header to ads



Hotspots badrumsfavoriter (just nu)

26631-202

Mina trogna läsare har säkert tagit del av många av mina favoriter
förr men här är ett försök till en lite mer komplett lista (eller komplett och komplett badrumsskåpet håller på att haverera av prylar men dessa produkter är helt klart värda att tipsa om) över vilka produkter jag gillar och använder just nu.

Dermalogica Special Cleansin Gel: Jag började med Dermalogica Ultra Calming Cleanser men tyckte inte att den var tillräckligt rengörande. Jag bytte därför till Special Cleansing Gel som är mer djuprengörande men fortfarande otroligt mild och skonsam mot huden. Finns på NK och C/O Stockholm
Dermalogica Skin Smoothing Cream: Många lovordar denna ansiktskräm och jag har ingenting att invända. Konsitensen, lukten och resultatet är toppen. Värd varenda krona då krämen är otroligt dryg och en stor tub räcker länge även om man smörjer 2 ggr om dagen som jag. Finns på NK och C/O Stockholm.
Loreal Nutritherapy: Jag har provat många lotions i olika prisklasser och Loreals Nutritherapy slår alla andra med hästlängder. Dryg och otroligt krämig lotion som går lätt in i huden (kan iofs bero på min sahara-torra hud), luktar fräscht och är inte så dyr.
YSL Touche Eclat: Den här concealern behöver nog ingen närmare presentation, den bästa concealern jag provat men långt ifrån den mirakelpenna som den sägs vara.
Essie nagellack: Köpte detta nagellack från Blush i höstas och jag blev faktiskt imponerad över hur länge det satt utan antydan till att börja flaga. Just nu använder jag färgen Raisinnuts men fram mot våren blir det nog en beställning på någon ljusare färg.
Biotherm Biosenses Peeling: Perfekt storlek på kornen, fräsch färg och naturlig doft. En bra peeling helt enkelt. Brukar varva med Loreal Exfotonic som är ett värdigt budgetalternativ.
Savon de Marseille: Underbar tvål som är lika mycket en prydnad som en skönhetsprodukt. Rekommenderas varmt! Finns på bland annat Room och NK
Becca Lipgloss: Jag har färgen Julip som är lite söt rosa. Kanske aningen aningen för kletig men i övrigt ett toppengloss. Finns på Mrs H.
Diptyque doftljus: Underbara - alla borde ha ett av dessa doftljus hemma! Just nu har jag doften Narcisse hemma som doftar ljuvligt, annars är favoriten Miel. Finns på NK och C/O Stockholm.
Becca Cream blush: Måste provas av alla som har minsta intresse för smink. Hotspot har färgen Rosebud som är en söt rosablommig färg. Finns på Mrs H
Becca Cream eyeshadow: Har aldrig riktigt förstått storheten i ögonskuggor förrän jag provade Beccas. Jag är medveten om att det låter som jag är utsänd av Beccas PR-avdelning (om så ändå vore fallet...) men jag är faktiskt helt övertygad om att detta är bland de bästa sminkprodukterna som finns. Köpes på Mrs H
Dior Show: Klassiker-mascara som inte heller behöver någon närmare presentation används till vardags och till fest, med en anpassning av mängd så funkar den ypperligt vid båda tillfällena.
Eight hour Cream: Nej jag tänker inte säga det igen för jag är övertygad om att ni alla har hört fördelarna med denna kräm. Outbytbar är den iallafall (säger man så?).
Bumble & Bumble thickening shampoo & conditioner: För alla med hår tunt som spindelväv är detta shampoo en räddare för om det blir en minimillimeter tjockare så är det värt varenda krona och det inbillar jag mig att det blir. Finns på C/O Stockholm

Vad det gäller foundation och ansiktspeeling letar jag fortfarande efter den perfekta partnern, någon som har några bra tips? Just nu använder jag Biotherm sense och Kerstin Florian exfoliating facial scrub (finns på Sturebadet).

Kommentarer
Postat av: Weronica

Kul genomgång som vanligt! Jag väntar på mitt rouge från USA och det skall bli så kul att prova! Jag är ingen ögonskuggetjej alls, men man kanske skulle prova Beccas skuggor då. Någon "neutral" färgrekommendation? Jag är blond och har ljusa färger. Annars har jag har snöat in på Ole Henriksens produkter för ansiktet just nu. Men många tipsar om Dermalogicas kräm, så man kanske skulle testa... Jag använder just nu Diors penna, men YSL är strået vassare. Inga Diptyque-ljus ännu, men det kliar i beställningsfingrarna :-).

