header to ads



Hotspots Adventskalender - 8 December

image2023

Grattis
Karolina, du vann gårdagens lucka. Maila din adress till mig!

Personen som först svarar rätt på följande fråga vinner plattången SalonStraight Duo från Philips (värde: 899 kr). Plattången har fått utmärkta kundbetyg. Den har en yta som värmer håret och en som kyler ner det igen för att minimera skadan på håret.
Fråga: I vilket land grundades företaget Philips?

Villkor: Varje dag kommer jag att ställa en ny fråga och den person som först lämnar rätt svar på kommentarsfunktionen vinner det fina priset (OBS! Man får bara lämna ett svar!). Vinnaren presenteras följande dag när den nya "luckan öppnas" och hon/han mailar sedan sin adress till mig och kan vänta sig vinsten efter någon vecka. Eftersom jag administrerar kalendern själv på min fritid ber jag er att ha överseende med om administrationen dröjer något.

Kommentarer
Postat av: Anna

Holland!

2007-12-08 @ 15:51:01
Postat av: Louise

Holland

Postat av: Anna

Nederländerna

2007-12-08 @ 15:51:15
Postat av: emelie

Holland

2007-12-08 @ 15:51:19
Postat av: Eyra

Nederländerna

2007-12-08 @ 15:54:14
Postat av: Karin

Nederländerna

2007-12-08 @ 15:56:39
Postat av: emma

japan!

2007-12-08 @ 16:17:09
Postat av: sorbonne

Philips grundades i Nederländerna.

2007-12-08 @ 16:18:46
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Diana

Eindhoven grundades Philips i!

2007-12-08 @ 16:24:30
URL: http://www.thediaryofdiia.blogg.se
Postat av: Linnéa

Det grundades i Nederländerna.

2007-12-08 @ 16:26:38
Postat av: Martina

tyskland

2007-12-08 @ 16:28:44
Postat av: http://twodressrooms.fashionblogg.se/

1891 grundades Philips av Gerard Philips i Eindhoven, Nederländerna.

2007-12-08 @ 16:41:51
URL: http://twodressrooms.fashionblogg.se/
Postat av: Matilda

Äsch, jag som ville vara först...

2007-12-08 @ 16:56:40
Postat av: Louise A

Holland, 30 min från där jag bor!!!

2007-12-08 @ 16:58:21
Postat av: Katrin

Nederländerna!!

Shit jag behöver ju en plattång! Att du inte lottar ut priserna i stället bland svaren... Som småbarnsförälder har man inte tid att sitta & uppdatera sidan hela dagen :-)
Tack ändå för en riktigt bra blogg!!
Kramkram

2007-12-08 @ 17:21:53
Postat av: Emma

Håller med Karin. Det är ju fullkomligt omöjligt att veta när du postar inlägget.
Det är bättre att du lottar bland de som gissar rätt så det blir mer rättvist.

2007-12-08 @ 18:23:16
URL: http://shoppingnerd.webblogg.se
Postat av: emmii

Nederländerna!

jag behöver verkligen en plattång eftersom jag har en dålig plattång som inte fungerar så bra så jag brukar sno min syster's plattång. hon börjar tröttna på att jag lånar den. om jag får en ny plattång så kanske min syster skulle bli glad över att få ha sin plattång för sig själv!
kramar!

2007-12-08 @ 18:24:36
URL: http://heyfashion.blogg.se
Postat av: Petra

In Nederland natuurlijk! Help het dat ik daar 12 jaar heb gewoond? Grapje.
Ja, i Hollands alltså. ;)

2007-12-08 @ 18:33:18
URL: http://petronelllas.blogspot.com
Postat av: hotspot

Katrin / Emma: Jag svarar som så många gånger tidigare:
Eftersom det är nya tävlingar varje dag krävs det att de är lätta att administrera för mig, första svaret gör att jag slipper lotta eller läsa igenom hundratals tävlingsbidrag för att se om folk svarat rätt eller fel. Det är även ett bra sätt då ingen behöver misstänka att jag är partisk när jag lottar vinnaren (jag kan ju omöjligt påverka vem som svarar först). Eftersom inlägget kan komma upp när som under dagen handlar det om lika
mycket tur som att lyckas bli dragen ur en hög av hundratals tävlande (även om chansen naturligtvis ökar om man går in flera ggr per dag). Hoppas du förstår mitt resonemang. Jag tycker att det är ett smidigt, öppet och rättvis sätt att tävla ut produkter på! Jag förstår faktiskt inte riktigt varför folk tror att chansen att vinna automatiskt skulle öka bara för att jag lottade vinnaren. I båda fallen handlar det om tur och slump!

