header to ads



De 7 skönhetssynderna

Vissa saker har vi lärt oss sen barnsben att man absolut inte får göra/bör göra men ändå är det så fantastiskt svårt att leva som man blivit lärd. Hotspot ger sina råd på hur du håller dig borta från att synda.

1. Klämma och pilla - Trots att man vet att det är förbjudet så kan man ju inte hålla sig borta när man börjar ana en liten röd prick eller en ömmande punkt, det spelar ingen roll hur dåligt man vet att det är och att det kan leda till fler finnar och infekterad hud.
Lösning: Innan ni går loss med att klämma och pilla kan ni ju prova 
Garnier Pure SOS Pen, den funkar kanske inte på välutvecklade vitingar men används den i tid kan den faktiskt, om inte stoppa, så iallafall hämma utvecklingen.
2. Sova med smink - Klockan är 04.30 och hela kroppen ömmar, allt du vill är till sängen snabbare än någon hinner säga sova, men stopp i backarna inte innan "masken" har åkt av. Att i det läget börja mixtra med ögon-makeup-borttagning, rengöringsmjölk, ansiktsvatten, nattkräm och ögonkräm är helt otänkbart...
Lösning: Cleansing wipes! Snabbt och effektivt. Min favorit är helt klart Loreals Re-nourish (även populär bland make-up artister).
3. Bita på naglarna - Uttråkad? Nervös? Stressad? Anledningarna är flera - alla lika dåliga. Har man väl börjat är det dock ovanligt svårt att sluta.
Lösning: Manikyrkväll. Jag lovar spenderar du över 1 timme på dina naglar (alternativt en förmögenhet på salong) är det inte i första taget som du väljer att bita sönder resultatet. Satsa på mörkt lack, det blir ännu fulare om du börjar gnaga.
4. Använda plattång eller hårfön varje dag - Antingen har man tunt hår och då vill man föna det varje dag eller så har man tjockt ostyrigt hår och då vill man platta det varje dag - i båda fallen är det i längden en mardröm för håret.
Lösning: Scarfen döljer allt, just nu är det mer än ok att knyta en snygg scarf runt håret och det räddar garanterat alla dåliga hårdagar. Själv är jag en stor utövare av detta trick.
5. Fuska med solskydd - Visst är man otroligt sugen när solen väl tittar fram att få en härlig bronzig ton på den bleka lekamen. Att grilla sig röd däremot gör ingen glad - varken för stunden eller i långa loppet. Det finns inget och då menar jag verkligen inget som ser så billigt ut som när någon kommer tillbaka från en spanienresa med en kräftfärgad urringning eller ett flagnande ansikte.
Lösning: Lyxiga solprodukter! Själv är jag som bekant en sucker för allt som har en fin yta och visst känns det mycket roligare att packa ner en glassig solkräm i strandväskan än en trisst tub från Apoteket (inget ont om Apoteket dock)
6. Dricka för lite vatten - Vem är sugen på att hinka litervis med ljummet tråkigt kranvatten varje dag? Inte jag...
Lösning: Vatten, rikligt med is och en citronskiva i finaste vinglaset - vips så känns det inte så tråkigt att dricka vatten trots allt...
7. För lite sömn - Jag ska bara... Men vad är det i ärlighetens namn vi gör när vi sitter uppe och ugglar - kollar en sista gång vad som händer på internet, zappar mellan två serier som man inte följer, pratar i telefon med vänninan som man kommer träffa imorgon...
Lösning: Fina stärkta lakan, doftljus av hög kvalitet, underbar pyjamas som är en fröjd att använda och en riktigt bra bok. Varje kväll när du går och lägger dig kommer att kännas som en lyxstund och du kommer att längta till det att du får hoppa i säng. Själv införde jag denna ritual (plus världens mest väldoftande handkräm) förra hösten och jag har nästan längtat efter de mörka kvällarna när det är ok att gå och lägga sig redan klockan 21.00.

Kommentarer
Postat av: SANDRA

5 av 7.
Inte så bra va?

