header to ads



Hotspot varnar

26631-196
Jag har bloggat en hel del om produkter i olika prisklasser som jag gillar men väldigt lite om produkter som jag inte gillar. Så jag har därför valt att ta upp några produkter som jag verkligen inte rekommenderar att ni lägger era surt förvärvade slantar på...
Garnier Total Confort: Luktar verkligen INTE gott, krämen i sig är det säkert inget fel på men ingen vid sinna sinnes fulla bruk kan vilja använda en produkt som verkligen luktar urk!
Loreal Volume shocking: Var är det för något fel på borsten som inte är en borste utan en stenhård platspinne som gör applliceringen helt omöjlig. Använde denna mascara 1 gång innan den åkte i soptunnan!
Clinique soap: Om man vill torka ut sin hy till max och ta bort all naturlig fukt är den här tvålen toppen men för oss som inte vill bli helt torrfnasiga rekommenderar jag starkt att man använder någon annan rengöring som är betydligt mildare än den här totalt desinfincerande aceton-tvålen.
Liquid diamonds: Ok, vem vill ha sandkorn på läpparna - obehagligt känns det och snyggt blir det inte! Så lättlurade är vi inte att vi vill ha något bara för det står diamanter på, eller??

Kommentarer
Postat av: frida

Bra gjort att ta upp detta ämne! För vem vill slänga bort sina pengar på värdelösa produkter när det finns så mkt bra och snyggt som man vill ha?

2006-01-22 @ 16:45:00
Postat av: maja

håller med sjukt mycket. vad är hela hypen med cliniques trestegssystem? ansiktsvattntet luktar alsolsprit och tvålen är tokigt uttorkande. tacka vet jag biotherms löddrande rengöring eller elizabeth ardens dito eller dr. hauschka. fantastiska grejer, så dryga att de i slutändan ändå blir billigast på marknaden...

2006-01-22 @ 16:53:41
Postat av: hotspot

Frida: Precis min tanke, det är såå tråkigt när man köpt något som man är glad för som sedan inte alls lever upp till ens förväntningar/krav.
Maja: Ja, jag är faktiskt förvånad över att Cliniques trestegssystem säljer så bra som det gör alla borde ju känna att det är döden för hyn! Milda dryga produkter är precis som du säger framtiden, jag röstar för Dermalogica som är mina favoriter!

Postat av: lisa

angående loréal volume shocking mascara, håller jag verkligen inte med dig.
använder man den vanliga, vita borsten först och låter fransarna stelna och sedan applicerar riktiga mascaran så får man ett outstanding resultat! :) fransarna blir längre och får betydligt mer volym.

2006-01-22 @ 17:07:43
Postat av: Anna

Kul och intressant ämne. Hotspot goes Sverker Olofsson! ;)

2006-01-22 @ 17:23:25
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: hotspot

Lisa: Hm, jag kanske inte hade tålamod nog att vänta på att det skulle torka etc, men på något sätt kändes det helt sjukt med den konstiga tekniken, ingenting för hotspot även om det kanske kan bli fint om man går igenom hela proceduren rätt.
Anna: Ha ha ha, nej usch vad oglammigt! Men lite konsumentinformation kan aldrig skada :)

2006-01-22 @ 17:29:31
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: julia

Håller inte med på Cliniquepunkten ;) Förut var min hy väldigt dålig, men när jag började använda 3-stegs blev den mycket bättre! Och det är inte bara som jag säger..Men det beror nog också mycket på hudtyp och vem som tål vad :)

2006-01-22 @ 18:12:03
URL: http://jullie.blogg.se
Postat av: hotspot

Julia: Nej, det kanske är fel att genrellt säga att den inte är bra för som du säger så är det ju helt beroende på vilken hudtyp man har, men jag vet att många hudterapeuter inte gillar Cliniques trestegsprogram för att de tär alldelles för starkt och uttorkande för ansiktets känsliga hy. Men om man har problem med fet hy och Acne så kanske det är bra ?!?!

