt liv iallafall.

PS. Jag kan säga att det var mer eller mindre skvatt omöjligt att få hyfsade bilder på visningen vilket naturligtvis kändes otroligt jobbigt - jag har ju er kära läsare att informera! Hoppas ni har överseeende.


Kommentarer
Postat av: MF

Ser verkligen spännande ut, svart är snyggt!!! Älskar draperingen på mittenbilden!

Postat av: Marcus R

FASR är alltid intressanta. Men damsidan av kollektionerna är alltid trevligare än herrdelen in my opinion. Kanske inte så bärbar som du nämner, men gud vad vackert det är!

2007-02-14 @ 23:52:02
URL: http://flmbnt.wordpress.com
Postat av: chatterbox

Klänningen i mitten ser ljuvlig ut! :) Verkar varit en visning full av ögongodis!

2007-02-15 @ 07:49:55
URL: http://chatterbox.blogg.se
Postat av: Emma

Min kollega hade hört dig på radion eller kan det stämma?

2007-02-15 @ 08:18:06
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: hotspot

MF: Ja det var verkligen spännande :)
Marcus R: Ja minst sagt intressanta och det var spekatkulärt att se på!
chatterbox: Ja verkligen!
Emma: Vilken kanal?

2007-02-15 @ 08:37:37
URL: http://www.hotspot.webblogg.sew
Postat av: gam

Måste bara säga att du e klart den bästa modebloggaren i världen. Ja, jag vågar faktiskt skriva så. Kan inte sätta fingret på vad det är men du ska vara stolt över allt jobb och tid du lägger ner för att informera oss, du tycker nog det e rätt kul oxå :-).

Så kul att se utvecklingen med bloggen och så kul med all uppmärksamhet du fått/får i pressen. Hoppas på fortsatt lycka för dig. En dag kanske du är chefredaktör för en egen tidning.

2007-02-15 @ 08:40:21
Postat av: Peter

Jag tyckte den var helt fantastisk faktiskt. Var tvungen att rusa tillbaka till jobbet så jag missade minimarket, tvyärr. Men jag gillade verkligen den här. Och lyckade dessutom få bra bilder!

2007-02-15 @ 10:46:50
URL: http://ten-thirtyone.blogspot.com
Postat av: louis vuitton online

Louis Vuitton is known for a wide selection connected with extravagance pieces to be able to focus on just about every female's wants: through handbags, add-ons, shoes to be able to clothing. The noted France brand comes with top quality buckskin along with quality supplies into skilled professionals crafted carriers. Zero Louis Vuitton tote will be total minus the signature bank LV symbolic representation down training course! Quite a few celebs include shared these types of notice-me carriers along with many of them such as Jennifer Lopez, Madonna along with Angelina Jolie include appeared from the LV classified ads.

2011-11-15 @ 03:29:27
URL: http://www.onlinebagss.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links