header to ads



Hotspots top 10 - Ytterplagg

top 10 ytterplagg

Jag har fått många förfrågningar på ett inlägg om vilka kappor och jackor man ska satsa på i höst. Här kommer mina 10 favoriter just nu!

1.
Läderjackan från Chloé är helt perfekt! Modellen är precis som man vill ha den, färgen är flott och den passar till allt - nästan iallfall.
2. A-linje jacka från Burberry London i härligt tweedtyg - "modern-brit". A.linjen är fortfarande på tapeten och själv är jag en sucker för tweed - perfect match med andra ord.
3. Rutig kappa från Marc Jacobs med sjukt fina detaljer och perfekt passform. Personligen skulle jag aldrig lägga så mycket pengar på en rutig kappa, den är supertrendigt just nu men troligtvis helt glömd nästa säsong. Skulle jag få den gratis däremot....
4. Klassisk jacka från APC som nästan kan tyckas vara tråkig men den här klassiskern kommer att vara aktuell mer eller mindre resten av ditt liv. Jag är ju lite kär i filtjackor så jag hade gärnat stoltserat med denna APC-jacka
5. Fiskbensmönstrad jacka från See by Chloé i supersöt modell - en uppdaterad klassiker. Älskar kragen och den nätta formen. Ahhhh. Hundtandsmönstrat är ett klassiskt mönster som alltid är hett!
6. Cape från Chloé. Capen har ju varit på tapeten ett tag men än så länge har den inte setts till så mycket på gator och torg. Dags att ändra på om ni frågar Hotspot och skulle jag få välja fritt skulle det bli den här fina modellen från Chloé.
7. Rutig kappa med puffärmar från Baum Pherdgarten som väcker åtrå. Jag har själv spanat in denBrantens showroom och den är hur fin som helst! Får jag inte Marc Jacobs-kappan så "nöjer" jag mig med denna.
8. Duffel från Cacharel (för La Redoute) som jag bloggade om häromdagen och jag vill fortfarande ha den! Gillar den kortare lite tuffare modellen - och tyget....
9. Docksöt grå kappa från Tocca med underbara små knappar och söta detaljer. Älskar det veckiga tyget! Grått är ju som bekant höstens färg så det är helt rätt att satsa på en grå kappa!
10. Grå jacka från Les Prairies de Paris som är precis hur snygg som helst. Grå filt, kan det bli bättre?Skärpet som "går in och ut" ur jackan gör hela skillnaden. Tips! Håll koll på Les Prairies de Paris - de vet vad de pysslar med.

TIPS! Det var allt mina damer och herrar men för att sammanfatta vad jag tycker att ni ska leta efter:
Filt, grått, läder, fina detaljer (veck, klädda knappar, söta kragar), a-linje, tweed, rutor, kappor och fiskbensmönster

Kommentarer
Postat av: SANDRA

Oh!
Läderjackan är min.
Snart.

Postat av: Camilla

Capen och den rutiga kappan från Baum und Pferdgarten skulle man ju vilja ha... drömmer drömmer....ack ack
kramar

2006-10-02 @ 14:53:09
URL: http://gladyscamilla.blogg.se
Postat av: Louise

Jag har en fin A-linje formad kappa som jag vill korta av för den är för lång. Vilken längd blir bäst? Strax ovanför knät?

2006-10-02 @ 15:28:39
Postat av: Emma

Hmm inte för att vara petig men är inte jackan från Chloé fiskbensmönstrad mer? Annars diggar jag den sista gråa kappan :)

2006-10-02 @ 15:29:28
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: hotspot

SANDRA: Visst är den för fin!
Camilla: Jag vill ha alla, ha ha :)
Louise: Ja strax över knät låter fint på a-linje módell!
Emma: Du har rätt - ibland går det undan... Tack!

2006-10-02 @ 15:32:37
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Sara

Det finns så många fina jackor/kappor nu! Jag har precis slagit till på den rutiga "puffiga" Minimarket-jackan som syns i många modereportage men är svår att hitta. Den är fantastisk!

2006-10-02 @ 15:40:20
Postat av: frida

Har införskaffat mig en svart kappa med ganska hög krage och relativt markerade knappar samt med ett tillhörande skärp. Känns som den kommer bli en hit i vinter. Tänker lägga fokus på accessoarena, helt sjukt hur mycket de kan göra för en outfit!

