header to ads



What's hot and what's not

26631-274

Upp: Snart kommer
alla att vilja vara glasögonormar, men man kan inte ha vilka bågar som helst - stora ska de vara och gärna av svart eller mörkt brun plast: Hotspot funderar starkt på att byta ut linserna mot ett par stora pilotformade bågar från Prada (se bilden).
Mitten: Enkla halsband med fins hängen är otroligt fint men det finns en viss risk för total inflation vilket alltid leder till att man tröttnar fort. Jag kör på mina ett tag till så får man avvakta och se vad som händer.
Ner: Fotkedja är svettigt och bärs oftast av tjejer som har kroppspiercing eller tatueringar vilket också bara är att glömma!

Kommentarer
Postat av: sheida

en sån tur jag har då! :) jag ska besöka optikern nu på lovet för jag tror att jag behöver glasögon! ;) (till teve-tittande)

Postat av: hotspot

Sheida: Ha ha, jag satsa i sånt fall på ett par coola bågar ala Ashley eller om du vågar ett par i modell större :)

2006-02-26 @ 10:02:37
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Anonym

älskar glasögon. väntar på besked om att jag ska behöva ha :D

2006-02-26 @ 10:29:22
URL: http://obsession.blogg.se
Postat av: emilou

En liten fråga ang nagellack, vad för färg ska man köra på nu i vår? Jag har en tendens att känna mig lite blek när jag har ofärgade naglar... Kan man köra på klarrött?

2006-02-26 @ 11:13:08
Postat av: frida

Tror det är första gången jag inte håller med dig. :) En tunn silver eller guldankelkedja på brunbrända ben är grymt snyggt!

2006-02-26 @ 11:13:08
Postat av: Caroline

Jag köpte precis ett par nya dior bågar i svart plast, jag är mycket nöjd!

2006-02-26 @ 11:15:18
URL: http://www.line.blogg.se
Postat av: hotspot

Anonym: Det är tråkigt att ha synfel men roligt att ha glasögon så om man inte behöver glasögon så finns det ju alltid fönsterglas...
Emilou: Klarrött är hur fint som helst det tycker ag absolut att du ska köra på!
Frida: Nja, jag kan bara inte tycka att det är fint det ser billigt ut på något sätt... Men det är bara vad jag tycker
Caroline: Åh, man får gratulera. Nu är ajg verkligen sugen på ett par nya glasisar!

2006-02-26 @ 11:22:00
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Tina

Mja, jag har ju en väldigt stor tatuering och ingen fotkedja. Men tatueringar är egentligen inte någon trendgrej även om det kan bli trendigt när modet tillfälligtvis tycker så (lite som döskallegrejen) - de är ju lite för permanenta för det liksom. Känns mer som en vinklig av ens sätt att se på sig själv, sin kropp och sin omgivning.
Men annars måste jag bara säga att jag verkligen gillar din blogg - mycket inspirerande!

2006-02-26 @ 12:28:36
URL: http://www.nindi.blogg.se
Postat av: Ida

Jag har velat ha glasögon sen jag var liten :P man ser så sjukt smart ut!

2006-02-26 @ 12:38:50
URL: http://stylebyida.webblogg.se
Postat av: Tilda

Håller med Sheida. Skönt att höra. Jag ska till optikern på torsdag. Tror verkligen att jag behöver glasögon. När jag ställer om ögonen från "plagg på närmaste stången" till "de där borta på väggen i andra delen av butiken" blir jag nästan lite yr...

2006-02-26 @ 12:41:28
URL: http://shopblogg.webblogg.se
Postat av: hotspot

Tina: Jo, naturligtvis bör man inte tatuera sig på grund av trender (även om nog många fallit i den fällan). Just nu kännsd et inte så "trenigt" men det betyder ju inte att man inte ska tatuera sig om man verkligen vill. Personligen är jag dock lite skeptisk
Ida: Ha ha ha, ja du har så rätt :)
Tilda: Hm, ja det låter nog som om det kan vara på plats med en synundersökning för dig, och det känns ju lite lättare att få reda på att man ser dåligt om man får köpa ett par snygga glasisar :)

2006-02-26 @ 14:41:45
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Klara

Åh, nu blir ju vi som har svarta plastbågar OTROLIGT nöjda :) både att jag ÄLSKAR mina glasses och att det är lite modernt. mumma. :D

2006-02-26 @ 14:59:43
Postat av: Emma

Klart du ska byta ut linserna! De där Prada-bågarna är grymt snygga!

