header to ads



En tur på stan...

26631-327
Som traditionen bjuder så blev det en lördagstur på stan. Jag började på min favvo-butik Nr 1,
Mrs H, där jag inhandlade nytt Bumble & Bumble shampoo. Tidigare har jag använt Bumble & Bumble thickening shampoo vilket jag har varit mycket nöjd med bortsett från att det är lite svårt att reda ut håret. Därför valde jag att prova Bumble & Bumbles Seaweed-shampoo  och conditioner istället och för att få volymeffekten köpte jag deras thickening spray som jag har hört ska vara mycket bra. På det sättet hoppas jag komma runt problemet med det toviga håret samtidigt som jag får volymeffekten som jag eftersträvar. De hade mycket fint på Mrs H, bland annat cacharel-blusen som jag köpte på Skindeep häromdagen. Produkterna packades ner i en underbart somrig kasse som bara den motiverade köpet.
Jag gick sedan till NK för att kolla in nya COW-butiken och upptäckte då att NK tagit in Philip Bs produkter som jag är mycket intresserad av. Jag blev hjälpt av en supertrevlig expedit som även gav mig prover (superbra miniflaskor som blir perfekta att ha med när man reser) på deras peppermint and avocado shampoo, conditioner och även ett prov på en leave-in conditioner. På NK köpte jag nya numret av Costume och Cover två löjligt bra tidningar från Danmark. Kollade snabbt in på H&M men hade inte riktigt energi att prova eller kolla seriöst så det fick bli raka vägen hem med bussen efter en snabb sopplunch på NK.

Kommentarer
Postat av: Weronica

Kul att höra om din runda på staden! Perfekt att få små prover - det skulle man behöva många av för att kunna testa allt man vill. Magsjukan regerar här, så inga nya tidningar för mig...

Och nu kommer jag ut ur garderoben med en egen blogg. Jag har startat i liten skala med mottot "En mix av familjeliv, kultur, inredning och design med fokus på barn, men även mammalyx i form av mode och skönhet". Kolla gärna in om du har lust på http://livingbyw.blogg.se

Postat av: Hotspot

Weronica: Hej W! Vad skoj att du startat en egen blogg - det var på tiden :) Jag var naturligtvis inne och tittade direkt och jag gillar konceptet (även om jag inte har barn). Härligt när familjelivet inte automatiskt måste innebära tråkig praktisk design, bara barnvänliga kläder och noll utrymme för härlig lyx som en lång dusch med en onödigt dyr peeling. Tummen upp!

De små provflaskorna är suveräna, inga billiga provpåsar här inte utan riktiga små flaskor som säkert räcker till 3-4 tvättar, sånt gillar vi!!!

2006-04-08 @ 16:34:26
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Alice

Måste säga att din blogg är riktigt härlig. Den är så proffsig, som taget ur värsta tidningen ju!

2006-04-08 @ 18:03:24
URL: http://alicepeearla.blogg.se
Postat av: Hotspot

Alice. Åh vad skoj att du tycker det, tack!

2006-04-08 @ 18:26:25
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ida

Hur gjorde du för att få dina småprover? Är det bara att fråga?
jag gillar din blog! Den är jättebra!

2006-04-08 @ 19:03:56
Postat av: Hotspot

Ida: Jag sa att jag brukade använda Bumble & Bumble som jag visserligen var nöjd med men att det är ju alltid kul att prova något nytt. Då sa han att Bumble & Bumble också var mycket bra produkter men att jag kunde få prover på Philip B om jag ville. Jag tror säkert att det går bra om man frågar också! Vad roligt att du gillar bloggen!

2006-04-08 @ 19:14:10
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ida

Roligt att du svarar så snabbt! :)
Jag tror att jag ska fråga om prover på Philip B, eftersom jag är intresserad. Har du hunnit prova de du fick?

2006-04-08 @ 19:25:34
Postat av: Hotspot

Ida: Klart du ska fråga! Jag fick dem idag så jag har inte hunnit prova än. Kanske imrogon om jag inte vill prova mitt nya weaweed-shampoo då.