Massor av roliga inlägg på sista tiden - KUL! Och klart att sadelväskan blir stor - det insåg jag redan i höstas med min Annabel - hi hi! Avis på ditt pris på den, men å andra sidan har jag ju använt min massor!

2006-01-24 @ 13:57:26
Postat av: hotspot

Weronica: Ja, det blev ett väldigt låååångt inlägg iallafall och jag har redan kommit på saker jag missat som min Rosebud salve och Matrix volume mousse, ja ja det kanske får bli fler inslag helt enkelt! Jag ahr varit nyfiken på Ola Henriksen men Dermalogica är helt enkelt för bra för att ens våga prova något annat :)Ametrine som jag använder ser mörk ut men blir inte så mörk på locken och den är väldigt fin. Hm, jag upptäckte nu att de inte sålde ögonskuggorna på webben, skumt!

Jag blev lite ledsen när min Jaquetta fanns på rea också men sen tänkte jag precis som du hur mycket glädje jag har haft med den under hela hösten så det kändes helt ok.

Postat av: Frida

Som underlag borde du prova Dream matte mousse från Maybelline om du har torr hy! Den är otroligr dryg och hur enkel och bra som helst! Jag bara duttar på där det behövs (under ögon, runt näsa och på finnar) och tar sedan ett runt lager transparent puder på! Verkligen super, du borde testa! Man tror verkligen inte att mirakelunderlaget skall komma från Maybelline men denna gång har dom lyckats!

2006-01-24 @ 14:24:36
URL: http://fridasvarld.blogs.se
Postat av: gatefold

Jag har en svinbra primer från Shiseido under min Photogenic foundation från Lancome. Inbillar mig att primer är grejen för allt smink sitter där det ska hela dagen. På scrubfronten har jag köpt Elizabeth Ardens Peel & Reveal. Den ger en fin lyster i hyn precis efter användandet så den kör jag om jag ska på kalas, dessutom är det roligt att dra av masken i ett stycke från ansiktet precis som gladpack. Tyvärr tycker jag inte Dermalogicas peelings (har haft Daily Microfoliant och en annan som jag inte kommer ihåg vad den hette) är så bra jag som i vanliga fall svär vid Dermalogica. Tror dock lite på deras scrub-pads, kanske måste testa dem nästa gång det ska beställas från HQhair.

2006-01-24 @ 14:28:22
URL: http://gatefold.webblogg.se
Postat av: hotspot

Frida: Hm, jag har faktiskt provat dream mousse matte coh tyckte väl att den var ok men i motsats till vad du tycker så tycker jag att den inte passade min torra hy. Sen var det fel färg vilket gjorde att det drog ner resultatet även om detta är lätt att korrigera (genom att välja rätt färg). Jag kanske ska ge Dream mousse matte en till chans.

Gatefold: Jag har aldrig provat att använda primer men borde verklgien göra det snart för mitt smink har trillat bort lagom till att jag kommer fram till jobbet. Jag har hört fler som gillar Lancome photogenic så den ska garanterat upp på köpa listan (Snart ska man flyga så då blir det tax-free). Åh, en sån reveal-mask har jg velat prova, ser lite snubbigt ut men det känns som om det kan funka. Jag har varit inne på att beställa dermalogica men om du som också är Derma-fan inte gillar deras peeling kanske det inte är någon ide... Tack för bra tips!!!

2006-01-24 @ 14:38:11
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ida

jag har iofs inte använt så många foundations men jag tycker verkligen att Make up stores matta foundation är super. Täcker allt som man vill men är ändå tunn i konsistens så det inte känns som en kaka i ansiktet.

Gillar man inte ögonskuggor tycker jag att man ska använda lite highlighter i krämform (tub). Enkelt att plutta på med fingrarna och ser härligt fräscht ut. Man kan ju även plutta på lite på kinder om man vill. Enkelt men fint :)

Måste tipsa om att Mary Kays produkter som jag provat nu i en vecka är grymma har aldrig sett ett sånt bra resultat på min hy. Den ser och känns bättre. Fast det kanske bara är inbillning...