2006-02-26 @ 17:02:03
Postat av: Matilda

Skulle vara kul om du gjorde en What's hot and what's not om vårjackor, är det fortfarande skepparkavaj som gäller?

2006-02-26 @ 17:05:29
URL: http://tildus.blogg.se
Postat av: lenie

jag har själv glasögon men jag använder dom aldrig.
men efter att ha sett ash olsens bågar så har jag
lust att köpa ett par stor svarta :D

2006-02-26 @ 17:06:10
Postat av: L

Tänkte att du kanske kunde tips mig om var jag kan hitta snygga ankelboots, med rundad tå och bred klack. Är helt desperat efter sådana, men efftersom shopping satt stora hål i plånboken har letandet blivit ännu svårare. Har du några tips på var man kan hitta sånna/någon bra second hand butik? För du verkar ha bra koll :)

2006-02-26 @ 17:50:21
Postat av: LadyLuck

Jagvar i Polen förra veckan och fixade mina WoodyAllen- glasögon för ynka 250 spänn. Designerglasögon fanns det massor av, hittade urfina Miu miu´s och bluemarine, de kostade dryga tusenlappen med glas i.
Men jag la pengarna på tandläkare istället.
Men stick till polen om du vill ha designerglajjor billigt.
(usch, nu ångrar jag att jag inte slog till...)

2006-02-26 @ 18:36:21
URL: http://ladyluck.webblogg.se/
Postat av: Ida

när jag fick glasögon tyckte jag att det var schysst jag hade tjocka svarta plastbågar vilket passade till min korta svarta page.. sen efter ett tag började jag hata glasögon. Tycker jag ser gammal ut... tant sådär. Fast folk tycker jag ser cool ut i brillor... jag har letat efter ett par coola gamla brillor ett tag nu men inte hittat.. Kanske ska dra till Polen som LadyLuck.

2006-02-26 @ 18:50:35
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Elin

Jag passar väl på och gör som alla andra, rådfrågar dig kära modeguru.
Jag hade nämligen tänkt att införskaffa en vårjacka. Spanade in mig på en camokavaj från triple 5 soul, men det känns lite avlagt med camo, hur snygg kavajen än är.
Så därför tänkte jag kolla vad som är rätt i vår.
Jag har ju en förkärlek till trenchcoats, men skulle gärna testa något lite kortare.
Vad säger du?

2006-02-26 @ 19:35:16
Postat av: Weronica

Jag tillhör dem som trivs med glasögon och som aldrig ens har övervägt linser. Alain Mikli forever! Jag bytte glasögon i höstas och har aldrig sett mer stylish ut :-).

2006-02-26 @ 20:01:39
Postat av: hotspot

Klara: Visst är det lite roligt för oss "synskadade" att det blir lite trendigt med glasisar.
Emma: Visst är de snygga! Ja, det får nog bli ett par såna nässta månad...
Matilda: Åh,d eth ar faktiskt gjorts för ett tag sen, kolla in arkiven!
lenie: Jag anvädner nästan aldrig glasögon heller men är väldigt välsigt sugen på att investera i ett par nya coola oversized glasisar!
L: Åh jag var på Acne igår och dreglade lite över deras ankelboots som är sååå snygga, de är visserligen inte billiga men såå fina, de ljust beiga, åhhhh! Annars har jag inga bra generella tips tyvärr det är bara att hajka runt på de vanliga secondhand-butikerna.
Ladyluck: Synd att jag inte har vägarna förbi Polen, det hade varit så grejt att hitta ett par snygga billiga brillor och inte behöva lägga ner flera tusen...
Elin: Modeguru, he he, det vet jag verkligen inte... Nja, camo känns precis som du säger inte så jättehett. Jag har gjort en whats hot på vårjackor (kolla arkiven). Mitt råd är dock att skaffa en lite kortare jacka (enkel- eller dubbelknäppning) i a-linje modell med stora knappar, lite som en cape fast en jacka (fattar du?).

2006-02-26 @ 20:04:19
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: hotspot

L: Åh jag är ju knäpp! Jag menar Whyred!!! Jag kom även på att jag har hört rykten om att topshop har ett par fina ankelboots!
Weronica: Jag tycekr oftast att glasögon är jobbiga, det blir imma och de är iväg och är ömtåliga men rätt bågar kan verkligen vara superfint!

