header to ads



Hotspot Obsessions III

Hotspot Obsessions III
Bilder: Byxdress från Stella McCartney, Väska med flätade band från Bottega Veneta, Brokadklänning från Miu miu, Blå känning med svart skärp från Prada, Väska med grova detaljer från Chloé

Hotspot Obsessions börjar bli ett återkommande tema på bloggen så det kanske rent av får bli en egen kategori för besattheterna är fler än vad jag från början kunde ana.

Byxdressen: Bloggade om
byxdressen senast igår och ju mer jag tänker på det desto mer lockande känns tanken!
Flätat: Flätade detaljer har jag varit en sucker för länge. Funkar som detalj på kläder och väskor.
Brokad: Skulle gärna satsa på Miu mius underbara varianter men jag nöjer mig med min lilla jacka från Indiska.
Svart och blått: Jag tror inte att någon missat det vid det här laget men svart och blått kommer att fortsätta vara favoritfärgkombon ett bra tag till.
Chundy Details: Väskorna som tilltalar mest för tillfället är de som ser ut som skolväskor från en svunnen tid med grova dragkedjor, synliga sömmar och kantiga former.

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh, vad snygg jacka du köpte på (lite otippad enligt mig) Indiska. Kul! Ville bara säga att du är en inspirationskälla för mig när jag gör min blogg, har just börjat göra inlägg om modeller jag med. Undrar en sak? Dessa kollage du gör, gör du dom på Photoshop?

Postat av: W

Jag tycker mycket om denna kategor och ser den gärna som en egen kategori! Jag håller med om allt - förutom byxdressen :-)!

2006-11-12 @ 10:55:51
URL: http://livingbycw.blogsome.com/
Postat av: Stanley

Snyggt! Även om jag aldrig skulle sätta på mig en "jumpsuit". En möjligheten skulle vara om den satt sådär löst som Stella gör den-men ALDRIG en tajt! Var i australien förra vintern & alla gick runt i sånna. Det var inte sexigt ens på de sexiga tjejerna.
Jag älskar väskan. Visst är det Tracy från Chloé?

2006-11-12 @ 11:03:41
URL: http://www.stanley.webblogg.se
Postat av: Danni

böått och svart är snyggt och chunky detaljer är om möjligt ännu snyggare ;)

2006-11-12 @ 11:32:23
URL: http://miumiu.blogg.se
Postat av: Sandra

Åh jag gillar en hel del där också. Svart och blått är riktigt snyggt. Sen längtar jag efter att få tag på en byxdress som passar mig ;-)

2006-11-12 @ 11:45:08
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Lisa

Ooh, kombon blått-svart är uunderbar! Gillar också byxdressen, är dock lite feg..Såg en hyfsad på H&M igår, såg nästan ut som en LBD!

2006-11-12 @ 12:44:14
URL: http://minkusinmadagaskar.blogspot.com
Postat av: Hannah

Jag älskar Stella McCartney! Jättefin byxdress

2006-11-12 @ 15:22:58
URL: http://www.ladolcefashion.blogg.se
Postat av: Åsa

Intressant det här med "byxdress" - sist det var sådär jättemodernt (syntes på "alla" )med overall var väl 1984 eller däromkring - undrar om det får samma genomslag till våren? Ska bli jkul att se!! Sen undrar jag om det heter byxdress - för mej är en byxdress "byxor med tillhörande jacka" och det plagg som syns för våren med "byxa och top i ett" kallar jag overall?

2006-11-12 @ 15:27:08
Postat av: hotspot

Marie: ja jackan är verkligen otroligt lyckad och ser inte alls "indiska" ut. Japp jag gör mina bilder i photoshop :)
W: vad roligt, ja den kanske blir ett stående inslag :)
Stanley: Nej inte tajt det skriver jag verkligen under på den ska var alite pösig :)
Danni: Ja det ska se lite grovt och rustikt ut!
Sandra: jag har stora förhoppningar på att kedjorna ska ta fram lämpliga alternativ!
Lisa: Åh skulle gärna se den från H&M... :)
Hanna: Japp stella blir bara bättre och bättre :)
Åsa: Hm, du har nog rätt, det kanske är mer jumpsuit som är rätt uttryck men vad heter det då på svenska - svåra frågor....

2006-11-12 @ 15:48:35
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ella W

Gillar den vita väskan med flätat handtag? Vet du vilket märke väsken kommer ifrån? Hmm, jag vill gärna ha den röda färgade brokade kjolen...

2006-11-12 @ 22:32:01
Postat av: hotspot

Ella W: Den är från Bottega Veneta - en dyrgrip med andra ord :)

2006-11-13 @ 07:19:48
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links