Postat av: sofi.

usch, sova med smink gör jag jämt....mindre pepp på att ta av sminket blir man när du rabblar upp alla rengöringsprocesserna. blä. :P
men det straffar sig att vakna bakis PLUS ha egengrodda ögon. :/

2006-10-04 @ 13:06:07
Postat av: modeamatören

Bra inlägg!

2006-10-04 @ 13:09:02
URL: http://modeamator.webblogg.se/
Postat av: Anna Krimskrams

Så fort jag läste "fina, stärkta lakan" blev jag sovsugen. Det där är nåt många missar men åååh så härligt det är med prassliga lakan :)

2006-10-04 @ 13:09:14
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: Ida

Måste erkänna att efter vissa hårda nätter har man somnat med smink annars är jag väldigt duktig med flera av dina punkter. Jag använder så gott som aldrig fön, plattång eller ngra produkter förutom shampoo balsam i håret. Duktigt va ;) Sova är jag ruskigt bra på.. somnar överallt jag kämpar för överhuvudtaget orka vara uppe... Dessutom älskar jag pyjamaser. Sola gillar jag inte. Vatten brukar jag dricka ur vinglas för piffa till det. Men så så har jag en drös annat som drar ner på allt... gillar kaffe, röker och sitter framför datorn för mycket så.. ja..

2006-10-04 @ 13:22:22
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Lisa

Otroligt bra inlägg! Får lite dåligt samvete när jag slarvar med solskyddskrämen..Men när man inte blir röd eller flagnar så blir det lätt att man bara jagar solen. Och sömn är jag rätt dålig på, skolan tar allt för mycket tid ibland. Men annars så tvättas alltid ansiktet, kanske det väger upp de andra misstagen? :)

2006-10-04 @ 13:30:20
URL: http://minkusinmadagaskar.blogspot.com
Postat av: Anneli

Ett hett tips till vattendrickarpunkten är att skaffa sig en Sodastream-maskin. Tacky I know, men man kan göra sig en flaska iskallt bubbelvatten när man vill, och man bestämmer graden av kolsyra själv. Det har fått iaf mig att dricka mer vatten!

2006-10-04 @ 13:39:18
Postat av: Ljuvligt hemma

Ditt "vattentips" fick mig att verkligen vilja dricka mer vatten :)

2006-10-04 @ 14:02:22
URL: http://ljuvligthemma.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Vilka behövande tips, för vem brukar inte göra de misstagen om och om.. ? Jag känner iaf igen mig i flera punkter, minst fem !

2006-10-04 @ 14:06:02
URL: http://todiefor.webblogg.se
Postat av: Liza

Kul inlägg, man känner igen sig, men det skönaste med att göra allt det där "rätt" är att man kan känna sig så fräsch efter åt. =)

2006-10-04 @ 14:06:19
URL: http://fashionistanrone.blogg.se/
Postat av: Sara

Faktum är att många tjejer numera dricker för mycket vatten. Det finns inga vetenskapliga studier som visar att det skulle vara bra att dricka extra mycket vatten. Kroppen säger ifrån när den behöver vätska genom att vi blir törstiga. Det man ska tänka på är att det då inte funkar att dricka kaffe eller något annat koffeininnehållande eftersom det är urindrivande och man därför blir av med mer vätska än man får i sig.
Fast att hela tiden hälla i sig extra vatten leder bara till fler toabesök!

2006-10-04 @ 14:18:54
Postat av: Cicci

Det jag är klart sämst på det är att komma i säng i tid. Känner verkligen igen mig i det där att kolla internet en sista gång..zappa lite..dra runt lite och plocka med småsaker och så vips är klockan halv 2 igen :)!

2006-10-04 @ 14:28:01
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: Diana

Lysande! jag känner väldigt väl igen mig på vissa punkter...

2006-10-04 @ 14:32:13
Postat av: Malla

Haha klockrent inlägg!!! Begår nog nästan alla synder då och då!!

2006-10-04 @ 14:33:00
URL: http://vargungen.blogg.se
Postat av: Karolina

:-) Stort smajl - du är ju bara fantasktisk, ännu ett glädjeframkallande inlägg!

