header to ads



Hotspot top 10 - What Hotspot Wants - Beauty

image2080

Det finns så mycket trevliga produkter där ute och jag vill prova dem alla! Just nu trånar jag som mest efter:

1. Jag älskar Miss Ferlings handkräm Baume des Tigresses så jag är övertyga om att även den nya krämen från Miss Ferling,
Baume de Dalmatie, är fantastisk! 
2. Det legendariska Pariskonditoriet Laduree har inlett ett samarbete med Sephora vilket har resulterat i en hel linje skönhetsprodukter med fantastiska dofter. Jag kan tänka mig vad som helst. Det är, om sanningen ska fram, de fantastiska förpackningarna som jag är ute efter.
3. Jag är så lättlurad att jag skulle kunna köpa LipFusions lipplumper bara för att komma åt den blingade hylsan.
4. Självklart är jag nyfiken på att prova mirakelkrämen Boots No 7 som man hört så mycket om
5. SkinCeuticals produkter har fått mycket ros i pressen världen över. Det skyddande serumet CE Ferulic sägs vara Kate Moss favorit.
6. De praktiska parfymerna på stick från Crazy Libellule är bedårande. Jag lottade ut en i min adventskalender och nu vill jag ha en själv, gärna i doften Fruit Sorbet.
7. Rosebud känner ni säkert till. Nu har blush fått in en ny variant av klassikern, Brambleberry!
8. Byredo är något så ovanligt som ett svenskt parfymhus. Dofterna har blivit hypade som 17 och säljs på creddiga ställen som Colette, Barneys och Les Senteurs. Naturligtvis vill jag prova!
9. Jag behöver nu rengöring och fuktkräm. Jag är sugen på att gå tillbaka till min gamla favorit Dermalogica. Active Moist står på önskelistan
10. ...och special cleansing gel

Kommentarer
Postat av: Emma

Gud! tycker alla ser underbara ut. Vill ha.

2007-12-29 @ 14:21:32
Postat av: Sanna

jag var också på village igår. såg dig där haha ;)

2007-12-29 @ 14:30:47
Postat av: Malin J

Hej.
Jag undrar om du vet vart man kan få en vacker och prisvärd hårförlängning? jag vill att det ska se professionellt ut och jag behöver hjälp. Jag vill inte ha Britney hår, utan en liten förendring kanske en förtjockning av håret. Snälla hjälp mig!
tack, hälsningar Malin J

2007-12-29 @ 14:45:01
Postat av: Weronica

Även jag suktar efter Sephoras Laduree-produkter! Jag rekommenderar parfymsticken från Crazy Libellule - min favorit är citron. Mitt race med Dermalogica slutade dock i en viss besvikelse. Active Moist var inget för mig och inte heller rengöringen. Sheer moisture med solskydd och lite färg är dock en riktig höjdare - tycker jag :-). Det är ju sådär med skönhetsprodukter. Det är mycket individuellt! Gott nytt år!

Postat av: hotspot

Emma: Ha ha, jag med :)
Sanna: Åh läskigt. Det var ett riktigt ståhej igår. Hade dock så sjuuuuukt ont i mina fötter som knappt kunde bära mig på slutet av kvällen.
Malin J: H, hårförlängning är inte min grej. Jag tycker att det oftast ser billigt och oäkta ut och jag antar att man får slanta upp en del om man vill att de ska se naturligt ut.
weronica: Så söta! Åh jag gillar ju dermalogica, har inte haft active moist förut dock utan skin smoothing cream. Gott nytt

2007-12-29 @ 16:17:05
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Tre Missar

Sonia Rykiel har designat en chokladkollektion för Ladurée. Det var iofs ett tag sedan, men gosse, jag vill lägga vantarna på en bit! :)

2007-12-29 @ 17:00:56
URL: http://tremissar.blogspot.com
Postat av: bambi

Jag har också använt Active Moist och Special Cleansing Gel, men nu på vintern är min hud så torr så nu har jag gått över till dermalogicas skin smotthing cream och essential cleansing solution. Dom är verkligen superbra!