2007-12-08 @ 18:35:20
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Carolina

Och svaret lyder... Nederländerna/Holland.

2007-12-08 @ 19:15:31
Postat av: carro de

Snälla Karolina! Kan du inte lotta ut en av dom som svarat rätt i stället för först till kvarn? SNÄLLA?

2007-12-08 @ 20:21:57
Postat av: sara

år 1891 i Nederländerna

2007-12-08 @ 20:27:46
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: hotspot

carro de: Nej

2007-12-08 @ 20:53:59
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Frida

Jag tror Philips är tyskt:) Ha de bra!

2007-12-08 @ 21:53:40
Postat av: Malin

Håller med om att det är ett helt sanslöst utlottningssätt. Hur mycket administrativt jobb krävs det egentligen för att lotta ut bland de inkomna svaren? Få har tid över till att sitta och uppdatera din sida dagarna i ända, för det handlar väl mest om tur och rätt sekund då svaren ofta går att finna med en enkel googling. Jätteschysst idé med en adventskalender men metoden känns tråkig.

Varför ha en tävling som man knappt har tid att administrera?

2007-12-09 @ 07:42:51
Postat av: Ulrika

Fast Malin, jag kan tänka mig att det är rätt mycket administrativt jobb, framförallt då det ska bli rättvist. Hon måste ju fylla i alla som har svarat rätt på något sätt, och då är det ju jättestor risk att man råkar missa någon.

Båda grejerna handlar ju fortfarande om tur, och tycker man nu att det här är så jobbigt finns det ju andra adventskalendrar, det är ju jättemånga bloggar som har någon. varför är det så himla viktigt att svaren ska lottas i stället?

2007-12-09 @ 09:10:15
URL: http://netteblad.blogg.se
Postat av: hanna

hej, antingen lottar du ut svaret, eller så säger du en bestämd tid som du skriver alla frågor på...

2007-12-09 @ 10:01:47
Postat av: Hillevi

Nederländerna!

2007-12-09 @ 10:06:47
Postat av: Eva

Malin: Alltså fy sjutton vilken otacksam nöt är du? Hur kan du ens säga "varför ha en tävling som man knappt har tid att administrera".... Du är alltså så korkad att du hellre ser att det inte är någon tävling alls än en där det inte lottas. Hur knäppt som helst. Kan tillägga att Hotspot hade samma tävling förra året men då gick det utmärkt då bloggen inte hade lika otacksamma, gnälliga idioter till läsare. Skärp er!

2007-12-09 @ 10:26:57
Postat av: Anonym

Det är så orättvist, här måste man vara den som svarar först på frågan. Hos Elin Kling väljer hon vem som är snyggast klädd, hur orättvist är inte det.. Kan det inte finnas en tävling där det är mycket enklare att vinna... (Eller fatta: tävlingar är inte rättvisa, det har aldrig varit poängen. Var med eller var inte med!! )

2007-12-09 @ 10:33:13
Postat av: Eva J

Jösses, börjar inte detta bli lite tajtigt? Det är bara att acceptera reglerna. Framför allt borde alla vara glada och tacksamma att Hotspot ens ordnar en julkalender. Visa lite respekt.

2007-12-09 @ 10:48:17
Postat av: Emma

Okej, tack för svaret. Självklart förstår jag att det blir mycket mer jobb för dig om du ska lotta.