2006-10-04 @ 14:45:54
Postat av: hotspot

SANDRA: Ha ha, nej men då har du något att jobba på, man ska alltid ha nya mål här i livet :)
sofi: Det går ju att göra det enklare än 20 olika produkter - testa cleansing wipes vet jag :)
modeamatören: Tack!
Anna Krimskram: Åh det är min stora last här i livet - tytvättade lakan - det blir sååå mycket tvätt...
Ida: tänk vad tråkig man vore om man var perfekt... Själv har jag nog problem att hålla mig ifrån ett par punkter också...
Lisa: Klart det gör ;) Men du borde bli bättre med solkrämen, fär även om man inte ser bränd ut så kan huden ta skada :) Kräma på - man blir brun iallafall!
Anneli: Åh den gamla soda streamern... Tack för tipset :)
Ljuvligt hemma: Åh vad roligt :)
Nathalie: Ja alla är vi syndare ;) Jag kan ju säga att det inte direkt var svårt att komma på listan det var bara att tänka efter vad jag själv var dålig på... Ha ha :)
Liza: TAck! Ja det är ju det som är målet :)
Sara: Jag har också hört det, men ett glas vatten om dagen som jag ofta dricker kan ju bara inte vara tillräckligt. Jag känner ofta inte att jag är törstig förrän jag börjar dricka så jag måste tänka på det emellanåt för helt plötsligt har jag bara en blixtrande huvudvärk för att jag glömt att dricka....
Cicci: Ha ha, det är nog många som "lider" av samma problem som du :)
Diana: TAck :) Vad roligt :)
Malla: Åh tack. Jag har nog också gjort mig skyldig till en synd eller två från listan :)

2006-10-04 @ 14:46:16
Postat av: hotspot

Karolina: Åh vad smickrad man blev nu då. Stort tack!

2006-10-04 @ 14:46:37
Postat av: Kerstin

Åh, vilka bra grejer du skriver. De ska jag ta till mig redan ikväll.

2006-10-04 @ 14:54:42
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: sura tanten

Två av synderna kan jag garanterat bocka av, fuska med solskydd och dricka för lite vatten:) ...typ de farligaste synderna;)

2006-10-04 @ 15:09:24
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Naomi

Du borde typ göra så man kan skriva ut den här listan, skitbra lista som jag tyvär inte följer ibland. Du är hittar alltid på nya saker att skriva om och man tröttnar aldrig tack!

2006-10-04 @ 15:11:15
Postat av: Josefine

Allt det dar stammer sa bra in!

2006-10-04 @ 15:11:42
URL: http://josefineb.webblogg.se
Postat av: Becccan

Vilket roligt och bra inlägg :D

2006-10-04 @ 16:14:45
URL: http://becccan.blogg.se
Postat av: Anna

Man ska inte dricka för mycket vatten. En tjej i min förra skola gjorde det misstaget. Hon hade alltid med sig en vattenflaska till alla lektioner och drack vatten nästan hela tiden. En dag föll hon bara ihop och kördes till sjukhuset där läkarna konstaterade att hennes hjärna var överfylld med vatten. Hon dog.
Det är en sann historia, min biologilärare berättade den. Hon hade haft den där tjejen som elev för ca sju år sen. Så drick inte FÖR mycket vatten!

2006-10-04 @ 16:39:31
Postat av: Anna

Väldigt bra inlägg förresten! Känner igen mig.

2006-10-04 @ 16:40:53
Postat av: Li

Jag kan verkligen inte hålla mig från nummer 1. Jättesvårt ju. Och så har jag en annan dålig vana, jag river på nagelbanden. Det börjar med en torr liten flaga och då måste jag riva i den och så börjar det blöda... Har hotspot nån bra lösning?

2006-10-04 @ 16:46:04
Postat av: yeh-yeh girl

Vem ska stärka mina lakan?

2006-10-04 @ 17:00:36
URL: http://gordonochjag.blogspot.com
Postat av: Sandra

Verkligen jättebra inlägg!!

