header to ads



Model Portfolio - Mariacarla Boscono

Model Portfolio - Mariacarla Boscono
Bilder: Ansiktsbild från Hermés F/W 06, F/W 06 visning för Valentino, Backstage F/W 06 Lanvin, Omslag tyska Vogue, Kampanj för Escada, Kampanj för Gianfranco Ferre.

Maria föddes 20 Septembar 1980 i Rom, italien, med sina 26 år är hon ansedd som lite av en gamling. I modellvärlden är Mariacarla kanske främst känd för sin mycket signifikanta catwalk-stil. Hon har framgångsrikt modellat i ett antal år och hennes CV finns bland annat kampanjer för
Givenchy, Roberto Cavalli, Alberta Ferretti, Calvin Klein, Chanel, DKNY mfl med. Idag bor hon både i New York och Rom för att ha närhet till sina uppdragsgivare. 
För oss svenskar är  Mariacarla dock kanske framförallt känd efter det att Hennes & Mauritz 25 oktober 2005 tillkännagav att Mariacarla skulle ersätta Kate Moss på Stella McCartney-kampanjen efter det attt Kate lyckats härva in sig i en sunkig drogskandal. Vad det blev av den kampanjen undrar iallafall jag för jag har inget minne av att ha sett en enda bild på Mariacarla för H&M, men när jag tänker efter var det någon kort reklamfilm på TV som inte gjorde något nämnvärt intryck - var det allt som blev av den beryktade kampanjen?

Kommentarer
Postat av: Ida

MariaCarla gillar jag. Hon har ju varit modell för märket Unité i La Redoute katalogen i flera år en riktigt favvis i katalogen. Nu är det tyvärr en ny brud. Snygg hon är i kort hår oxå.

Postat av: Josefin

hon är underbart vacker!

Gå gärna in och svara på min Dagens fråga på min blogg, ang. "Din Drömoutfit" !! :)

2006-09-18 @ 10:19:10
URL: http://www.josefinkristin.blogg.se
Postat av: R n

Hon ser så skum ut. Men ändå så ser hon sådär modelligt speciell ut. Inte vacker men cool.

2006-09-18 @ 12:59:55
URL: http://rightnow.webblogg.se
Postat av: hotspot

Ida: Jag har lite svårt att greppa MAriacarla men det är klart att hon är snygg som 17. Jag gillar tycka vogue-omslaget!
Josefin: Ja snyggg som få :) Så fort jag hinner...
Rn: Ja hon har ett mcyket speciellt utseende men det är det som gör att man lyckas som modell.

2006-09-18 @ 14:59:22
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Elin

vad jag hört så fanns det ingen tid för att ta nya bilder och därför fanns det endast reklamfilm med mariacarla.

2006-09-18 @ 15:26:02
Postat av: Charlene

ja precis hon har ju ett speciellt utseénde. men hon är snygg, och en riktigt bra modell!

2006-09-18 @ 19:55:15
URL: http://chloecharlene.webblogg.se
Postat av: Ebba

Hon föddes exakt tio år innan mig. Coolt!

2006-09-18 @ 21:50:45
URL: http://casualmixture.blogspot.com
Postat av: sofi.

hon kanske var med i den där reklamfilmen för h&m förra året där två tjejer går i en korridor och möts på mitten och då öppnar en annan tjej dörren iklädd underkläder(?). minns den inte riktigt, men den reklamen har fastnat eftersom jag tyckte tjejerna såg så extremt snygga och självsäkra ut i den.

2006-09-19 @ 02:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links