2006-04-08 @ 19:44:23
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Hanna

Oh, det vore intressant att höra vad du tycker om de när du testat! :)

2006-04-09 @ 01:14:23
Postat av: Sanna

Morrn! Menar du att Cow har öppnat en "counter" på NK i Sthlm? Är Goteborgare så jag har noll koll över vad som händer i vår vackra huvudstad men försöker följa så gott det går genom att surfa in på www.stureplan.se Hoppas iaf kunna komma dit på sommarn. mvh Sanna

2006-04-09 @ 07:55:15
Postat av: suratanten

Härlig runda! Kul att få prover, det är verkligen ett plus.

2006-04-09 @ 08:16:59
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: frida

En shoppingtur på stan är aldrig fel! Jag måste tipsa om ett amerikanskt hårvårdsmärke, graham webb. Jag använder deras silk repair shampoo & balsam & maken till glansigt & fint hår har jag aldrig varit med om! Vännerna trodde att jag tonat håret, kul med produkter som verkligen ger resultat!

Det vore jättesnällt om du vill köra en liten ammanfattning vad costume & cover rosar i mode & skönhetsvärlden. Var inne på costumes hemsida & såg att de har tagit ut de bästa skönhetsprodukterna, det vore nice att få ta del av dem! (tycker du borde vunnit på trendgalan...)

2006-04-09 @ 09:02:06
Postat av: hotspot

Hanna: Åh, recension kommer :)
Sanna: Japp, de har en egen liten avdelning inne på NK. Super, vi får bara hoppas att det inte innebär att de stänger igen butiken... Göteborg är verkligen inte så pjåkigt det heller...
suratanten: Ja, det är alltid lite mysigt att ta en snabb tur på stan på lördagar då det är mycket liv och rörelse på stan. Ja, fler prover åt folket ;)
frida: Jag känner igen namnet men jag har inte provat. Finns det att köpa i Sverige? Åh, vad lustigt när jag såg det uppslaget tänkte jag att jag nästan ville göra något inlägg om det för det var mycket produkter som jag gärna skulle vilja prova, så håll ögonen öppna. Åh, vad snall du är! Jag är glad över att någon röstat på mig :)

2006-04-09 @ 10:25:04
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: frida

Klart jag röstade på dig! Graham webb De finns att köpa hos utvalda frisörer här i sverige. För mer info kolla in www.grahamwebb.se

Såg nu att du gjort ett inlägg om skönhetsprodukterna, du ä en pärla! Undrar även om du kan tipsa om en bra prisvärd solskyddscremé för ansiktet. De man använder på kroppen känns inget vidare att ha i ansiktet.

2006-04-09 @ 12:44:37
Postat av: Fancy Desire

Älskar Philip B's produkter! Kul att du med upperksammat dem!

Fancy Desire

2006-04-09 @ 15:35:41
URL: http://www.fancydesire.blogg.se
Postat av: hotspot

frida: Åh, jag ska genast in och kolla!
Fancy: Åh, så du gillar dem! Nu blir jag ännu mer nyfiken och måste kasta mig på mina prover direkt!

2006-04-09 @ 16:52:50
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: hotspot

frida: Åh, jag glömde att svara på din fråga... Jag använder Cliniques solskydd både för kropp och ansikte. Tycker de är bra för de är inte så kletiga utan känns lätta och fräscha!

2006-04-09 @ 19:36:08
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Martina

Har du hunnit testa thickening sprayen än? Känner mig smått besatt av volymsprayer etc, men den där har jag inte testat:)

2006-04-11 @ 17:31:52
URL: http://neat.blogg.se
Postat av: marina wintersaga

THE FUN is yet to come, girls..... soon, very soon... oh, how you will love it.. it is irresistable.. if you are looking for true volym, really fast, organic, and a delight too use... be patient, looking for fresh hair in seconds? wanna know what pro-hairdressers use? the big secret..? supermodels known for ages for lushes hair. YOU CAN HAVE IT TOO... mail for info...

2006-07-01 @ 00:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links