2006-10-04 @ 17:05:11
URL: http://imitthuvud.webblogg.se
Postat av: Julia

Riktigt bra inlägg! Många bra saker som man ofta kanske tänker lite för lite på, eller tänker på dem kanske man gör, men att göra något åt dem... Skönt med praktiska och bra lösningar. :)

2006-10-04 @ 17:07:30
URL: http://toka.blogg.se
Postat av: ssagis

Mycket bra tips tycker jag!

2006-10-04 @ 17:45:03
URL: http://ssagis.blogg.se
Postat av: Alexandra

Bra tips! Gillar verkligen dina smarta inlägg! Var får du din inspiration?

2006-10-04 @ 17:56:44
URL: http://enbudgetbabesmemoarer.blogg.se
Postat av: betty

superbra tips, som jag efter många om och men faktiskt följer relativt bra. jag kan dock visa framfötterna lite bättre då det gäller att sluta pilla och klämma. att tvätta bort smink är jag superbra på sådär vid fyra/fem-tiden på natten, haha!

2006-10-04 @ 18:13:41
URL: http://karbas.blogg.se
Postat av: Bettan

Det enda som jag inte följer ordentligt är väl det där med att pilla och klämma, har fått nya rengöringsprodukter (Mary Kay) nu så det kanske kan fixa min fejja (förhoppningsvis) annars måste jag säga att så fort jag läst ordet vatten fick jag akut vätskebrist, var tvungen att rusa till kranen och hälla i mig ett par glas. :P

2006-10-04 @ 19:35:22
URL: http://www.molntussens.has.it
Postat av: Danni

Jättebra tips. Men det är farligt att ha en riktigt bra bok brevid sängen, när man väl börjat läsa är det svårt att sluta!

2006-10-04 @ 20:23:44
URL: http://miumiu.blogg.se
Postat av: Emma

Jättebra tips! Jag har slarvat själv med smink bortagningen på sista tiden så nu ser hyn ut lite som den gör =/

2006-10-04 @ 20:25:16
URL: http://lillaemma.webblogg.se
Postat av: Anna

Jättebra lista! Både inspirerande, motiverande och rolig att läsa:)

2006-10-04 @ 20:45:26
URL: http://dedicatedtomormorkirsten.blogg.se
Postat av: bloggtips

http://www.kontrastockholm.se/blog.htm

2006-10-04 @ 21:23:06
URL: http://www.kontrastockholm.se/blog.htm
Postat av: Blancaflor

Du kan lägga till den åttonde skönhetssynden: Experimentera med hårfärg och ny klippning tre dagar innan ett stort bröllop. ;)

2006-10-04 @ 21:26:09
URL: http://blancaflor4ever.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Åh vilket kul inlägg! :D

2006-10-04 @ 21:32:34
URL: http://kilklack.blogg.se
Postat av: hotspot

Kerstin: Åh vad roligt att du tycker det. Ja det är bara att starta sitt "nya liv" på momangen :)
sura tanten: aja baja... Förväntar mig bättring nu när du fått så bra tips ;)
Naomi: Åh vad roligt! Jag blir sååå glad av att höra sånt och nu vill jag bara göra hur många roliga och bra inlägg som helst :)
Josefine: Ha ha, ja vi är alla ganska lika :)
Beccan: Tack :)
Anna: Usch! Tycker dock att det låter konstigt... Hur skulle vattnet komma upp i hjärnan?
Anna: Tack! Ja alla slarvar vi nog på någon av ovanstående punkter... ;)
Li: Eight hour på nagelbanden, då blir de mjuka och flagar inte, då har du inte att börja pilla eller riva i :)
yeh yeh girl: Du förslagsvis ;)
Sandra: ÅH tack :)
Julia: Ha ha, det var ju just det man tänker på det men gör något helt annat. Tack!
ssagis: Åh tackar tackar!
Alexandra: Åh tack vad snäll du är, vet inte om de är så smarta - vet inte heller var jag får allt ifrån, det varierar... :)
betty: Jag är också en hejare på att ta bort smink men det är nog för att jag är lite av ett hygien-freak :)
Bettan: Ha ha ha, sjukt roligt att du var tvungen att dricka vatten :)
Danni: Ha ha, ja det kan vara ett problem, du får ta en dålig bok då - men då vill man ju inte gå och lägga sig och läsa - klurigt....
Emma: Skärpning ;) Ha ha, tack :)
Snns: Nämen åh vad roligt att du tycker det - tack!
Blancaflor: HA ha ha, ja den är ju lite jobbig.... :)
Ulrika: Nämen tack!

