header to ads



Produktrecensioner

Jag har köpt en hel den  produkter på senare tid men inte tagit mig samman för att recensera dem så här kommer recensioner på några av dem:

Bumble & Bumble, Seaweed Shampoo och Balsam: Tidigare använde jag Bumble & Bumble thickening shampoo som jag var nöjd med förutom att håret var lite svårt att reda ut efter användning även om man använde balsam. Med deras Seaweed shampoo har jag inte det problemet och håret känns verkligen mjukt, rent och fräscht efter shampoonering, det luktar gott och naturligt fräscht vilket är ett stort plus. Det jag möjligtvis skulle kunna anmärka på är att shampoot ger förvånansvärt lite lödder och jag kanske tycker att håret blir lite väl snabbt smutsigt (det är på gränsen till att tvättning varannan dag räcker). Betyg: 4-/5

Bumble & Bumble
thickening spray: Eftersom jag har otroligt tunt hår så tar jag till all hjälp jag kan få för att få til lite volym och den här sprayen ger, om än minimalt lite, faktiskt extra volym. Det känns som om hårstråne blir lite grövre och enklare att arbeta med om man vill ge sig på att försöka få till någon form av frisyr. Betyg: 4/5

Archipelago Sugar Butter
White Sugar and MangoJag älskar det här kroppsmöret! Det luktar fantastiskt, är krämigt som smör och råder bot på dina torraste områden. Jag kan faktiskt inte komma på något dåligt med det... Betyg 5/5

Paul & Joe Eye make up remover: Jag brukar normalt inte använda mig av speciell ansiktsrengöring men visst är det egentligen väldigt bra, make-upen försvinner i ett kick och det känns milt och rengörande. Men jag vet ändå inte, inga mirakel och en extra procedur att gå igenom... Betyg: 3+/5

Paul & Joe Nail polish remover: Lacket försvinner lätt som en plätt och den luktar inte fullt lika starkt som många removers kan göra, sen är ju glasflaskan så söt, så söt. Här har jag inget att invända även om det kanske inte riktigt är nödvändigt egentligen att ha en dyr remover. Betyg 4+/5


Kommentarer
Postat av: h.

har du provat sebastians thickening-produkter? brukar använda dem, men är såklart nyfiken på om bumble's är bättre.. någon som testat båda?

2006-04-26 @ 18:28:32
Postat av: W

Åh, jag VILL ha det kroppssmöret! Kanske, kanske ändå :-). Kul med recensioner!

Postat av: hannahsthlm

Åhh..Paul& Joe Nail Polish Remover lät ju riktigt intressant...hmmm..känns som jag kanske måste pröva den snart..;)Perfekt att den inte luktar så mycket..doften av nail remover är ju inte direkt angenäm..tack för tipset!=)

2006-04-26 @ 19:07:59
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Evelin

Hej!
Jag behöver en ny dag/fukt kräm. Jag undrar om du har något tips på någon bra. Inte allt för dyr.
Har tidigare använt Nuxe. Men jag vill testa nått nytt!
Vart kan man köpa billig? Strawberrynet? Har du beställt från bodystore.se???
MVH Evelin

2006-04-26 @ 19:41:53
Postat av: Cicci

Kul med recensioner! Nu vill man ju prova kroppssmöret när du gett det så bra recensioner :)!

2006-04-26 @ 20:04:46
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: Mathilda

Oh vad roligt det är med beautyprodukter! Mer recensioner tack =D Tack för en trevlig blogg!

2006-04-26 @ 23:05:49
URL: http://dalberg.webblogg.se
Postat av: Ella W

Brukar du inte använda eye makeup remover? Det är ganska svårt att ta bort mascara med bara vatten. Även med hjälp av eye makeup remover, kan det ibland bli inte riktigt rent. Hörde att man kan få black circle om man inte tar bort eye makeup ordentligt varje dag.
Är Bumble & Bumble thickening schampoo milt? Jag söker ett milt schampoo som kan ge bra volum (har lite känslig hårbottom). Nu använder jag Redken All Soft shampoo. Det är milt och skönt, men håret ser lite platt ute efter tvätt.
Förresten jag har provat min Ole Henriksen On The Go Exhilarating Cleanser. Den är grymt bra, tvättar rent och milt, doftar gott också :-)

