header to ads



Ny säsong, ny lista!

Så står vi åter inför en ny säsong och det är än en gång dags att gå igenom höstens prioriteringslista! Haka gärna på!

Det här är vad jag kommer att satsa på:


Jeans/byxor: Jag vill ha ett par ridbyxliknande byxor! I övrigtkänns byxor lågt prioriterat. Känner dock ett litet glapp i jeansutbudet här hemma så de perfekta jeansen kanske kan komma i fråga? Hur nu de ser ut?
Klänningar: Japp, jag vill ha klänningar. Alla i garderoben känns trötta och avklarade. Jag vill hitta en klänning av samma princip som en fodralklänning men med ärm och i en rakare modell, alltså inte ålskinnstight. Jag vet att den finns därute, jag vet bara inte var.
Kjolar: Min svarta från H&M är en trotjänare som kommer att användas mycket även denna säsong men den skulle behöva lite backup. En grå, kort och lite boxig kjol vore något.
Jackor: Jackor har jag så det räcker och blir över men efter en incident där jag av misstag fick med mig fel skinnjacka i en på tok för stor storlek från en fest så vore den perfekta skinnjackan ett välkommet inslag, men den får inte kosta för mycket?.
Skor: Mina Acne-älsklingar kommer att vara höstens skor med stort S. Annars gummistövlar. Skulle behöva ett par bekväma skor utan klacka att ha när jag arbetar, vet inte vad det skulle vara för några dock.
Koftor/tröjor: Ja koftor, stora och bysliga så att de kan användas på traditionellt sätt eller till ett par snäva (rid)byxor. Jag är även sugen på traditionella rundhalsade tröjor igen, mjuka pojkvänsrymliga cashmeretröjor!
Väskor: No more bags!
Blusar & Toppar: Jag har kommit på att min garderob behöver långärmade enkla bastoppar i svart och vitt. Bra att ha under klänningar, koftor och tröjor! Sen behöver jag fortfarande en svart blus av något slag. En vit klassisk ?herrskjorta? från Dries van Noten som jag såg på Nitty Gritty häromdagen skulle också kunna vara något.
Huvudbonad: Tror inte att jag passar i plommonstopet ? Tyvärr! Huvan kan bli något men i sånt fall kör jag stora långa halsduken virad runt huvudet.
Övrigt: Stickade accessoarer och ett par skinnhandskar behövs verkligen också!

En helt klart överskådlig och realistisk lista skulle jag säga. Några frågetecken men de rätar vi ut på vägen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Förutom att innehållet i din blogg är mycket bra, så är det bästa med bloggen att du uppdaterar den så ofta. Varje gång jag gör min bloggkoll så har du skrivit något nytt, trots att du ofta har bildkollage. Du måste lägga ner MÅNGA timmar vid datorn varje dag!

2007-08-06 @ 10:54:40
Postat av: hotspot

Elin: Vad roligt att du gillar bloggen. Ja det blir allt några timmar varje dag som läggs ner på bloggandet där för är det extra kul att få så snälla kommentarer!

Postat av: HD

Ah, vad härligt med lite höstlista som inspiration!

2007-08-06 @ 23:06:27
URL: http://hiddiling.blogg.se
Postat av: ella

vad menar du med NO MORE BAGS??
undrar bara..

2007-08-21 @ 18:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links