2006-10-04 @ 21:59:46
Postat av: hotspot

Anna: Nämen åh vad roligt att du tycker det - tack! (jag kan tydligen inte svara efter 2 glas vin och en lång dag... :) )

2006-10-04 @ 22:07:00
Postat av: Camilla

himla bra skrivet, lite bra påminnelser där för min del.. och det där med att gå lägga sig har jag extrema problem med, vänder på dygnet totalt, men nu ska jag ta till mig din tips... tack;)
kramar & sov gott!

2006-10-04 @ 22:41:05
URL: http://gladyscamilla.blogg.se
Postat av: C

bra skrivet! man ska alltid tänka på allt det där =). Själv kan jag inte låta bli plattången och solningen... :(

2006-10-04 @ 23:04:06
URL: http://clamourforglamour.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Åh så bra inlägg! Mera sånt här! Själv har jag aldrig sovit med smink. Det skulle aldrig falla mig in, riktigt äckligt. Ang att pilla och allt sådant så gör jag det jämt. Usch, jag är verkligen en pillfia. Eller Pillpillan skulle man väl kunna säga. Och det där med att gå och lägga sig i tid är jag sämst på men jag försöker att bättra mig. När jag läste det du hade skrivit så blev jag genast peppad så jag pallrade iväg till Ikea och köpte MASSOR med doftljus med melonlukt. Okej, inte lika bra som riktiga lyxljus. Men läste det ganska sent, ljusen står tända, sängen är renbäddad och nu ska jag gå och TVÄTTA AV MIG SMINKET, borsta tänderna och krypa ner och läsa Vardagslyx, för det är prescis vad det här är. Så... God natt!

2006-10-04 @ 23:08:11
Postat av: Katarina

Vad gör man om ens sambo sitter och tittar på TV mitt i natten och vägrar sluta när man vill sova då? :/ Hehe

2006-10-05 @ 00:00:35
Postat av: hotspot

Camilla: Vad roligt att du blev inspirerad och peppad :) Tack!
C: Åh solningen är nog det värsta... Fram med solskyddsfaktorn!
Pernilla: Ha ha, jag är också en hejare på att pilla men ångrar mig ALLTID efteråt när ansiktet är helt rött och ömmande... Åh vad skönt det lät :) SOV GOTT!
Katarina: Åh det känner jag igen... vet kompisar som mer eller mindre brutit upp på grund av det delikata problemet. Öronproppar och ögonbindel?

2006-10-05 @ 07:41:35
Postat av: alma

Klockrena tips! Usch, visst känner man igen sig i synderna, jag är en riktig nattugggla... fastnar vid tv eller något pyssel-projekt. Vatten glömmer man ju att dricka ibland och det känns i huvudet efter kaffet. Som jag har förstått det räcker det med 2 liter om dagen, där också ingår vätska från frukt och grönt och mat. Jag vill varna för att dricka för mkt kolsyrat vatten, jag hade gratis flaskor på förra jobbet och det blev 2 om dan. Magen mår inte så bra i längden!

2006-10-05 @ 10:54:50
Postat av: hotspot

alma: Tack! Ha ha, jag älskar mineralvatten och det alltid hemma i kylen men för mycket är aldrig bra :)

2006-10-05 @ 13:57:04
Postat av: Anna

Ja det låter ju minst sagt konstigt, men hon var som sagt biologilärare så jag antar att hon kan sina saker. Hemskt iaf!

2006-10-05 @ 16:28:15
Postat av: rooni

haha oh, va rolig :)

2006-10-06 @ 19:26:24
URL: http://rooni.blogg.se
Postat av: Alice

Du får alltid alting att låta så .. mysigt! Iallfall lösning till för lite sömn! ;)

NY BLOGG - HTTP://ALICEG.BLOGG.SE - SPANA IN!

2006-10-07 @ 01:20:33
URL: http://alicepeearla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links