2006-04-26 @ 23:23:50
Postat av: hotspot

h.: Har tyvärr inte provat Sebastians thickening produkter men jag tycker absolut att det är värt att prova B&B.
W: Tyvärr upptäckte jag att kroppsmöret är borttaget från Blush sida så det är antagligen slut. Det gör mig mycket nervös då min första burk börjar sina...
hannahsthlm: Ja, lite luktar den ju så klart (det är nog oundvikligt) men jag tycker ändå att den var bätte än mycket annat. Paul & Joes make-upprodukter finns på Le Shop i BJP om du vill svänga förbi och lukta.
Evelyn: Åh, jag är själv på jakt efter den perfekta dagkrämen och den är svår att hitta...
Jag har handlat vid ett flertal tillfällen från Strawberrynet och de är bra och billiga, leverensen kan dock ta ett litet tag och ibland åker man på tull (som man tydligen kan få tillbaka från Strawberrynet om man skickar in det).
Cicci: Till min stora fasa upptäckte jag igår att de tagit bort det från blush.se och jag vet inte var man kan få tag på det... Jag hoppas att det bara är tillfälligt slut på blush och att det kommer in igen för snart måste jag lägga en ny beställning då min burk börjar ta slut...
Mathilda: Åh, det kommer mera... Det finns massor av saker som jag köpt på senare tid men inte recenserat... :) Åh vad skoj att du gillar bloggen, tack!
Ella W: Jag använder aldrig vattenfast mascara och då tycker jag att det går lätt som en plätt att ta bort det med den vanliga cleansern. Hm, jag skulle tro att B&B är ganska milt men jag har inte så stora problem med min hårbotten så jag kanske inte är den bästa att avgöra... Jag satt och läste lite på Ole Henriksens hemsida igår och funderade lite på on the go nästa gång jag ska köpa nya produkter, nu känns det ännu mer motiverat...

2006-04-27 @ 06:52:27
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ida

Nailpolish remorvern lät intressant. Jag har haft nagellack på mina naglar konstant sen högstadiet men har aldrig haft en riktigt bra remover. Fåt titta på det nästa gång jag är i gbg.

2006-04-27 @ 07:59:29
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: SANDRA

Bumble & Bumble, är det liknande TIGI?
De har en serie som heter "Dumb Blond" (jag veeeet!).
Mycket bra för behandlat hår.

2006-04-27 @ 09:21:39
URL: http://www.rensahuvet.blogspot.com
Postat av: Linnea

hej jag undrar om du vet hur man kan få bort finnar från ryggen? jag har inga problem med det i ansiktet,men nu på senaste tid har jag fått lite på ryggen som jag gärna vill bli av med! tack så mycket för hjälpen :)

2006-04-27 @ 10:42:50
Postat av: maja

Var kan man köpa kroppssmöret, är det C/O sthlm?

2006-04-27 @ 11:10:06
Postat av: hotspot

Ida: Ja det tycker jag absolut att du ska göra mitt mörka nagellack försvann i ett kick!
SANDRA: Nej det tror jag inte... Fast å andra sidan har jag aldrig provat tigis produkter så vad vet jag???
Linnea: Hm, har (tack och lov) aldrig lidit av finnar på ryggen så jag ha ringa bra råd. Blir det för jobbigt så tycker jag att du ska gå till en hudläkare, de brukar kunna skriva ut receptbelagda salvor som hjälper mot acne.
maja: Förut fanns det på www.blush.se men igår när jag kikade så hade de tagit bort mangosmöret. Jag vet inte om det är tillfälligt slut eller om de ska sluta säkja produkten ( hoppas inte för jag är helt beroende)

2006-04-27 @ 12:07:26
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Hanna

Tvätta håret varannan dag? Gash. Jag tvättar helst bara håret (om det inte är VÄLDIGT smutsigt) en gång i veckan. Därefter sköljer jag det bara och använder styling igen. Håret blir inte fett och det går lätt att styla. Plus att jag har mitt favoritschampoo från Matrix =) Kul med sådana här recensioner! (som jag för övrigt inte kan stava till...)

2006-04-27 @ 12:09:09
URL: http://whaanna.blogspot.com
Postat av: hotspot

Hanna: Ja varannan dag är på tok för ofta egentligen och i perioder har jag lyckats få det till var tredje dag men mit thår har väldigt lätt för att bli fett... Sen är det svårt när man tränar etc för då vill man ju tvätta håret och då hamnar man lätt i "otakt"

2006-04-27 @ 12:46:04
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Hanna

Aha! Då förstår jag =) Såklart man får tvätta så ofta man vill, o träning skulle jag iofs behöva ;) Du ligger steget före där! hehe =) trevlig helg!

2006-04-27 @ 21:41:05
URL: http://whaanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links