2006-01-22 @ 18:30:19
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Sara

Angående dåliga produkter, tycker du att det är värt att lägga ut pengar på diorshow mascaran? Hur är den?

2006-01-22 @ 18:42:17
Postat av: hotspot

Sara: Jag gillar Dior Show mascaran och även om det läter slitet så är det faktiskt den bästa mascaran jag provat! Tar man ltie är det en perfekt dagmascara tar man ett par extra lager funkar den toppen på kvällen. Den klumpar eller kletar inte och sitter där den ska i många långa timmar, dessutom tycker jag att den luktar gott så den är helt klart värd att investera i om du frågar mig :)

2006-01-22 @ 18:44:33
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: anna

jag förstår vad du menar med clinique's trestegs program, om man har känslig/normal hud, men om man har fet hy gör den underverk. det är det absolut bästa jag någonsin testat!!

2006-01-22 @ 18:55:58
Postat av: hotspot

Anna: Det kan nog mycket väl stämma, så jag är nog lite orättvis i min bedömning :)

2006-01-22 @ 19:14:12
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anonym

Loreal, du menar Garnier va? För det är en bild på Garnier :)

2006-01-22 @ 19:17:56
Postat av: Ida

håller med dig ang Clinique.. den var hemsk.. min hy blev röd och kliade av den.. usch. Men den kanske passar ngn typ av hy.. kanske.

2006-01-22 @ 19:19:06
Postat av: hotspot

Anonym: Ja naturligtvis menar jag Garnier... Jag böandar lätt ihop de två määrkena då jag vet Garnier är ett loreal-varumärke.

2006-01-22 @ 19:20:37
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: hotspot

Ida: Ja tydligen funkar den på fetare hy men jag håller med, döden för en normal hy!

2006-01-22 @ 19:21:25
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: maja

jag har fet hy och hade det framförallt mer när jag var yngre och då kanske tvålen var ok att använda sådär och tonicen nån dag när man kände sig extra fet i hyn eller hade fått en finne, men det känns som om man använder alla 3 stegen varenda dag så slipar det av det översta hudlagret! för ansiktsvattnet är ju för det första jättestarkt och innehåller massor av alkohol och dessutom är det ju små slipande partiklar i det. och peeling varje dag? tror jag inte nån annan rekommenderar.

2006-01-22 @ 19:27:57
Postat av: hotspot

Maja: Nej jag har svårt att se att det skulle vara nyttigt för någon hudtyp men om folk använder det och gillar det så kan man ju inte sätta emot men jag håller med om att kör man hela trestegssystemet känns det som kemisk peeling där översta hudlagret frätt bort.

2006-01-22 @ 19:35:12
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: carro.

Ett bättre alternativ för de med fet hy (istället för clinique)är time pure&clean produkterna från apoteket. Deras cleansing mousse och skin tonic är underbara! Dessutom luktar de gott och kostar bara kring en hundralapp styck..

2006-01-22 @ 19:51:42
Postat av: hotspot

Carro: Åh vilket bra budgetalternativ! Jag har ju inte fet hy, men ahde jga det hade jag defintivt provat :) Tack för tipset!

2006-01-22 @ 19:54:08
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Camilla

Håller inte med ang. mascaran. Hatade den första gången jag använde den.. men nu älskar jag den. Wow vilka ögonfransar! Har annars bara använt dyra mascaror och den här är dubbelt så bra.

2006-01-22 @ 20:27:43
Postat av: sara

håller absolut inte med om clinique och mascaran! med clinique's tresteg har min hy blivit mycket finare, och mascaran gör underverk med mina fransar! men det kanske bara är jag? :P

2006-01-22 @ 20:32:54
URL: http://tallkotten.blogg.se
Postat av: Ran

Håller verkligen med dig om att Cliniques tvål+ansiktsvatten är riktigt usla produkter. Min hud reagerade oerhört illa på dessa produkter. Jag har egentligen aldrig varit förtjust i produkter från Clinique.