2006-10-02 @ 15:41:12
Postat av: hotspot

Sara: Ph jag vet precis vilken du menar - den är helt fantastisk, har spanat in den på Nitty Gritty. Åh shit vad avis jag blev märkte jag nu...
frida: Svart är ju klassiskt, jag kommer att köra på min svarta kappa från förra säsongen. En fin variant med veckade detaljer från Bruns Bazaar

2006-10-02 @ 15:45:34
Postat av: Valentina

Å jag älskar Burberrys jacka! Vet du om det finns någon liknande man har råd att köpa?

2006-10-02 @ 15:50:27
URL: http://valentinamazzaglia.blogg.se
Postat av: Martina

God damnit! vilka snygga jackor du har samlat ihop! Ge mig MJ´s rutiga eller Tocca´n så blir jag glad;)

2006-10-02 @ 16:11:19
URL: http://neat.blogg.se
Postat av: sura tanten

Oooh...vilken lista! Blir svettig;)...så mycket fint. Ja, det är dags att leta ytterplagg, snart blir det kallt.

2006-10-02 @ 16:12:29
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: shopoholychic

jag vill ha kappan från baum pherdgarten! åh, den är så fin, så fin... och jag är så fattig, så fattig!

2006-10-02 @ 16:14:09
URL: http://shopoholychic.webblogg.se
Postat av: Christin

Jag gillar jackan (den grå) i den kortare modellen med svart mudd längst ned på kanten, den är verkligen en hit enligt mej :)

2006-10-02 @ 16:26:16
URL: http://christinsshopping.blogg.se
Postat av: Linnéa

gud vad jag känner mig hipp nu; jag har en skinnjacka, en rutig kappa, en fiskbensmönstrad kappa och en svart/vitrutig kort jacka med stor krage och mudd ^^

2006-10-02 @ 16:31:33
URL: http://klubbland.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag har så svårt att hitta en kappa just nu.. Dem som är snygga är antingen för stora eller alldeles för dyra.. Tror att alla dem du visat är det senare :( Men snygga är dem allihop!

2006-10-02 @ 16:52:25
URL: http://lillaemma.webblogg.se/
Postat av: Cicci

Capen från Chloe skulle jag kunna döda för att äga just nu..eller inte döda kanske, men nästan..!

2006-10-02 @ 17:31:52
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: hotspot

Valentina: Visst är den fin! Jag ha rinte sett någon exakt likadan men jag vet att Zara och TopShop har jackor i liknande modeller - lycka till!
Martina: Ha ha, tack! Jag håller med, de skulle passa perfekt i höstgarderoben :)
suratanten: Japp nu är kyligare tider på ingång så nu börjar kapp- och jackjakten. Jag älskar den typen av jackor och kappor som är nu och det finns mycket fint även på billigare ställen som H&M, Zara mm
shopoholychic: Det hade kunnat vara mina egna ord - så fattig och så mycket fint, suck!
Christin: Japp den är great (antar att du menar den från See by Chloé som är fiskbensmönstrad men ser grå ut)!
Linnea: Nämen, då är ju du "all set" för hösten och vintern :)
Emma: Ja det blev visst nästan bara dyra plagg... Svårt att hitta snygga jackor/kappor för bra priser, iallfall på internet. Jag skulle kolla in Zara, TopShop och H&M de brukar ha fina jackor kappor tycker jag :)

2006-10-02 @ 17:32:19
Postat av: hotspot

Cicci: Ha ha, jag förstår vad du menar :)

2006-10-02 @ 17:32:42
Postat av: Jossan

Okej, tack för all hjälp! :) Jag håller på mkt i photoshop och jag kan grunderna..! Jag undrade bara om det var ngra spec. mallar jag inte kunde hitta som du använde dig av! :) Men tack för all hjälp! :)

2006-10-02 @ 17:39:19
URL: http://thjossan.blogg.se
Postat av: hotspot

Jossan: Åh, jag har ju inte ens hjälpt till med något... Jag hoppas du förstår, jag får kanske 5 frågor angående hur jag gör olika grejer i mina collage varje dag och det är omöjligt i detalj att beskriva precis steg för steg hur man gör för alla, mitt tips är som sagt var att leka och prova sig fram - det var så jag gjorde.