2007-12-29 @ 17:02:15
URL: http://bambi.bloggagratis.se
Postat av: yeh-yeh girl

Mm mycket där man skulle vilja ha. Jag är lika dum jag, jag köper gärna produkter bara för att de är snygga.

2007-12-29 @ 17:13:31
URL: http://gordonochjag.blogspot.com
Postat av: Bjooti

Parfymserien från Crazy Libellule är underbar! Massor av mumsiga dofter och är grymt praktiska att bära med sig.

No7 serumet har faktiskt imponerat på mig, trots att jag till en början var synnerligen skeptisk.

Apporopå Baume de Dalmatie så skrev jag om dig i ett inlägg om denna för ett par dagar sedan eftersom jag verkligen förknippar Miss Ferling med dig.

Brambleberry är tyvärr ingen höjdare doftmässigt (tycker inte jag, men smaken är ju som baken :) )

Oj, den blev en lång kommentar. Snacka om att beautyinlägg triggar mig.

2007-12-29 @ 17:43:29
URL: http://bjooti.net
Postat av: Lia

dermalogica är det enda jag provat som faktiskt känns bra på min känsliga hy.

själv använder jag skin smooting cream på vintern och active moist på sommar. special cleansig gel, soothing protection spray året runt och sen barrier repair, gentel soothing booster och lite ögonkräm efter behov. ush vad dyrt det har blivit men oj vad det varit värt det =)

den svenska pafrymen verkade också mycket intressant. vet du var den säljs i sthlm?

2007-12-29 @ 18:13:45
Postat av: Sophie

Har snart "garderobsstädning" och jag kommer att sälja kläder, skor och väskor ifrån bl a. Mullberry, Filippa K, HM, Benetton mm.

Kika gärna in!

2007-12-29 @ 21:20:05
URL: http://urmingarderob.blogg.se
Postat av: Fredde

massor av tips!

2007-12-29 @ 23:05:36
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se
Postat av: Maria

Malin J: Jag är böjd att hålla med Karolina, jag har ju helt klart skådat betydligt fler dåliga hårförlängningar än bra. Men eftersom jag precis som du gillar det här med långt hår, var jag ju tvungen att prova för fyra-fem år sedan. Aldrig mer! Däremot har jag ett väldigt bra och prisvärt tips till dig, som gör att du kan ha lite längre hår när du vill vara extra fin. Köp clips! Du köper äkta hår i din färg hos en återförsäljare, syr fast clips som de säljer och sätter i två längder i håret. Låter avancerat, men blir faktiskt riktigt snyggt (under förutsättning att du inte har kortklippt page), är mycket billigare, och inte hälften så krångligt och obekvämt. När det gäller alla skönhetsprodukter, min bästa vän åker till New York på fredag, gissa om det kommer bli en beställning från Sephora. Helt fantastiskt när dollarn är så låg!!! me like :-)

2007-12-30 @ 10:36:28
URL: http://marialoving.blogspot.com
Postat av: Hanna

hur länge kommer skinnklänningen vara aktuell?

2007-12-30 @ 11:04:14
Postat av: hotspot

Tre missar: Ha ha, låter fantastiskt!
bambi: Ja, det är ibland bra att alternera produkter på sommaren och vintern
yeh yeh girl: Vad kul! Lika smart som jag då ;)
Bjooti: Ha ha, roligt med engagerade inlägg! Nu blev jag ännu mer sugen på No7
Lia: Oj, ja det var inte 1 produkt... Ja eller hur. Jag vet faktiskt in om och i sånt fall var den finns i sthlm. Ska ta reda på det!
Fredde: :)
Marila: Åh bra tips, tack!
Hanna: Hm, det beror på hur lång tid det tar innan du själv tröttnar. Skinnklänningen är ju kanske inte det vårigaste av plagg så när temperaturen stiger blir man kanske sugen på något annat?!

2007-12-30 @ 17:02:03
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Mikalea

Byredo parfymerna är fantastiska! Min mamma fick Byredos Gypsy Water i julklapp. Den doftar verkligen underbart. Vad jag vet så säljs de på Cow i Sthlm. Om du vill ha en, spring dit, för det var begränsad upplaga!

2008-01-01 @ 15:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links