2006-01-22 @ 20:43:53
URL: http://koga.webblogg.se/index.html
Postat av: Matilda

Men asså ang. mascaror är det värt att kommentera att de beror väldigt mycket på hur ens fransar är. Vissa mascaror ger kanske inte mig alls fina fransar eller de resultat jag vill ha men på andra funkar den fint.

2006-01-22 @ 21:03:23
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Emilee

Jag fick mascaran i julklapp. Första gångerna jag gav mig på att prova den blev jag riktigt besviken. "borsten" fungerade ju inte alls för att separera fransarna, snarare till att klumpa ihop dom så att det blev en ögonfrans av alltihopa.
Men nu när det inte är lika mkt mascara kvar i så är den faktiskt hyfsad. Men man vill ju ha en mascara som är bra från scratch!

2006-01-22 @ 21:30:10
URL: http://www.emilee.blogg.se
Postat av: karin

Jag tycker faktiskt att mascaran är jättebra. Fransarna blir separerade och fint böjda, jag tycker den är jättebra! Konstigt att det kan vara så olika för olika människor?

2006-01-22 @ 21:31:52
URL: http://fashionista.webblogg.se
Postat av: Mimo

Jag skulle vilja varna för Diors Ultra Shine Gloss! Det är rent ut sagt skitdåligt!

2006-01-22 @ 21:45:00
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: hotspot

Camilla: Jag kanske borde ha gett den en andra chans men jag tyckte bara att den var fööör bökig och omständig...
Sara: Hm, det verkar som om många gilalr Cliniques trestegs rengöring så det måste bero på vilken hudtyp man har men stark det är den!
Ran: Jag använde mycket Clinique när jag var yngre (mest för det avr det alla använde och det bara blev att man började använde det) men när jag började prova andra produkter insåg jag hur mycket bättre saker det fanns där ute...
MAtilda: Du har säkert helt rätt, på mina fransar funkade den inte...
Emilee: Jag håller med en mascara ska funka bra från dag ett och inte när man använt halva produkten så det blir tummen ner tycker jag trots att du upplever den som hyfsat skaplig nu.
Karin: Jag hade nog inte tålamod nog att lära mig tekniken för på mig klumpade den sig och var allmänt svårhanterlig.
Mimo: Åh, då vet jag att jag inte ska investera i den: Det är extra tråkigt när dyra produkter gör en besviken för då hoppas man ju verkligen att produkten ska vara bra och det är ju extra trisst att ha slängt mycket pengar i sjön...

2006-01-23 @ 07:43:03
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: anna

mascaran funkar alldeles utmärkt för mig, men dior show var inte alls bra tyckte jag. det är nog väldigt olika från person till person.

2006-01-23 @ 17:12:55
Postat av: hotspot

Anna: Ja, det är klart att personlig smak spelar in en hel del, hmmm - "konsument-test" kanske är meningslösa... Ja ja, ibland kan de vara roliga att läsa även om man inte håller med...

2006-01-24 @ 07:38:43
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Frida

Hej, kan du inte göra ett liknande test fast med dyra produkter? Det är ju dom som svider plånboken och som är så himla himla trist om man inte använder! Keep up the good work!

2006-01-24 @ 12:14:00
URL: http://fridasvarld.blogs.se
Postat av: hotspot

Frida: Hm, måste ta en funderare och tänka vilka proukter jag provat i mina dar som ajg inte varit nöjd med, hm. Jag ska fundera på det... Jag måste ju 1 ha provat produkten 2 varit riktigt missnöjd.

2006-01-24 @ 12:54:25
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Tutan

Ärligt talat! När du använt cliniques tre-steg, hur har du gjort ? Har du bara gått in och plockat det du trott du skulle ha eller har du suttit ner med
tjejerna som jobbar där. Jag har aldrig fått en så bra service och de lyssnade verkligen på mina problem (är inte ett dugg fet i hyn men har haft mycket torra partier.) Min hy har fått lyster och balans. Tack Clinique för min underbara hy. Sätt dig ner nästa gång och få en hudanalys gjord. Dessutom har de ingen parfym så man slipper lukta som ett parfymeri.