2007-12-09 @ 11:02:49
URL: http://shoppingnerd.webblogg.se
Postat av: hotspot

Malin / Hanna: Så tar jag det IGEN:
Eftersom det är nya tävlingar varje dag krävs det att de är lätta att administrera för mig, första svaret gör att jag slipper lotta eller läsa igenom hundratals tävlingsbidrag för att se om folk svarat rätt eller fel. Det är även ett bra sätt då ingen behöver misstänka att jag är partisk när jag lottar vinnaren (jag kan ju omöjligt påverka vem som svarar först). Eftersom inlägget kan komma upp när som under dagen handlar det om lika
mycket tur som att lyckas bli dragen ur en hög av hundratals tävlande (även om chansen naturligtvis ökar om man går in flera ggr per dag). Hoppas du förstår mitt resonemang. Jag tycker att det är ett smidigt, öppet och rättvis sätt att tävla ut produkter på! Jag förstår faktiskt inte riktigt varför folk tror att chansen att vinna automatiskt skulle öka bara för att jag lottade vinnaren. I båda fallen handlar det om tur och slump, som i alla tävlingar! Tävlingar är aldrig rättvisa då alla omöjligt kan vinna... Nu har jag valt de här reglerna av flera anledningar som jag angivit vid kanske 100 tillfällen, det vore roligare om man fick hälften så mycket positiv respons på att man ordnat en tävling i förhållande till hur många som klagar, är sura och gnäller!!! Nästa år behöver ni inte oroa er, då blir det ingen tävling, av skäl som kanske inte behöver förklaras. att ordna denna tävling är det mest otacksamma jag gjort!

2007-12-09 @ 11:37:35
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: cissi

Joooo! Det skapdes faktiskt först i Nederländerna 1891 =))loong time ago!

2007-12-09 @ 11:46:32
URL: http://cessy.blogg.se
Postat av: emelie

Philips grundades i Holland...Nederländerna för den som föredrar det namnet på landet.

2007-12-09 @ 13:03:51
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Ett bra sätt tycker jag skulle vara att lotta bland de fem första svaren, så har man kanske liite större chans att vinna! Men jag förstår ditt resonemang, det är din tävling och du bestämmer allt! Man ska vara glad att det faktist finns en julkalender!

2007-12-09 @ 14:04:24
Postat av: hotspot

Rebecka: Du skulle inte ha större chans att vinna bara för jag lottade bland de fem första! Det finns fortfarande bara 1 vinst och x antal potentiella tävlande chansen att vinna den är med andra ord densamma, jag kan faktiskt inte förstå hur man kan tro något annat! Nu är jag så trött på den här diskussionen så jag håller på att DÖ! Jag är så nära på att skita i resten av tävlingen!

2007-12-09 @ 14:19:45
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: kia

Jag tycker att det är ett skitroligt initiativ! vissa är otacksamma idioter, skit i dom. du är bra

2007-12-09 @ 14:22:04
URL: http://kattak.blogg.se
Postat av: Maria S

herregud vilka otacksamma personer det finns. har följt inläggen som folk skickat nu i december och det är samma klagomål och gnäll varje dag på utlottningssättet. är detta verkligen något att ens reta upp sig på? det är svårt att lyckas svara först, men det är garanterat lika svårt att vinna vid lottning av hundratals bidrag. jag blir helt förvånad över folks beteende.
jag förstår om du tar illa upp, när du lagt ner massa tid och kraft på att anordna detta och sen bara få skit tillbaka.
synd att det inte blir något nästa år, men dock, jag förstår dig till 100 procent. jag tycker i alla fall detta är en rolig tävling, med oerhört fina priser! mvh maria

2007-12-09 @ 14:25:47
Postat av: Ida

För din egen skull tycker jag att du ska lägga till nån rad redan i inlägget att du inte kommer svara på fler kommentarer om tävlingen. Jag skulle aldrig pallat att svara så många gånger som du redan gjort. Jag fattar bara inte hur man tänker när man kommenterar sådant som redan svarats på flera gånger innan. Men du, keep up the good work, tävlingen är fin!

2007-12-09 @ 14:34:56
URL: http://shopblogg.webblogg.se/
Postat av: Anna

Jag vill bara säga att du har mitt fulla stöd i denna diskussion. Det går inte en dag utan att jag undrar vad fan det är med folk.

2007-12-09 @ 15:48:36
Postat av: Emma N

Snacka om att NÅGON fått storhetsvansinne! Glöm inte att det är läsarna av den här bloggen som gjort dig så framgångsrik som du är i dag. Det är verkligen förmätet att du förväntar dig hejarop och klappar på axeln vad du än tar dig för. Det är väl klart, och SUNT, att folk även kritiserar när något upplevs som negativt i din blogg. Ta till dig kritiken istället för att skälla på dina läsare!!