2006-10-02 @ 17:45:38
Postat av: Petra

hej.
Undrar vad din åsikt e om en väldigt a-linjeformad kappa från Zara? Den finns i rött, grönt o. svart. Håller modellen nästa år? Det är egentligen den enda som jag kunde rymmas i för tillfället (stooor mage, som bara växer..) Har ingen budget att handla en kappa som funkar bara för dom nästa 3 månaderna, eller så måste det bli secondhand, men den här borde man ju kunna ha senare oxå? :)
tac

2006-10-02 @ 18:01:31
URL: http://petronelllas.blogspot.com
Postat av: yeh-yeh girl

grå jacka med svarta muddar favorit!

2006-10-02 @ 18:15:53
URL: http://gordonochjag.blogspot.com
Postat av: hotspot

Petra: Åh det är jättesvårt att svara på, a-linjejackorna var ju oerhört populära redan förra säsongen så det är svårt att säga om det håller även nästa säsong - jag skulle tippa på att det gör det men jag vågar verkligen inte garantera något.
yeh yeh girl: See by chloé-jackan är SNYGG!

2006-10-02 @ 18:42:09
Postat av: Kerstin

Duffeln från Cacharel är ljuvlig. Helt underbar.

2006-10-02 @ 19:11:55
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: elisabeth

Hej hotspot, när du handlat från net-a-porter har du betalat tull då? hur mycket?

2006-10-02 @ 19:56:10
Postat av: lucy

verkligen jättesnyggt! vet du var man kan hitta liknande modeller för budgetpriser?

2006-10-02 @ 20:29:27
URL: http://thegang.blogg.se
Postat av: Ida

Ja har köpt en söt duffel som jag är nöjd med! Cacharel dufflen är ju jättesöt har dock bara sett den live i rött men den var söt.

2006-10-02 @ 20:43:04
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Anonym

Baum och Pherdgarten-kappan är jättefin i den blå-svarta kombinationen. Jag provade den på NK i Göteborg. Som tur var för min kassa var den inte riktigt kompatibel min ganska stora rumpa som såg ännu större ut.

2006-10-02 @ 21:49:42
Postat av: Danni

Cacharel duffeln är så söt!

2006-10-02 @ 22:04:26
URL: http://miumiu.blogg.se
Postat av: hotspot

Kerstin: visst är den fin, jag skulle verkligen "behöva" något liknande...
elisabeth: Ingen tull från England så det är bara att shoppa på :)
lucy: Jag vet inte exakt var du kan hitta liknande jackor, det är ju lite svårt att säga, jag har inte ett budgetalternativ till alla jackor ovan även om det vore toppen men du kan ju kolla på de stora kedjorna (H&M, Zara, TopShop, Massimo Dutti, mango mm)och ha mina tips på vad du ska leta efter i minnet.
Ida: ÅH jag vill ha en sån kort duffel som den cacharelen, jag gillar verkligen den jättemycket, inte så hemskt dyr heller...
Danni: Visst är den :)

2006-10-03 @ 07:29:50
Postat av: Ida

Du vet väl om att du får 20% rabatt om du går in på www.laredoute.se/welcome Då är den inte så dyr heller ;)

2006-10-03 @ 08:58:16
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Anna

Tack för bra inspiration hotspot, det är lätt att se var de stora kedjorna får sin inspiration från (vilka designers) så budgetalternativ borde finnas.

2006-10-03 @ 09:43:25
Postat av: hotspot

Ida: Nä usch säg inte.... Nu måste jag gå in och titta på den igen...
Anna: Åh vad roligt att du tyckte inlägget var inspirerande! Ja det går nog att hitta liknande modeller till budgetpris utan problem. Jag såg tex i senaste veckorevyn att Massimo Dutti hade en liknande jacka som burberry a-linje tweedjackan.

2006-10-03 @ 10:36:21
Postat av: Hilde

applåderar dom sista två! grattis i efterskott!

2006-10-04 @ 12:51:27
URL: http://stylebyhilde.webblogg.se
Postat av: Coach Outlet Online

love with him and Coach Outlet Onlinewanted to make sure that he would be your guy for good

2012-04-17 @ 11:16:46
URL: http://www.2012-coachstoreonline.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links