header to ads



Hotspot i Köpenhamn - Ströget

26631-1585


Utvöver lyxbutikerna  nära Kongens Nytorv är Ströget inte mycket att hurra för men det finns fortfarande ett par anhalter på den turistsmockade gatan som bör besökas.

Companys - Generellt kan man säga att ju närmare Kongens Nytorv desto bättre och ju närmare Rådhusplatsen desto sämre, bortsett från ett undantag - Companys. Nästan högst "upp" på Ströget inklämt mellan diverse sunk ligger en stor Companys butik med fint utbud. Priserna ligger från mellanprisklass (Bruuns Bazaar, InWear, Patrizia Pepe och Soaked in Luxury) till dyrt (Marc Jacobs, Miu miu, See by Chloé, Vanessa Bruno, Paul & Joe). Min favoritavdelning är helt klart sko- och väskavdelningen....
Urban Outfitters - Det är inte bara Stockholm som nyligen begåvats med en Urban Outfitters. Butiken på Ströget kan dock inte riktigt mäta sig med den på Biblioteksgatan....
Nörgaard på Ströget - Den här butiken har genom åren genomgått enorma formsvackor men jag måste säga att den återhämtat sig och utbudet är just nu bättre än på länge. På Nörgaard kan man hitta många roliga danska märken som
Baum & Pherdgarten, Henrik Vibskov och Mads Norgaard men även internationella märken som Missoni Sport, Miu miu, McQ mfl.
Birger Christensen - Danmarks svar på Nathalie Schuterman! Här hittar man det dyraste av det dyra och inhyst i butiken finns även en Chanelbutik och en enorm pälsavdelning. På rean går det att göra fynd men annars är det strictly fönstershopping som gäller, iallafall för min del....
Övrigt - På ströget kan man även finna många av de stora modehusen som Burberry, Gucci, Bottega Veneta, Mulberry, Louis Vuitton etc.

Kommentarer
Postat av: julia

har en fråga angående asos. har du bestältt där ifrån? måste man betala frakt och avgift? vad kostar det?!
tacksamm för svar!!

2007-08-02 @ 13:12:48
Postat av: hotspot

julia: Jag har aldrig beställt från Asos men jag vet att frakt tillkommer, frakten varierar nog beroende på vad du köper... Enklast är att lägga det du vill ha i varukorgen och gå till kassan. Innan du checkar ut får du upp totalen vad det kommer att kosta. Vill du inte handla är det bara att tömma varukorgen.

Postat av: Bambie

Men ströget stäningen är ju underbar & sen så finns det ett litet guldkorn
Illum- pappa bodde där i 6 år (tog 4 innan vi upptäcke rikedomarna specellt topshop man hittar allid något fär uppe på översta våningen. Annars håller jag med dig i buikerna som finns på ströget

2007-08-02 @ 13:20:37
URL: http://bambiessearch.blogspot.com/
Postat av: hotspot

Bambie: jag tycker nog att stämningen på Ströget är ungefär densamma som på Drottninggatan i Sthlm, inte så mysig i min mening men jag gillar Illums Bolighus på ströget.

2007-08-02 @ 13:31:32
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Fredrik

Hej, en fråga hur gör du dom snygga fotona?

2007-08-02 @ 15:17:02
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se
Postat av: anna

hej! stövlar är ju super i höst, men kan man köra med sk. seglarsstövlar (lite kortare skaft, ofta marinblå med vi rand längs sulan.)?
älskar din blogg!

2007-08-02 @ 15:18:21
Postat av: Emmis

Hej hotspot! Det skulle vara kul med lite sminktips framöver, om tiden finns vill säga! :) Någon särskild look som känns rätt i höst?
Shoppa lugnt... /E

2007-08-02 @ 15:30:07
Postat av: hotspot

Fredrik: Jag gör alla mina bilder i Photoshop
anna: Ja det tycker jag nog att man kan även om jag nog kommer satsa på de högre
Emmis: Ja, sminktips är på väg. Jag lovar! Har ett mycket roligt sminkrelaterat inlägg på väg som jag håller på att redigera. Håll Koll!

2007-08-02 @ 16:05:55
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links