header to ads



Höstlista

Lista snodd från Linda K. Nu är det väl officiellt ok att börja inventera höstgarderoben, eller? Höstnyheterna är ju trots allt på väg in!

  1. Something red. Åh, det känns som ett ja men jag kan för mitt liv inte komma på ett enda rött plagg i garderoben, jo förresten min röda sidenblus från cacharel.
  2. Black leggings. Har fortfarande inte bestämt om jag är på eller av vad det gäller den här trenden.
  3. Sweater dresses. Måste införskaffas!
  4. Booties. Mina nya Whyred-stövletter annars är jag som bekant på jakt efter ett par stövlar som är i mocka uppbrutet med läder - snyggt! Alla boots från förra året kommer att skrotas!
  5. Capes. Gärna!
  6. Patents. Samma sak här, känns som ett solklart ja men tyvärr tror jag att det är dåligt av den varan.
  7. Plaids. Rutigt, hm, ja en kort trench från Zara.
  8. Cropped jackets. Ja det finns det en del men ingen perfekt. Favoriten är min korta svarta  pälsjacka (och innan det blir total hyster - nej den är inte äkta!)
  9. Oversize bags. Hur stort är oversize? Äh, jag försöker bara slingra mig, äger ingen sån heller...
  10. Tailored shorts. Det blir nog inte mycket shorts för min del i höst. Shorts utanför sommarhalvåret har gjort sitt!

 Summasummarum är att det är pinsamt glest på höst-trend-fronten i hotspots garderob men man kan även se det som något positivt - desto mer återstår att shoppa! Bör tilläggas att det här inte är den lista jag skulel skriva inför hösten utan det är Elle som är upphovsmakare från början. Här är min höstlista!


Kommentarer
Postat av: M

Hösten är helt klart bästa årstdien klädmässigt. Whyred-stövletterna är jättesnygga. Tänker du köra med jeans innanför till hösten?

Postat av: hotspot

M: jeans och klänning för hela slanten! Eventuellt kan någon fin kjol få gästspela :)

2006-06-27 @ 13:27:43
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ida

Glest.. synd jag har allt och lite till. Älskar rött, svarta leggings har alltid funnits i garderoben. Har både rutig klänning, skjorta och en klänning till. Har ett par lackskor men gärna fler, och ett par på väg.. Ja och allt annat bara finns där. Så jag kanske har mitt på det torra.. eller nej..man vill ju alltid ha mer. Dessutom så kommer nog inte alla ovanstånde plagg användas. Sweaterdress.. nja vet ej riktigt om jag vill använda min. Jag ska nog preci som du köpa ngn ny kort jacka/kavaj till... och lite annat smått och gott.

2006-06-27 @ 13:29:07
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: M

Jag har varit lite tveksam till sådana lite kortare stövletter, men det är faktiskt grymt snyggt :)

2006-06-27 @ 13:41:17
URL: http://theprinzessinway.blogspot.com
Postat av: mia

ursäkta en okunnig, men vad är patents? tack!

2006-06-27 @ 14:30:01
Postat av: hotspot

Ida: Åh vad bra då behöver inte du shoppa en endaste sak i höst ;) Ha ha ha, ja det var verkligen dagens skämt :)
M: Åh det är snyggt, snyggt, snyggt speciellt nu när de höga har varit på tapeten så länge.
mia: Åh inte alls - lack!

2006-06-27 @ 14:36:58
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anna

Vet att det är ett helt annat ämne men visste du att Shop the States ska läggas ner (har typ redan gjort det)? Hoppas att jag kan få mitt Sephora-paket och mina Essie-nagellack (bara sju dollar!) ändå... Tråkigt med en sådan bra service!

2006-06-27 @ 14:37:07
Postat av: hotspot

Anna: Nämen fy bubblan vad trisst... Visserligen är det helt omodernt att alla webbshopapr inte skeppar till Europa (speciellt de större som Sephora), så man får ju hoppas på skärpning så att shop-the-states inte behövs. Klart du måste få dina paket om du redan har beställt, annars skulle jag bli helt vansinnig!

2006-06-27 @ 14:46:08
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: maria

anna: dom har inte lagt ner, dom har flyttat sin adress bara.

2006-06-27 @ 15:46:22
Postat av: Ida

Ja precis... inte shoppa något alls. Det kan jag säkert hålla i säg 1 dag ;)

2006-06-27 @ 15:48:38
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Sanna

Alltså...har du eller andra varit med om nått liknande som detta? Kom hem för en timme sen, men satte på datorn först nu, fick ett mail från Shopaholic där de har halva priset på alla Andrea Brueckner väskor! Inte nog med detta, var ju i närheten av butiken (bor i Gbg). Varför tittade jag inte in??? Ringde i vilket fall som helst till Taru och fick höra att väskorna tog slut på 20 minuter!!! Jag var faktiskt där för ett par veckor sen och fyndade underkläder från Hanky Panky och Underglam (50% på allting) och när jag frågade om väskorna skulle reas ut, var svaret: "nej". Då tänkte jag att då får det väntas till hösten. Nu har jag iaf ställt mig på "reservlistan" och hon hör av sig om nån väska kommer in på retur. Vill faktiskt ha en overnighter! Nåväl, får gråta med Rosemary i famnen så länge...mvh Sanna

2006-06-27 @ 16:09:29
Postat av: Thea

Åh! :) Jo hotspot, jag tänkte be dig om hjälp :) Jag har letat lackskor läänge nu och på Asos.com finns det bara kvar i senapsgult vilket inte känns så fräscht.. Vet du vart jag kan hitta lackballerinor online? Tack på förhand!! :)