2006-02-26 @ 20:20:14
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Linda

prima! då fortsätter mina svarta Dolce&Gabbana-brillor funka fint i fortsättningen också :)

2006-02-26 @ 21:24:43
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Emma

Haha jag har haft brillor i minst 20 år (är 26 snart..) men i somras laseropererade jag min ögon och är numera lins- och glasögonfri. Underbart! Folk kan vilja vara glasögonormar hur mkt det vill men jag håller mig till solbrillorna. Känner att jag har gjort mitt när det gäller vanliga brillor. ;)

2006-02-26 @ 21:55:33
URL: http://miramis.org/badgal
Postat av: hotspot

Linda: Fram med brillorna och kör på den äkta bibliotikarie-looken (riktigt snyggt!) ;)
Emma: Åh, ja det är inte så kul att se dåligt, det kan jag skriva under på, men just nu skulle jag inte banga på ett par fina bågar och då känns det ju lite lättare iallafall...

2006-02-27 @ 07:20:56
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Marie P

Någon som vet vart dom har Prada bågarna i Sthlm? Ska precis byta bågar och är verkligen sugen på något i den stilen, helt underbart snygga...

2006-02-27 @ 11:12:28
Postat av: hotspot

Marie P: De finns på NK!

2006-02-27 @ 11:16:46
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Marie P

Tack, vet du om det finns fler färger?

2006-02-27 @ 11:17:19
Postat av: hotspot

Jag vet att de även finns i svart och bruna sködpaddsmönstrade men jag vet inte vilka som finns på NK just nu.

2006-02-27 @ 11:26:39
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Marie P

Tack snälla, jag får helt enkelt ta & bege mig till NK, bruna låter ju jätte fint!

2006-02-27 @ 11:39:20
Postat av: Frida

Åh, kan du kika in på min blogg och kolla på mina glasögon? Är dom OK? Använder som inte så ofta men det är skönt alternativ till linser!

2006-02-27 @ 21:04:53
URL: http://fridavarld.blogg.se
Postat av: hotspot

Frida: Absolut!

2006-02-28 @ 07:29:55
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Petra

Jag rekomenderar alla som behöver glasögon att satsa på ett par snygga/dyra whatever "bågar" det är värt alla pengar! Själv hade jag tur och fick ett par ursnygga Prada glasögon av min ex.pojkvän förra julen, men skulle jag vara tvungen att köpa dem själv skulle jag 'gladeligen' (hmm kanske inte, men..) stå över en hel modesesong för att betala dem. Det finns iget plagg, ingen väska, ingenting annat som man använder så mycket som glasögon. Dom sitter mitt i nyllet och är alltid synliga. Speciellt om man som jag inte kan ha linser. Dom har räddat mig från ett och annat "slafs-moment" då man egentligen inte hade planerat att synas offentligt, plus gett mig en hel del komplimanger :)

2006-03-02 @ 13:50:53
Postat av: hotspot

Petra: Åh, nu blev jag ännu mer sugen på att skrota linserna och köpa mig ett par riktigt fina Prada-bågar!!!

2006-03-02 @ 13:54:27
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: åsa

Pradabågen finns bara i ljust sköldpaddsbrun (gulbrun) men den ser ganska cool ut, för det är en brunfärg man inte sett på bågar på ett tag. Prada har för övrigt ganska bra priser på bågarna, under 2000 kr. Finns också på City Optik i Stockholm

2006-03-09 @ 20:55:14
Postat av: hotspot

åsa: Åh tack för tipset! Jag vet att Giarre har dem i den svarta men brunt låter ju fint...

2006-03-09 @ 21:13:09
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Sara

Har ingen tatuering men väl en permanent fotkedja i guld (tappar dem annars) Har suttit runt foten i 5 år den har blivit ett med mina sommarbruna ben. Glasögon har jag dock D&G som jag köpte i Paris och fick slipade hos en optiker hemma.

2006-06-16 @ 22:34:32
Postat av: Sara

Har ingen tatuering men väl en permanent fotkedja i guld (tappar dem annars) Har suttit runt foten i 5 år den har blivit ett med mina sommarbruna ben. Glasögon har jag dock D&G som jag köpte i Paris och fick slipade hos en optiker hemma.

2006-06-16 @ 22:37:13
Postat av: Lisa

Hihi, kanske ska skippa linserna ett tag då.. :)

2006-07-18 @ 14:19:07
URL: http://minkusinmadagaskar.blogspot.com
Postat av: Sara

Hej,

är det ngn som vet vilket märke det är på Ashleys glasögon. Skulle gärna vilja köpa några i den stilen.

Tusen tack!

Sara

2006-09-03 @ 21:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links