2006-01-24 @ 14:56:50
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: hotspot

Ida: Gud, jag börkar tro att det är fel på mig för jag har provat så mycket olika produkter...
Make up stores foundation har jag provat det var iofs 100 år sedan men kommer ändå ihåg att den var helt ok men inte perfekt (den perfekta foundationen kanske inte finns).

Förut körde jag ofta highlighet som ögonskugga, det är ett bra tips!!!

Jag har även provat Mary Kays rengöringsprodukter och läppglans. till en början tyckte jag att det var super men helt plötsligt en dag blev jag typ allergisk eller något. Det började klia och huden kändes irriterad, så den funkade tyvärr inte på mig..
Tack för alla tipsen!

2006-01-24 @ 15:03:46
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Sofia

Åh din sida är för underbar!
Jag har även ett litet problem, ska till frisören om två dagar och jag har ingen aning alls om hur jag vill ha det. Du har inte lust att göra en lista med frisyrer och hårfärger så att jag kan få lite inspiration...?

2006-01-24 @ 15:49:17
Postat av: Isobel

Bästa skrubb: Dermalogica gentle cream exfoliant.
Bästa foundation: Vincent Longo Water Canvas. Finns på Cow på Mäster Samuelsgatan. Den är verkligen bättre än allt annat jag provat, åtminstone om man inte vill täcka för mycket. Det ser inte ut som om man har smink alls utan bara har perfekt hy av sig själv + håller en hel dag. Det går att täcka mer också, men då blir den förfärligt odryg. Laura Merciers moisturising foundation är också bra om man vill täcka lite mer och vissa säger att Chanels Teint Compact Universel är som Water Canvas, fast mer täckande. Den har dock inte provat själv.

2006-01-24 @ 15:49:44
Postat av: hotspot

Sofia: jag ska till frisören nästa vecka och håller just nu på att fundera hur jag vill ha det så en frisyrspecial är inte alls en dum idé (det var längesedan jag gjorde ett frisyrinlägg. Jag lovar inget men håll utkik!
Isobel: Åh, en dermalogica peeling, den hamnar högt på "att-prova-listan"! Oj, tack så mycket för alla toppentips på foundation. Är väldigt nyfiken på den Vincent Longo water canvas, det är precis det resultatet jag letat efter, så om det funkar på mig så är jag ju hemma!

2006-01-24 @ 16:43:01
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Petra

Jag var också helt beronde av YSL concealern men testade kanebos & den är faktiskt aningen bättre tycker jag: )
Värt att testa : )
I foundation väg finns det ingen bättre än Lancômes "teint idole ultra", får 5:or i alla tester & den är verkligen så bra som testerna utlovar, underbar & livsviktig!

2006-01-24 @ 17:38:15
URL: http://shecity.blogg.se
Postat av: hotspot

Petra: Hm, jag får så otroligt mycket bra tips så jag måste nog skriva ner dem och sen beta av en efter en (ser ett potentiellt bra blogginlägg här...)

2006-01-24 @ 17:47:18
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Christina

Jag kan verkligen rekommendera Laura Merciers Tinted Moisturizer, som är en icke-så-täckande foundation och helt underbar. Man ser naturligt vacker ut. Även deras concealer är superbra. Men jag har å andra sidan börjat definiera mig som Lauraholic.
Jag har också använt primer i två år, och det har förändrat mitt sminkliv. Men å andra sidan är jag också en regelbunden brukare av Piz Buin Brun Utan Sol.

2006-01-24 @ 18:35:39
Postat av: Ida

jag tror det är som du säger.. det finns ingen perfekt foundation. Konstigt att du fick utslag av mary kay.. det kan iofs vara andra tillfälligheter som gjorde det. De har ändrat formulan i MuS foundation så det kanske är värt att prova. Annars tror jag oxå på Lancome provat det ngn gång och det blev bra. Men jag vill inte säga att det är så stor skillnad mellan produkter egentligen..

2006-01-24 @ 18:42:40
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Lollo

Jag använde Special cleansing gel och Skin smoothing cream från Dermalogica förut men tvålen är för stark så jag fick små "brännskador" av den och krämen åtrfuktade inte min torra hy utan bara proppade igen porerna. Fick uppsöka hudläkare och byta till Dr Hauschka. Alla har olika hy och det som fungerar på en del är inte bra för andra. Jag har nu lärt mig att alltid fråga efter prover innan jag köper nya produkter för att se om huden tål dem.