2006-06-27 @ 16:35:24
URL: http://mmthea.blogspot.com
Postat av: petra

vill säga en jättejätte bra blogg! alltid dagens höjdpunkt att läsa!
bor i lkpg och ska ner till g-borg i helgen.ja ska ju såklart gå på robbie konserten men tänkte klämma in shopping också. men ja handlar allt för sällan där. så ja undrar lite bara vart jag hittar den bästa shoppingen i göteborg? :)

2006-06-27 @ 16:55:32
Postat av: hotspot

Sanna: Ja sånt kan ju hända... Jag förstår att affärerna inte vill säga vad som ska komma på rea och till vilket pris för då vill ju alla vänta till rean istället för at köpa till fullt pris. Väskan är urfin så jag hoppas att du får någon genom reserv-listan :)
Thea: Åh svårt. Tror inte att det finns några i samma billiga prisklass. www.frenchsole.com har jättefina lackballerinor men de är avsevärt dyrare...
petra: Åh nu blev jag glad, tack!!! Jag är själv ingen gbg-expert men en av mina bästa affärer ligger i gbg nämligen Victoria Arena (tror den ligger på kungsgatan, har jag fel?), sen sak mouche även vara bra den ligger på Södra larmgatan. NK är ju alltid kul att kolla in i övrigt vet jag inte riktigt... Lycka till! :)

2006-06-27 @ 17:33:44
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: sorbonne

Sweater dresses är verkligen en av mina favoriter! Jag hoppas att budgetkedjorna kommer in med några, för då kan jag ju köpa flera :)

2006-06-27 @ 18:38:52
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Maria

En liten fråga som jag har funderat över lääänge..vad jobbar du med? :)

2006-06-27 @ 18:43:55
Postat av: Linn

hmm, jag kollade in din personliga lista ! och tkr den är mycket bättre :)

2006-06-27 @ 18:58:36
URL: http://linntabudlong.blogg.se
Postat av: Elisabeth

hur har du gjort? "Lista snodd från Linda K. Nu är det väl officiellt ok att börja inventera höstgarderoben, eller? Höstnyheterna är ju trots allt på väg in!"
Man kunde klicka på Lina K som "kom man vildare till en annan blogg etc"

2006-06-27 @ 20:51:54
URL: http://plum.blogg.se
Postat av: Linda K

åhå din cacharel är underbar!

2006-06-27 @ 21:37:04
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: tess

alltså jag är väl blåst nu. men vad är "patents" och "plaids"?

2006-06-27 @ 21:40:30
Postat av: Jocelyn

Oj oj, ser att jag saknar en del... men måste säga att jag föredrar din höstlista som modenavigator inför hösten :)

2006-06-27 @ 22:38:23
URL: http://jocelyn.blogg.se
Postat av: Ella W

Jag gillar röd färg och har redan köpt en röd väska till hösten. Inte lack tomatröd förstås utan lite mörk. Den ser ganska naturlig ut :-)
Annars vill jag köpa en fin vinterkappa. Lite svårt att vilja färg. Svart är praktiskt men lite tråkigt. Har du något bra förslag?

2006-06-27 @ 23:26:25
Postat av: hotspot

Sorbonne: Ja so far har de skyltat med sin ffrånvaro, hopaps också att det blir mer av den varan i höst :)
Maria: Ha ha, många som undrar. Jag jobbar som marknadskommunikatör på ett mellanstort företag.
Linn: Åh nu blir jag stolt, tack! Borde kanske dra igenom den listan också för att se vad som behöver införskaffas... ;)
Elisabeth: Sorry, jag förstår verkligen inte vad du menar...
Linda K: Åh nu känner jag mig som en stolt tupp ;) Tack!
tess: Absolut inte, det är inte världens mest självklara sak. Patent=lack, plaids=rutigt.
Jocelyn: he he, jag bubblar över av stolthet :) Ja det blir så mycket att shoppa inför hösten, jippie för mig, suck för plånis.
Ella W: Åh röda väskor är ju verkligen en hit! Ja, kappor är svårt.... Jag har en vanlig svart som jag älskar, eftersom de ska användas så ofta och förhoppningsvis länge (eftersom de ofta är rätt dyra) så valde jag ett säkert kort. Grått kommer ju stort till hösten och även det mycket gångbart (snyggt till röd väska!) så det kanske vore något?

2006-06-28 @ 08:24:04
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Hannah

Hur ser en sweater dress ut, kan man få en lite mer ingående förklaring? :)

2006-06-28 @ 10:48:04
Postat av: hotspot

Hannah: Som en stor tröja som bärs som klänning, du har sett den på flertalet celebs. Här är en variant från Stella McCartney:
http://www.style.com/slideshows/fashionshows/F2006RTW/SMCCARTN/RUNWAY/00060m.jpg

2006-06-28 @ 14:14:27
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ella W

Tack! Den röda färgen pasar mig faktiskt bra :-) Ja, den kanske blir mörk grå eller svart iaf. Men någon gång vill jag skaffa mig en färgglad eller mönstrad vinterkappa för att pigga upp mig i mörket under vintern. Och efteråt ska jag köpa en lagom stor svart väska att matcha min färgglad kappa...haha, måste lägga av nu, pengar faller inte från himlen...

2006-06-28 @ 23:47:59
Postat av: J

Åh... längtar till hösten redan nu... Måste shoppas höstplagg!!!

2006-06-29 @ 20:42:44
Postat av: Maria

en kanske dum fråga med vad är Patents ? Kan inte komma på vad det betyder, eller jo det har jag kommit på men make no sense med kläder, usch förvirrad... kanske ngn som kan svara ?

2006-07-02 @ 03:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links