2007-04-27 @ 10:18:51
Postat av: Em

Jag har alltid trott att den är jättebra, men så köpte jag den och upptäckte att den är rena motsatsen.

2007-07-08 @ 13:10:51
URL: http://passion4fashion.fashionblogg.se
Postat av: Cecilia

Hej! Innan jag började använda cliniques produkter kontaktade jag min moster som jobbat opartiskt med kosmetik i över 30 år. Hon rekomenderade clinique för mig som har känslig hy, normal till torr hy. Och deras produkter är faktiskt de enda som jag känner mig riktigt ren av. jag behöver mycket fukt och en del fett, men jag avskyr när man får en fet hinna över hela ansiktet. Det får man inte av exempelvis "Moisture on call". Clinique har ju olika styrkor på rengöringen. Det är viktigt att man får rätt styka. Jag har fått en fantastisk lyster i ansiktet och väldigt nöjd. Har använt produkterna i nästan ett år nu. / Cecilia

2007-07-28 @ 11:51:07
Postat av: Sam

Hej tjejer! Kul o höra om vad andra tycker om produkterna. Jag har använt cliniques trestegssystem i ca två månader nu. Jag hade fet hy innan. Nu är den inte fet längre men jag har börjat få torrhetsfläckar!!! Sånna runda små som ser ut som uttorkade finnar!! Kan det va av Cliniques rengöringssystem? Hmm, vet inte om jag ska fortsätta använda det. Känns bara tråkigt att kasta bort när man har köpt det så dyrt. Har hört att hudoteket ska ha bra rengöring?
//Sam

2007-10-11 @ 14:41:11
Postat av: médicament pour maigrir

Thanks for making such a cool project. I’ve been checking the site for the Windows version, but I never left a comment about it. I know you might be working difficult and performing it for no cost so you shouldn’t feel rushed or anything.

Postat av: maigrir des cuisses

Great weblog here! Also your website so much up very fast! What web host are you using? Can I get your associate link for your host? I desire my site loaded up as fast as yours lol.

2011-07-06 @ 18:50:59
URL: http://regimerapide.net
Postat av: Sunglasses Online

Any winds, the fifth brother, and small wind a few people are on deck, surrounded by dozens of brilliant clothing of the man in black, people's eyes focused on oneuyuhbuyh

2011-07-25 @ 09:00:46
URL: http://www.hutsunglassonline.com/
Postat av: Longchamp outlet

This is really awsome!! Thanks!!

2011-12-25 @ 13:49:04
URL: http://www.discount-longchamp.com/
Postat av: christian louboutin uk

During the traditional and popular perfect balance.our christian outlet online offer your high quality christian louboutin uk and christian sunglasses. Orders Over $100 Free Shipping. Founded in 1895 by Daniel Swarovski, The christian louboutin outlet continues to be an world renowned industry leader in the production of fine crystals. http://www.christianlouboutin-ukoutlets.co.uk

Postat av: louis vuitton

I am so confused that I don,t even know where to buy the Louis Vuitton Handbags. Because I can prefer to chose the fashionable design, favorable price, top service . The Huffington Post said Kiziria is not affiliated with louis vuitton bags uk, adding that he has designed the condom in collaboration with Design Provocation as a design project. http://www.louisvuitton-lv.co.uk

2012-04-16 @ 03:33:39
URL: http://www.louisvuitton-lv.co.uk
Postat av: mulberry outlet

They are designed for hand, elbow and shoulder carry thanks to comfortable flat leather handles.mulberry outlet are well known solution these days, there are lots of the lovers. Everyone believes the fact that mulberry sale can be well-known simply because of its high quality and the lovely pattern. http://www.mulberryoutletsales.co.uk

2012-04-16 @ 03:47:18
URL: http://www.mulberryoutletsales.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links