2006-01-24 @ 18:42:49
Postat av: hotspot

Christina: Oj, jag får så mycket bra tips så jag ve tint evar jag ska börja testa. Jag har aldrig provat Laura Merciers produkter men många gillar dem så jag är naturligtvis nyfiken i en strut!
Ida: Det där är ju så individuellt jag har ju lite konsiga allergier och grejer och olika hudtyper gillar/reagerar ju på olika saker. Oj jag tycker det kan vara hur stor skillnad som helst på hållbarhet och resultat!
Lollo: Fy, det där lät inte alls trevligt!!! Jag har varit lite sugen på att prova Dr Hauschka och kanske borde göra det. Men precis som du säger så reagerar ju olika hudtyper på olika saker/ämnen i produkterna så det som passar en kanske inte alls faller en annan på läppen :)

2006-01-24 @ 19:17:03
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Karolina

Jooo, det finns en perfekt foundation! Iallafall så har jag hittat min; Prescriptives Virtual Skin! Den är guld. Den syns inte alls, jämnar till och täcker väldigt naturligt.

Har torr/känslig hud, Virtual Skin rekommenderas till normal hud men den funkar dundergrymt på mej!

2006-01-24 @ 23:19:20
Postat av: sweet

Jag har nog provat de flesta foundations från cow: vincent longo (som jag tappade i golvet och 400 åt helvete), en från philosophy (som man fick blanda till själv som jag älskade och alltid fick komplimanger för, men de slutade tillverka den) och såklart laura mercier (som jag har just nu). Utöver dessa har jag provat två från clinique och en från lancome som jag inte gillade alls.

Jag vet inte vilken som är bäst, jag har lättare att se vilka jag inte gillar.
Jag hade egentligen tänkt köpa id, men jag missade det där julerbjudandet och då blir det ju jätte dyrt med borste och sånt.

2006-01-25 @ 00:39:41
URL: http://sweet.webblogg.se
Postat av: Frida

Det vore jättebra om du gjorde en redogörelse vilken slags hudtyp du har och även vilka färger (ögon mm) du har samt om du klär i varma eller kalla färger.

Vi är många som tar dina tips bokstavligt. Men om du har torr hy passar inte produkterna till torr hy och vice versa. Det är ju onödigt att spendera pengar till ingen nytta! Bra inlägg skulle också se fram emot ett frisyrinlägg! :)

2006-01-25 @ 07:38:53
Postat av: Hanna

essie är söt o bra! har den i färgen prima ballerina! perfekt vårfärg! de där lipglosset finns inte alls där! ;)

2006-01-25 @ 11:11:52
URL: http://lilyrose.webblogg.se
Postat av: hotspot

Karolina: Aldrig hört talas om men det låter intressant!
Sweet: jag håller med det är nästan lättare att köra uteslutningsmetod av vilka man verklgien inte gillar. Oj vad mycket bra tips, jag måste verkligen skriva ner alla supertips som jag får!
Frida: Oj här kommer en kort beskrivning på rak arm; Mörkhårig men med hjälp av lite kemikalier försöker jag att få det lite fint honungsfärgat... Blå/gröna ögon, blek på sommaren men får ganksa lätt och fort färg på sommaren, ganska normal hy som mer drar mot det torra än mot det feta. Passar nog bättre i varma färger än kalla (fast är väldigt dålig på att tänka på sånt, gillar jag något så köper jag det och tänker inte så mycket på det, men undrar efter ett tag varför jag aldrig använder det jag köpte om det är helt fel för mig)
Hanna: Det kanske blir lite prima ballerina för hotspot snart... Det är konstigt för på Webben finns Beccas gloss och ögonskuggor inte med, hm. De finns i butiken iallafall så om du bor i stockholm eller har vägarna förbi så får du gå dit och spana.

2006-01-25 @ 12:14:37
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Coach Outlet Online

love with him and Coach Outlet Onlinewanted to make sure that he would be your guy for good

2012-04-17 @ 11:28:19
URL: http://www.2012-coachstoreonline.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links