2007-12-09 @ 16:54:06
Postat av: Milla

Herregud vilken diskussion det blir när du så generöst delar ut fina priser varje dag... Men ett tips kanske skulle vara att göra som tradera gör på sin julkalender, att den 50:e personen vinner! Ett litet tips bara.

2007-12-09 @ 17:16:55
Postat av: Anonym

Emma N: Nu är du väl ändå ute och cyklar. Visst, en framgångsrik blogg inte är något utan sina läsare MEN jag skulle säga att i det här fallet är det läsarna (eller de som inte kan förstå regler rättare sagt) som är respektlösa. Det finns ingen självklarhet att man skall annordna en adventskalender med fina priser, därför är det häpnande att folk har så mycket att säga om något de borde vara tacksamma över. För övrigt är det ingen kritik att ta till sig, att några har åsikter om hur reglerna i en tävling är konstruerade för att de inte råkar vinna är inget man skall ta åt sig. Hur tror du att någon tävling överhuvudtaget skulle kunna fungera om man lyssnade på förlorarna? Tack så mycket Hotspot för att du gör det här och jag förstår dig om detta är din sista adventskalender. Vad patetiska vi tjejer kan vara....

2007-12-09 @ 17:33:35
Postat av: Emma N

Du utan namn: Du har rätt att tycka vad du vill precis som andra har rätt att tycka motsatt och att framföra de åsikterna.

2007-12-09 @ 20:43:35
Postat av: emelie

men snälla människor, nu får nu ändå ta och skärpa er! istället för att klaga så skulle jag återigen vilja TACKA Hotspot för ett fenomenalt roligt initiativ.

Karolina har ingen som helst skyldighet att driva julkalender och ni är inte tvungna att delta. om ni ändå väljer att göra det så är det bara att acceptera villkoren!

jag blir helt paff över hur folk är funtade,
NI BORDE SKÄMMAS!

2007-12-09 @ 20:47:33
Postat av: Emma N

"om ni ändå väljer att göra det så är det bara att acceptera villkoren!" Säger vem? Säger du. Jag säger att om man har kritik så får man framföra den, likaväl som man får framföra beröm. Det kallas åsiktsfrihet, och om du är emot den borde DU, och ingen annan, SKÄMMAS! Haha.

2007-12-09 @ 21:37:17
Postat av: Anonym

Emma N: Jag tycker så synd om dig!

2007-12-09 @ 21:43:44
Postat av: Amanda

Emma N: Gå och lägg dig! Kom tillbaka när du lärt dig lite hyfs. Fatta att detta har inget med åsiktsfrihet att göra. Det är en tävling med regler. Regler kan man aldrig ändra i någon tävling. Denna råkar vara på en blogg där det är fritt fram att skriva vad man tycker, det är skillnaden mot andra tävlingar. Fast du kanske skickar brev till tidningar, tv etc. då de har tävlingar och ber dem ändra reglerna för att du inte tycker dem är bra? Det har inget med en demokrati, eller med "åsiktsfrihet" att göra. Det kommer du förstå en dag. Då du gått ut högstadiet kanske.

2007-12-09 @ 21:46:44
Postat av: hotspot

Alla: Den här diskussionen har helt klart spårat. Jag är ledsen att det blivit så och jag har därför bestämt mig för att från och med nu inte bidra till dessa nonsensdiskussioner. Alla som vill läsa min blogg och vara med och tävla - jag är så glad, TACK! Lets have some fun!

2007-12-09 @ 21:49:03
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Emma N

Amanda: "Gå och lägg dig!" Tack för tipset!
"Kom tillbaka när du lärt dig lite hyfs." Well, dito.

2007-12-09 @ 23:30:17
Postat av: Amanda

Emma N: "det kan du vara själv", "skall du säga", "dito". Exakt vad jag menar, typsikt fjårtis språk. Varför all denna aggression? Hotspot har anordnat en tävling för att vi skall ha kul. Trist att det finns så dåliga förlorare.

2007-12-10 @ 19:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links